Μια χρονιά διαφορετική από κάθε προηγούμενη θα είναι το 2021 για την ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός. Η διοίκησή της αποφάσισε να αλλάξει τα πάντα, επανατοποθετώντας την εταιρεία στην κλαδική αγορά σχεδόν από το μηδέν, πλήρως ανεξάρτητη πλέον από τον ΕΛΟΜΑΣ, με νέα εταιρική ταυτότητα και οργάνωση καταστημάτων, νέα PL προϊόντα, νέα εμπορικά σήματα στο δίκτυο franchise και νέες επενδύσεις. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ελέγχει πλέον το 100% της CRM.

Από τις βασικότερες αλλαγές που γίνονται στην αλυσίδα, είναι το επαναλανσάρισμα της εταιρικής της ταυτότητας, με κεντρικό στοιχείο του λογοτύπου της τη σπείρα, κλασικό μοτίβο στις συσκευασίες και τον διάκοσμο των παραδοσιακών παντοπωλείων. Η νέα εταιρική ταυτότητα συνοδεύεται από αλλαγές και προσαρμογές στο εσωτερικό των καταστημάτων, που αποσκοπούν να απευθύνουν μήνυμα στο κοινό ότι το δίκτυο της ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός εκσυγχρονίζεται και περνά σε μια νέα εποχή.

Αλλαγές συμβαίνουν, όμως, και στο δίκτυο των franchise καταστημάτων της αλυσίδας, καθώς η διοίκησή της αναπτύσσει ένα νέο εταιρικό σήμα, το «Κρητικός Mini Market», υπό το οποίο θα δρουν στο εξής τα μικρού μεγέθους καταστήματα του δικτύου, χώρου περίπου 100τμ, το πρώτο εκ των οποίων πρόκειται να λειτουργήσει άμεσα.

Πλέον η αλυσίδα είναι τοποθετημένη στην αγορά του κλάδου με τρία σήματα: Το «Κρητικός» υπό το οποίο λειτουργούν τα εταιρικά σούπερ μάρκετ, το «Κρητικός-Συνεργάτης» των franchise σούπερ μάρκετ κλασικού τύπου και το «Κρητικός Mini Market-Συνεργάτης» των μικρών καταστημάτων δικαιόχρησης. Σημειώνουμε ότι καταργείται το σήμα TOP Market, με το οποίο λειτουργούσαν μέχρι σήμερα τα franchise καταστήματα του δικτύου της.

Σχετικά με την αποχώρηση της Κρητικός από τον ΕΛΟΜΑΣ, στελέχη της αναφέρουν ότι πρόκειται για στρατηγική απόφαση, καθώς η αυτόνομη πλέον λειτουργία της αλυσίδας θα της επιτρέψει να αναπτύσσεται στο εξής δίχως γεωγραφικούς περιορισμούς, χάριν της αποφυγής του άμεσου ανταγωνισμού με καταστήματα άλλων μελών του ομίλου, όπως τη δέσμευε μέχρι τα τέλη του 2020 η ένταξή της σε αυτόν. Πέραν αυτού η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός θα μπορεί τώρα να κινείται περισσότερο επιθετικά αλλά και ευέλικτα από άποψη εμπορικής πολιτικής, διεκδικώντας από τους προμηθευτές πιο συμφέρουσες συμφωνίες από εκείνες του ΕΛΟΜΑΣ. Στο ίδιο πλαίσιο, εξάλλου, αναβαθμίζει τη σειρά των private label συλλογών της με το σήμα «Επιλογή μου» και, ταυτόχρονα, λανσάρει μια νέα σειρά τυποποιημένων κωδικών, με το σήμα «Θησαυροί της Ελλάδας», στις συσκευασίες των οποίων θα αναγράφονται τα ονόματα των παραγωγών τους.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των μεγεθών της εταιρείας, σημειώνουμε ότι το 2020 ολοκληρώθηκε γι’ αυτήν με αύξηση πωλήσεων άνω του κλαδικού μέσου όρου 10%. Η διοίκησή της προσβλέπει φέτος σε ετήσιες πωλήσεις περί τα 400 εκατ. ευρώ. Στο εν λόγω ποσό θα ενοποιούνται από τα μέσα του 2021 τα αποτελέσματα της CRM, καθώς η ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός απέκτησε το έλεγχο του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της έναντι του 49% που ήλεγχε μέχρι πρότινος. Σημειώνεται ότι η CRM εξυπηρετεί σήμερα ένα δίκτυο περίπου 140 παντοπωλείων στην Κρήτη. Φέτος η διοίκηση της ΑΝΕΔΗΚ-Κρητικός προγραμματίζει την επέκταση του δικτύου της με συνολικά δέκα νέα εταιρικά και franchise καταστήματα, ενώ θα εξακολουθήσει να ενδιαφέρεται για τις εξαγορές, καθώς έτσι ενισχύονται ταχύτερα τα μεγέθη της.

Μετά την απορρόφηση της CRM η Κρητικός πλέον ελέγχει ένα δίκτυο άνω των 370 καταστημάτων, που δραστηριοποιούνται σε 27 νομούς της χώρας, με την υποστήριξη έξι κέντρων διανομής και περισσότερων από 2.500 εργαζόμενους.