Πέρασε με επιτυχία τον πήχυ που έθεσε η Forum SA η Food Expo 2024. Η αναδιαμόρφωση της έκθεσης σε μια «έκθεση ευρωπαϊκή, που ευνοεί το awareness προϊόντων των εκθετών σε διεθνές επίπεδο κι ακόμη, το πρώτο βήμα για τη σύναψη συμφωνιών εξαγωγών» βρισκόταν στα χείλη της συντριπτικής πλειονότητας των εκθετών καθ’ όλο το τριήμερο μεταξύ 9 και 11 Μαρτίου 2024.
Οι λειτουργικές αστοχίες που είχαν κάνει την εμφάνισή τους στη HORECA 2024 εξαλείφθηκαν στη Food Expo. Η διοργανώτρια εταιρεία διάβασε καλά το μάθημά της αυτή τη φορά. Αύξησε το εισιτήριο για επισκέπτες και περιόρισε ακόμη περισσότερο τις διαθέσιμες προσκλήσεις στην έκθεση, στοχεύοντας και πετυχαίνοντας να γεμίσει τους διαδρόμους της έκθεσης μόνο με επαγγελματίες που θα έχουν μεταβεί με ξεκάθαρο στόχο στο Metropolitan Expo.

Οι hosted buyers, τα ραντεβού μέσω πλατφόρμας και οι ξένοι εκθέτες
Από εκθέτες, η έκθεση χαρακτηρίστηκε «ανεβασμένη»: Άλλαξε επίπεδο, επειδή φιλοξένησε περισσότερο κόσμο κατ’ απόλυτη τιμή, αλλά και πιο στοχευμένο κοινό. Η ίδια η Forum SA μίλησε για «success story» και πράγματι έτσι ήταν, μιας και η Food Expo 2024 συγκέντρωσε 34.931 επισκέπτες, ανάμεσά τους 3.500 dιεθνείς food traders, εκ των οποίων οι 1.000 είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Ηosted Βuyers». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, αναδείχθηκε στο μεγάλο «όπλο» και ίσως και το μοναδικό -μικρό, όμως- «ψεγάδι» της έκθεσης: Από εκθέτες παρατηρήθηκε το φαινόμενο πολλών κλεισμένων ραντεβού μέσω της σχετικής πλατφόρμας, πριν δηλαδή καν την επίσημη έναρξη της έκθεσης, για την πρώτη ημέρα της έκθεσης, από hosted buyers που απλά εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να έρθουν στην Αθήνα, έκαναν επιφανειακές ερωτήσεις και τάχιστα περάσματα από τα εκθεσιακά περίπτερα των δηλωμένων ραντεβού, αποσπώντας μόνο την υπογραφή των εκθετών ότι πράγματι τους επισκέφθηκαν.

Από την άλλη, η πλειονότητα των ραντεβού μέσω πλατφόρμας κρίθηκε επιτυχημένη και παραγωγική από τους εκθέτες. Η λοιπή σύνθεση των hosted buyers ήταν ανώτερη των προηγούμενων χρόνων, με περισσότερο έμπειρα στελέχη, που θέλησαν να απευθυνθούν στοχευμένα σε αγορές. Ισραηλινοί, Ισπανοί, Ιταλοί, Αμερικανοί και Βραζιλιάνοι buyers κέρδισαν τις εντυπώσεις των 1.300 εκθετών. Πολλοί στάθηκαν στις ξένες συμμετοχές, περισσότερες σε σχέση με το 2023, διατηρούν όμως ακόμη μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, ώστε να φέρουν τη Food Expo να λογίζεται ανάμεσα στις μεγάλες εκθέσεις τροφίμων και ποτών της Ευρώπης.

Το ζήτημα του χώρου, η ανάγκη εμπλουτισμού της έκθεσης και η Oenotelia
Θέτουμε και το ερώτημα αν η έκθεση Oenotelia είναι φρόνιμο να παίρνει τόσο λίγο χώρο: Είτε να αναβαθμιστεί σε ανεξάρτητη έκθεση με την προϋπόθεση ότι το ενδιαφέρον μεγαλώνει, είτε να απολαμβάνει περισσότερο χώρο μέσα στις «αγκάλες» της Food Expo.

Ο μεγαλύτερος προβληματισμός μεταξύ επαγγελματιών αφορά το ζήτημα του χώρου. «Η έκθεση γυρίζεται μέσα σε τρεις ημέρες, δεν είναι μεγάλη. Εφόσον γνωρίζεις πολύ καλά την κατηγορία τροφίμων ή ποτών που επιθυμείς να απευθυνθείς, πραγματικά δεν χρειάζεται να δοθούν περισσότερες ημέρες έκθεσης προϊόντων», αναφέρθηκε. Η πλειονότητα των εκθετών συγκατάνευσε με την επιλογή των διοργανωτών να ξεκινήσουν την έκθεση Σάββατο και όχι Παρασκευή, αν και υπήρξαν λίγοι ξένοι, κυρίως Γάλλοι, που θα ήθελαν εκθέσεις τροφίμων και ποτών αποκλειστικά σε καθημερινές και όχι Σαββατοκύριακα.

Το μεγάλο στοίχημα που προκύπτει για το μέλλον αφορά τη διάθεση περισσότερου χώρου για περισσότερες εταιρείες, άρα μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, ανά κλάδο με ή χωρίς τη συμπερίληψη και συμμετοχών εταιρειών εκτός Ελλάδος στις ίδιες ή σε διαφορετικές αίθουσες. Πρόκειται για ζητήματα που θα χρήζουν επίλυσης μέσα στα επόμενα χρόνια. Μπορεί όμως η Forum να εξασφαλίσει μεγαλύτερο χώρο από το Metropolitan Expo; Μήπως ήρθε η ώρα για την επέκτασή του;

Οι συμμετοχές των ελληνικών Περιφερειών έχουν στη διάθεσή τους λίγο χώρο και πολλές εταιρείες, κάτι που περιορίζει τις δυνατότητες έκθεσης για κάθε εταιρεία που συμμετέχει στη Food Expo μέσα από αυτές. Σε μακροπρόθεσμους όρους, γεννιέται η ανάγκη για περισσότερες παροχές προς τους συγκεκριμένους εκθέτες, ώστε να καταστούν περισσότερο ορατοί στο διεθνές επαγγελματικό κοινό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter