«Οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν απειλή για τους χρήστες, συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Google, στην οποία τονίζεται ότι εντός του 2016 κατέβασε 1,7 δισ. διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική της για τις διαφημίσεις, αριθμός που είναι διπλάσιος των ψευδών διαφημίσεων που εντόπισε και αφαίρεσε το 2015.

Η εταιρεία αναφέρει ότι η πολιτική της για την προστασία των χρηστών το 2016 επικεντρώθηκε στον εντοπισμό και την απενεργοποίηση των παραπλανητικών και επιθετικών προσφορών (π.χ. σ’ ένα εξάμηνο απενεργοποίησε περισσότερες από 5 εκατ. διαφημίσεις «πρόσκαιρων δανείων») και των ψευδών διαφημίσεων (π.χ. όπως τα trick to click που εμφανίζονται συχνά ως ειδοποιήσεις συστήματος, με σκοπό να πειστεί ο χρήστης να τα επιλέγει, αγνοώντας ότι έτσι πιθανώς κατεβάζει κακόβουλα λογισμικά).

Εντός του 2016, αναφέρεται στην ανακοίνωση, η Google απενεργοποίησε ψευδείς διαφημίσεις σχετικά με την περίθαλψη (68 εκατ.), με τα τυχερά παιχνίδια (17 εκατ.), με την παραπλάνηση του κοινού αναφορικά με προβλήματα υγείας (80 εκατ.) κ.λπ. Επίσης, αφαίρεσε σχεδόν 7 εκατ. κακόβουλες διαφημίσεις, που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού τους, ενώ ανέστειλε περισσότερους από 1.300 λογαριασμούς tabloid cloaking.