Η αγορά εναλλακτικών λύσεων κρέατος στις ΗΠΑ παρουσίασε την πρώτη της διόρθωση σε οικονομικά στοιχεία. Οι λιανικές πωλήσεις κρέατος τύπου plant-based δεν παρουσίασαν αύξηση για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια εντός 2021.

Σύμφωνα με το ερευνητικό ινστιτούτο IRI, ο συνολικός όγκος υποκατάστατων κρέατος μειώθηκε κατά 5,8% για το διάστημα από 1η Μαΐου 2021 έως 30 Απριλίου 2022.

Τα στοιχεία για την αγορά plant-based προϊόντων των ΗΠΑ που προβληματίζουν
Τα παραπάνω στοιχεία εκτιμήθηκαν ως μη θετικά στην ήδη ώριμη αγορά plant-based προϊόντων των ΗΠΑ, κάτι που οδήγησε σε ρευστοποίηση μετοχών της Beyond Meat, όσο και της πρόσφατα εισηγμένης Oatly.

Η χρηματιστηριακή αξία των δύο εταιρειών μειώθηκε κατά το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου 2022 και το επόμενο δεκαήμερο δεν ακολούθησε θετική εξισορρόπηση, παρά μόνον σταθεροποιητική πορεία. Η Maple Leaf Foods είχε ήδη από τον Νοέμβριο του 2021 προειδοποιήσει για επιβράβευση στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και αυτό εν πολλοίς επιβεβαιώθηκε και από τα δικά της οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2021.

Κρίση ή παροδική διόρθωση;
Συνιστά κρίση η διορθωτική πορεία των μετοχών των εταιρειών κρέατος φυτικής προέλευσης και των αντίστοιχων πωλήσεών τους;

Πρόκειται για μια παροδική διόρθωση ή θα επηρεάσει τις μακροχρόνιες προοπτικές τους;

Συνιστά η μείωση της ζήτησης ένα νέο δεδομένο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ή είναι γέννημα των χρηματιστηριακών ισορροπιών της Wall Street;

Το FOODReporter επικοινώνησε με τον Δημήτρη Βαλλή, υπεύθυνο πωλήσεων της Foodelco, εταιρείας που αποτελεί τον αποκλειστικό εισαγωγέα της Beyond Meat στην Ελλάδα.

Επηρεάζει η πρώτη μείωση ενδιαφέροντος προς το φυτικό κρέας στις ΗΠΑ την αγορά της Ελλάδος; Πώς βλέπει τις τάσεις ενδιαφέροντος στη χώρα μας η Foodelco;

Θεωρώ πως δεν υπάρχει μείωση στην ζήτηση για φυτικό κρέας στην αγορά των ΗΠΑ, αλλά απλά σχεδόν μηδενική αύξηση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

Σαφέστατα και δεν επηρεάζεται, ωστόσο, η αγορά της Ελλάδας από αυτή την τάση. Οι δύο αγορές δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, σε κανένα επίπεδο.

Η αγορά των ΗΠΑ θεωρείται ήδη «ώριμη» αγορά, επειδή τα φυτικά προϊόντα που αντικαθιστούν τη ζωική πρωτεΐνη βρίσκονται στα ράφια εδώ και χρόνια και οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει την συγκεκριμένη κατηγορία. Παράλληλα, ο αριθμός των χορτοφάγων είναι πολύ πιο αυξημένος στις ΗΠΑ, σε σχέση με την αγορά της Ελλάδας.

Στην εγχώρια αγορά βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμα στάδια και συνεπώς, υπάρχει τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.

Μιλήστε μας για τα οφέλη της τοποθέτησης φυτικού κρέατος στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενός προϊόντος που είναι σε όλες τις περιπτώσεις πλήρως συσκευασμένο.

Αρχικά, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο μεγαλύτερος στόχος της Foodelco είναι τα προϊόντα να είναι τοποθετημένα σε όσο το δυνατόν περισσότερα ράφια σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά, προκειμένου να είναι προσβάσιμα από τη μεγαλύτερη δυνατή μερίδα καταναλωτών.

Το γεγονός ότι τα προϊόντα μας διατίθενται συσκευασμένα, ευελπιστώ ότι προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στους καταναλωτές. Άλλωστε, όλοι μας έχουμε ακούσει ή διαβάσει, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, για μολύνσεις σε μονάδες επεξεργασίας ζωικών προϊόντων ή σε φορτία που καταφθάνουν μολυσμένα κατά την παραλαβή.

Η φυτική προέλευση των προϊόντων τα καθιστά απόλυτα ασφαλή και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τα τρόφιμα παραμένουν συσκευασμένα, άρα και προστατευμένα από τυχόν επιμολύνσεις.

Ποιο είναι το πιο δημοφιλές προϊόν της εταιρείας σας, με την έννοια του όγκου πωλήσεων;

Το Beyond Meat Burger παραμένει το «best seller» της εταιρείας, καθώς είναι και το πιο παλαιό προϊόν.

Πολύ δυναμικά έχουν μπει στην αγορά και τα Beyond Meatballs (κεφτεδάκια της Beyond Meat), τα οποία έχουν και αναβαθμισμένο διατροφικό δείκτη (nutri score). Τα συγκεκριμένα κεφτεδάκια λανσάρονται σταδιακά και μέσα στο επόμενο διάστημα, θα είναι διαθέσιμα σε όλους μας τους συνεργάτες.

Είναι φρέσκα τα προϊόντα φυτικού κρέατος; Σε χρονικό εύρος πόσων ημερών μπορούν να καταναλωθούν;

Προς το παρόν όλα τα προϊόντα της κατηγορίας διατίθενται στο τμήμα της κατάψυξης, επομένως έχουν πολλούς μήνες διάρκεια ζωής.

Υπάρχει πρόθεση να τρέξουμε πιλοτικά σε κάποια καταστήματα «πρόγραμμα νωπού plant-based κρέατος», μέσα στο 2022 ή στο 2023.

Η διάρκεια ζωής των προϊόντων σε νωπή μορφή και συσκευασμένα είναι 10 μέρες.

Αντίστοιχα, νωπά προϊόντα plant-based κρέατος μετά την απόψυξη και το άνοιγμα, μπορούν να διατηρηθούν άφοβα για τρεις ημέρες στη συντήρηση του ψυγείου.

Υπάρχει κάποιος καινούριος κωδικός ή έμφαση σε κάποιο νέο κομμάτι, ενδεχομένως ακόμη και αναψηλάφηση παλιού μέρους της αγοράς (κιμάς, μπιφτέκι, λουκάνικο ή άλλο προϊόν), στο οποίο σκοπεύετε να βγάλετε νέους κωδικούς στο άμεσο μέλλον;

Έχουμε ήδη λανσάρει τα ολοκαίνουρια Beyond Meat Meatballs, που είναι κεφτεδάκια φυτικής προέλευσης και στα οποία ρίχνουμε επί του παρόντος το βάρος της προώθησης και της διανομής. Πρόκειται για προϊόν διαθέσιμο και σε λιανικές συσκευασίες retail και Food Service.

Παράλληλα, τον Μάρτιο του 2022 παρουσιάσαμε το Beyond Chicken Tenders, προϊόν τύπου κοτομπουκιάς, το οποίο προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο σε συσκευασία Food Service.

Είναι πιθανό να είναι διαθέσιμο προς το τέλος του χρόνου και σε λιανική συσκευασία retail.

Το μόνο σίγουρο είναι πως, περνώντας ο χρόνος, το κωδικολόγιο θα μεγαλώνει και θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter