Αυξήθηκε κατά 19% η αξία εξαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων το 2021 έναντι του 2020, από τα 142 εκατ. ευρώ στα 169 εκατ. ευρώ. Εντούτοις, το συνολικό μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές προς Ιταλία μειώθηκε κατά 0,2% και διαμορφώθηκε οριστικά στο 4,2%, επειδή άλλοι κλάδοι εξαγωγών αναπτύχθηκαν πιο δυναμικά. Καταγεγραμμένες ελληνικές εταιρείες με παρουσία στη βόρεια Ιταλία οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορία γαλακτοκομικών είναι οι Olympos Italia, Adonis και Neogal Italia.

Ανάπτυξη κατά 21,1% εμφάνισε και ο κλάδος των παρασκευασμάτων λαχανικών, καρπών και φρούτων, από τα 55,44 εκατ. ευρώ του 2020 στα 67,16 εκατ. ευρώ το 2021. Κατά το περσινό έτος, η αξία των ελληνικών εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων στην Ιταλία αντιπροσώπευε το 31% της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών, δηλαδή 1,24 δισ. ευρώ συνολικά, έναντι 31,3% το 2020. Σημειώνεται η μεγάλη αύξηση της κατηγορίας σε λίπη και λάδια κατά 27,3%, η οποία αντιπροσωπεύει το 9,5% της αξίας ελληνικών εξαγωγών το 2021, καθώς και η αύξηση, κατά 11,1%, της κατηγορίας των ψαριών και των μαλακόστρακων, που αντιπροσωπεύει αντίστοιχα το 6,4%.

Η προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων στην ιταλική αγορά
Με ενέργειες του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Ρώμης, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coop, εκ των δύο κορυφαίων αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ιταλία, βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για την προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων στην ιταλική αγορά, με προσφορές και δράσεις προβολής.

Εξάλλου, στις 23 Νοεμβρίου 2021 διοργανώθηκε από Γραφείο της Ρώμης, από κοινού με την εταιρεία Enterprise Greece διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα τύπου webinar, της σειράς «Doing Business in», με αντικείμενο τη δομή της ιταλικής αγοράς τροφίμων και τις απαιτήσεις για ποιοτική μεγέθυνση των ελληνικών εξαγωγών.

Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στη λειτουργία τριών καναλιών διανομής: σούπερ μάρκετ, καταστήματα delicatessen και ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce). Στο ίδιο διαδικτυακό σεμινάριο, δόθηκε η δυνατότητα σε εταιρείες με εξαγωγές εμβληματικών ελληνικών προϊόντων, στους κλάδους των ιχθυηρών και του γιαουρτιού να παρουσιάσουν την επιτυχημένη στρατηγική τους ως προς τη διείσδυση και εδραίωση της παρουσίας τους στην ιταλική αγορά.

Τέλος, η υψηλή ποιότητα ελληνικών οίνων, με στόχευση στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των ντόπιων ποικιλιών, αποτελεί «διαβατήριο» ποιοτικής υπεραξίας για το ελληνικό κρασί στην ιταλική αγορά, η οποία μεν έχει υψηλές προδιαγραφές και εκπαιδευμένο κοινό, αλλά ταυτόχρονα και εξοικειωμένους και ευνοϊκά διακείμενους Ιταλούς καταναλωτές δε, λόγω του υψηλού ρεύματος Ιταλών τουριστών προς την Ελλάδα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter