Στα φωτοβολταϊκά συστήματα στρέφονται όλο και περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να μειώσουν την εξάρτησή τους από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και να εξοικονομήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πόρους, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που δοκιμάζει τις αντοχές των λιανεμπόρων. Η πιο πρόσφατη τέτοια κίνηση έγινε από τη Market In, που προχώρησε στη σύσταση μίας νέας εταιρείας με την επωνυμία Market In Ενεργειακή και αντικείμενο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα.

Το κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη Market In, ενώ διαχειρίστρια της εταιρείας είναι η Εύη Ράμμου, κόρη του ιδρυτή της αλυσίδας Θωμά Ράμμου, που μετά τον θάνατό του έχει αναλάβει τα ηνία, ασκώντας καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Market In. Αν και αρκετές άλλες αλυσίδες έχουν επίσης επενδύσει σε φωτοβολταϊκά συστήματα για να καλύψουν μέρος των ενεργειακών τους αναγκών, η ιδιαιτερότητα της κίνησης της Market In είναι ότι ίδρυσε ξεχωριστή εταιρεία που θα αναλάβει το κομμάτι αυτό, παρότι εδώ και χρόνια στο καταστατικό της Market In προβλέπεται μεταξύ άλλων η δραστηριότητά της στην ίδρυση, λειτουργία και εκµετάλλευση ηλιακών πάρκων µε τη χρήση φωτοβολταϊκών συστηµάτων για την παραγωγή ενέργειας.

Οι επενδύσεις των άλλων αλυσίδων
Από τις άλλες αλυσίδες που επενδύουν σε φωτοβολταϊκά, πιο αξιοσημείωτο είναι το παράδειγμα της Metro AEBE (Metro – My Market), που με ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ σχεδιάζει την τοποθέτηση 98 φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες καταστηµάτων και αποθηκών έως το 2023, που θα καλύπτουν το 30% των ενεργειακών αναγκών της.

Επενδυτικό πλάνο που περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων τρέχει και η Lidl, που σήμερα έχει εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά σε ορισμένα καταστήματά της. Το ίδιο ισχύει και για καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Γαλαξίας, όπου επίσης ο αριθμό των εγκατεστημένων φωτοβολταϊκών είναι σχετικά περιορισμένος, όμως βρίσκονται στα σκαριά πλάνα για την επέκτασή τους. Επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά έχει προαναγγείλει και η Μασούτης.

Όσον αφορά τη μεγαλύτερη αλυσίδα της χώρας, τη Σκλαβενίτης, η υπεραγορά που πρόκειται να ανοίξει στον λεγόμενο «κόμβο Renault» στη Νέα Φιλαδέλφεια προβλέπεται ότι θα έχει εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη αλυσίδα που πειραματίστηκε με τα φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα ήταν η Χαλκιαδάκης, που ήδη από το 2011 είχε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στα κεντρικά γραφεία και τις αποθήκες της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter