Η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σήμερα σημαίνει πολύ περισσότερα από κάποιες φιλανθρωπικές δράσεις ή καμπάνιες. Σύμφωνα με τον ορισμό των Ηνωμένων Εθνών και της ΕΕ, η βασική αρχή της Βιώσιμης Ανάπτυξης (sustainable development) είναι η «ικανοποίηση των αναγκών του παρόντος με όρους εξασφάλισης ότι οι μελλοντικές γενιές θα μπορούν να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες». Οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου υπήρξαν πρωτοπόρες στην υιοθέτηση δράσεων ΕΚΕ…

Αλεξία Μαχαίρα
Sustainable Retail & Corporate Communication Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος
«Η προστασία του πλανήτη μας, ώστε να είναι βιώσιμος για τις ερχόμενες γενιές, είναι ύψιστης σημασίας ζήτημα. Γι’ αυτό στην ΑΒ αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης με πλήθος προγραμμάτων, εστιάζοντας στο καλό για τον πλανήτη και την κοινωνία. Οι στόχοι μας, όπως, το να μειώσουμε τη σπατάλη τροφίμων και τη χρήση του πλαστικού κατά 50% μέχρι το 2025, να μειώσουμε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 37% έως το 2030 και να φτάσουμε σε μηδενικό αποτύπωμα έως το 2050, είναι ο οδηγός μας σε ό,τι αναλαμβάνουμε. Δράσεις που έχουν τις ρίζες τους στην προστασία του περιβάλλοντος τις συνδέουμε κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουν έντονο κοινωνικό αντίκτυπο –σε αυτό το πλαίσιο π.χ., τον τελευταίο χρόνο διαθέσαμε περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς, μέσω του προγράμματος δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης». Συνασπιζόμαστε με τους προμηθευτές μας για μία βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα, ώστε μαζί να επιτύχουμε το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Ενεργούμε με γνώμονα το καλό και δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, επιστρέφοντας στην κοινωνία την εμπιστοσύνη που μας δείχνει όλα αυτά τα χρόνια!»

Βασιλική Αδαμίδου
Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς
Στη Lidl Ελλάς κινούμαστε στην τροχιά μιας ολιστικής στρατηγικής βιωσιμότητας, που αναπτύσσεται σε τρεις δυναμικούς άξονες: «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα», έχοντας μια λειτουργική και καινοτόμα προσέγγιση με έξι στρατηγικούς πυλώνες: Προστασία του κλίματος, Σεβασμός της βιοποικιλότητας, Διατήρηση των πόρων, Προάσπιση της υγείας, Δίκαιο Επιχειρείν και Συμμετοχή σε διάλογο, που μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε σε ποικίλες προκλήσεις, παραμένοντας εξωστρεφείς και ωφέλιμοι για το σύνολο. Αναλαμβάνουμε δεσμεύσεις σύμφωνες με τα κριτήρια ESG, οι οποίες συμβάλλουν στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Συνδέουμε συνολικά το «επιχειρείν» μας με ενέργειες και δράσεις, που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας, στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και στη δημιουργία άμεσου θετικού αντίκτυπου. Σημειώνω ότι για 7η χρονιά διακριθήκαμε ως «Sustainable Company», συγκαταλεγόμενοι στην ηγετική ομάδα των «The Most Sustainable Companies in Greece». Σχεδιάζουμε στρατηγικά το αύριο, οδηγούμε τις εξελίξεις, όχι μόνο στην αγορά αλλά και στην κοινωνία, κάνοντας σταθερά βιώσιμα βήματα μπροστά, με το βλέμμα στον άνθρωπο και τον πλανήτη».

METRO AEBE
«Για εμάς στη Metro (My market και Metro Cash & Carry) η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί διαχρονικά έναν από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μας. Θεωρούμε υποχρέωσή μας να στεκόμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη, αναλαμβάνοντας δράσεις και πρωτοβουλίες που επιστρέφουν αξία στις τοπικές κοινωνίες, προστατεύουν το περιβάλλον και ενισχύουν τους συνάνθρωπους μας, με έμφαση στα παιδιά και την οικογένεια. Πέρυσι ανακυκλώσαμε περισσότερους από 7.900 τόνους χαρτιού, πλαστικού, μετάλλου, ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μπαταριών, ελαίων και αποτσίγαρων. Από το 2017 έχουμε εξοικονομήσει 192 εκατ. KWh, ενέργεια που αντιστοιχεί στην ετήσια κατανάλωση 26.000 νοικοκυριών, ενώ μέσω στοχευμένων επενδύσεων μειώσαμε σημαντικά το περιβαλλοντικό και ανθρακικό αποτύπωμα των εγκαταστάσεων μας, πιστοί στη δέσμευση μας για ενεργειακή ουδετερότητα έως το 2027. Παράλληλα, υλοποιούμε σημαντικές σχετικές συνεργασίες με προμηθευτές μας. Με την Unilever εξοπλίσαμε κινητά χειρουργεία για τα ακριτικά νησιά, με την Dixan καθαρίσαμε φυσικούς πόρους της Ελλάδας και με το Skip δημιουργήσαμε την Κινητή Κοινωνική Ντουλάπα, που συλλέγει φορεμένα ρούχα και τους δίνει δεύτερη ζωή στα χέρια ανθρώπων που το έχουν ανάγκη».