Αναμένεται να μειωθεί ο σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) κατά 1% της αγοράς των αλκοολούχων ποτών στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με έρευνα του IWSR. Ειδικότερα, η εν λόγω αγορά, αν και θα παραμείνει η τρίτη πιο πολύτιμη παγκοσμίως, είδε τους όγκους της να μειώνονται κατά 2% από το 2022 έως το 2023, με την πτώση από το 2018 να καταγράφει CAGR κατά 1%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο υψηλό κόστος ζωής στο οποίο ο μέσος καταναλωτής προσπαθεί να ανταπεξέλθει και την αυξανόμενη τάση για περιορισμό της κατανάλωσης αλκοόλ.

Οι πωλήσεις ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2023
Αντίθετα, σύμφωνα με την έρευνα του IWSR, η αγορά ποτών χωρίς ή με χαμηλό αλκοόλ σημειώνει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Από το 2022 έως το 2023, ο τομέας αυτός κατέγραψε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 47%, με προβλεπόμενη αύξηση CAGR κατά 19% μέχρι το 2028. Οι πωλήσεις ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2023, κυρίως λόγω της μπύρας χαμηλού αλκοόλ.

Πράγματι, σύμφωνα με τον Global Brand Ambassador του Οίκου Angostura, Daniyel Jones, όπως σημείωσε ο ίδιος σε προηγούμενο τεύχος του FOODReporter, οι επιλογές με χαμηλό ή καθόλου αλκοόλ θα συνεχίσουν, επίσης, να είναι δημοφιλείς, ειδικά μεταξύ των νέων και της Gen – Ζ.

Επιπλέον, το IWSR αναφέρει ότι στη μπύρα και το κρασί αναμένεται να συνεχίσει η σταδιακή πτώση όγκου, με την ανάπτυξη της μπύρας να επικεντρώνεται σε premium lagers, ενώ τα κρασιά με υψηλό αλκοόλ αναμένεται να χάσουν σημαντικό μερίδιο.

Έφεση του όγκου πωλήσεων του gin
Τα οινοπνευματώδη αναμένεται να σημειώσουν μικρές μειώσεις όγκου πωλήσεων, με το gin να υποφέρει περισσότερο από όλες τις κατηγορίες (-14% το 2023). Τα οινοπνευματώδη με βάση την αγαύη σημείωσαν αύξηση 4%, αν και η ανάπτυξη επιβραδύνεται με προβλεπόμενη αύξηση CAGR κατά 2% έως το 2028. Εκτός από την αγαύη, λίγες κατηγορίες κατέγραψαν ανάπτυξη, όπως το Bourbon, τα κρεμώδη λικέρ, τα λικέρ καφέ και τα aperitifs οινοπνευματωδών, βοηθούμενα από την αυξανόμενη δημοτικότητα των κοκτέιλ (σελ. 5).

RTD’s: Η εξαίρεση του κανόνα
Η μόνη αναδυόμενη κατηγορία στην οποία αναμένεται να αυξηθεί η κατανάλωση μεταξύ 2023 και 2028 είναι τα RTD’s (έτοιμα προς κατανάλωση ποτά), τα οποία κατέγραψαν αύξηση όγκου κατά 2% πέρυσι. Τα premium κοκτέιλ της κατηγορίας προβλέπεται να κερδίσουν, επίσης, σημαντικό έδαφος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter