Ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα κατεψυγμένα τρόφιμα δημιουργεί η συνεχής αύξηση της κατανάλωσης κατεψυγμένων προϊόντων στην Ιταλία, όπως επισημαίνει σε σχετικό σημείωμά του το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Μιλάνου.

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ιταλικών Κατεψυγμένων Τροφίμων (IIAS) που επικαλείται το Γραφείο ΟΕΥ Μιλάνου, το 2022 η κατανάλωση κατεψυγμένων τροφίμων πλησίασε το 1 εκατομμύριο τόνους, καταγράφοντας αύξηση όγκου κατά 1,2% σε σχέση με το 2021, ενώ η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση κατεψυγμένων προϊόντων, η οποία αυξήθηκε στα 16,8 κιλά, έναντι 16,6 το 2021. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την γενική τάση κατανάλωσης τροφίμων, που σημείωσε μείωση -4,4%. Μάλιστα, σε όρους αξίας, η συνολική αξία της αγοράς κατεψυγμένων τροφίμων κατέγραψε συνολικό τζίρο 5,3 δισ, ευρώ και αυξήθηκε κατά 9%, σε σχέση με το 2021 που ήταν περίπου 4,9 δισ. ευρώ. Επιπλέον, ο τομέας των κατεψυγμένων τροφίμων στην εκτός σπιτιού κατανάλωση (HoReCa & catering) κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 17,1%, φτάνοντας τους 281.000 τόνους το 2022. Αυτό αντιστάθμισε την μείωση των πωλήσεων στη λιανική (-2,5%), καθώς και την πτώση στην πώληση πόρτα-πόρτα (-14,4%) και στο ηλεκτρονικό εμπόριο (-9,1%).

Ποια κατεψυγμένα τρόφιμα προτιμούν οι Ιταλοί
Βάσει προσωρινών στοιχείων για το 2023 (που αφορούν μόνο το κανάλι λιανικής πώλησης), ο κλάδος των κατεψυγμένων προϊόντων επιβεβαίωσε τη σημασία του στις διατροφικές συνήθειες του καταναλωτή, καταγράφοντας σημαντική σταθερότητα στην κατανάλωση εντός του σπιτιού, η οποία έφτασε τους 645 χιλιάδες τόνους. Τα κατεψυγμένα λαχανικά κατέλαβαν και πάλι την πρώτη θέση με 215.695 τόνους κατανάλωσης το 2023, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σύγκριση με τους 213.345 τόνους το 2019, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσονται οι πατάτες, με 110.532 τόνους, σημειώνοντας τη σημαντικότερη αύξηση κατά 35,8% σε σύγκριση με το 2019 (81.393 τόνοι). Το προϊόν αυτό είναι δημοφιλές τόσο για τη γεύση του όσο και για την ευκολία παρασκευής του. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα κατεψυγμένα ψάρια (φυσικά και παναρισμένα), με 92.372 τόνους, σημειώνοντας αύξηση 2,25% σε σύγκριση με τους 90.335 τόνους το 2019. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η εκρηκτική αύξηση στην κατανάλωση κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων, με αύξηση 34,3% μεταξύ 2019 και 2023.

Η ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Όπως σημειώνει το Γραφείο ΟΕΥ Μιλάνου, η συνεχής αύξηση της κατανάλωσης κατεψυγμένων προϊόντων στην Ιταλία δείχνει μια σταθερή ζήτηση και παρέχει ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν την παρουσία τους στην ιταλική αγορά με νέα προϊόντα και καινοτομίες. Οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση με στοχευμένες προωθητικές ενέργειες και να αναπτύξουν ισχυρές στρατηγικές μάρκετινγκ και διαφοροποίησης των προϊόντων τους για να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικά. Αξιοσημείωτη είναι και η αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά και υψηλής ποιότητας κατεψυγμένα προϊόντα, και οι ελληνικές επιχειρήσεις, γνωστές για την παραγωγή τέτοιων προϊόντων, μπορούν να προωθήσουν τις ποιοτικές τους σειρές στην ιταλική αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter