Ο κλάδος μεταφορών και logistics αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος, πλούτου, θέσεων εργασίας και κύρους για την Ελλάδα, καθώς αντιπροσωπεύει το 10,85% του ΑΕΠ και ανέρχεται σε 19,8 δισ. ευρώ, ενώ επενδύει σημαντικά και επεκτείνει διαρκώς το εκτόπισμά του, αναφέρεται σε σχετική μελέτη της ΕΥ και της εκδοτικής εταιρείας o.mind Creatives (περιοδικό Supply Chain & Logistics).

Στη μελέτη αποτυπώνονται αναλυτικά τα στοιχεία που αφορούν στα ναυτιλιακά και ναυτικά logistics, τις οικονομικές επιδόσεις της ελληνικής αγοράς των logistics, τις οδικές, σιδηροδρομικές και τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές, καθώς και την υποστήριξη του δημόσιου τομέα στον κλάδο. Επίσης, ακτινογραφείται συνολικά το δυναμικό του κλάδου, ενώ αναλύονται τα πλεονεκτήματά του και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει.

Επισημαίνεται δε ότι στόχος κι επιθυμία των φορέων του κλάδου είναι να δομηθεί μια εθνική στρατηγική, που θα μετατρέψει την Ελλάδα σε νοτιοανατολική πύλη logistics της Ευρώπης, ώστε να εξυπηρετεί όλο και περισσότερο διεθνές φορτίο (transit hub), αναπτύσσοντας όλες τις δυνατότητές της και παρέχοντας ποικίλες υποστηρικτικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας (ανασυσκευασία, μερική μεταποίηση κ.λπ.).

Σχολιάζοντας τις διαπιστώσεις της μελέτης, οι κ. Θάνος Μαύρος, εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και επικεφαλής του τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Λειτουργιών της ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και Γιάννης Πιέρρος, εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και επικεφαλής του τομέα Μεταφορών ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επισημαίνουν: «Η Ελλάδα πλέον πληροί τις προϋποθέσεις και μπορεί να πρωταγωνιστήσει ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Οι υποδομές της έχουν αναπτυχθεί, οι απαραίτητες ιδιωτικοποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε όλα τα κύρια μέσα διατροπικών μεταφορών, οι ικανότητες και η γνώση υπάρχουν. Ο στόχος η χώρα να καθιερωθεί ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο είναι πλέον ορατός».