Η περίοδος των εορτών είναι παραδοσιακά «γλυκιά» για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία της σοκολάτας, καθώς τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αυξάνουν αναμενόμενα τη ζήτηση για καθετί σοκολατένιο. Όμως είναι πολύ πιθανό οι φετινές γιορτές να αποδειχθούν ακόμα καλύτερες απ’ ό,τι συνήθως, και η αιτία γι’ αυτό δεν είναι άλλη από τον… πληθωρισμό.
Συγκεκριμένα, αυτό που εκτιμούν ειδικοί πως θα συμβεί φέτος είναι ότι, λόγω της ακρίβειας που έχει περιορίσει δραματικά την αγοραστική τους δύναμη, οι καταναλωτές θα στραφούν σε φθηνότερα δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Που σημαίνει ότι αρκετοί αντί για παιχνίδια και ηλεκτρονικά γκάτζετ θα προτιμήσουν να χαρίσουν σοκολάτες και σοκολατάκια, που παρά την άνοδο των τιμών παραμένουν αρκετά προσιτά, και φυσικά δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο.
Πρόκειται για μία τάση που ήδη έχουν διαβλέψει οι αναλυτές: σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, το 74% των Βρετανών καταναλωτών θα ψωνίσουν φέτος φθηνότερα δώρα σε σχέση με πέρυσι, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να φτάνει το 83% μεταξύ των millennials και το 90% στους εκπροσώπους της Gen Z. Είναι δηλαδή εμφανές πως οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να…. ξοδευτούν για να αγοράσουν δώρα, αλλά μάλλον στρέφονται προς πιο οικονομικές λύσεις, όπως είναι οι σοκολάτες και τα σοκολατάκια, και αυτό είναι κάτι που ασφαλώς ευνοεί τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η ευκαιρία για τις premium σοκολάτες
Μιλώντας στο Reuters, η Fran McCargo, Lead Customer Category Manager της Nestle σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, επιβεβαίωσε πως τα κουτιά με σοκολατάκια κινήθηκαν σε πωλήσεις ανοδικά κατά 8,7% κατά την περίοδο Αυγούστου – Νοεμβρίου, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ εκτίμησε πως και μέσα στην περίοδο των γιορτών οι καταναλωτές θα αγοράσουν περισσότερες σοκολάτες ως δώρα.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν τις φθηνότερες σοκολάτες – απεναντίας, το γεγονός ότι πρόκειται για ένα σχετικά φθηνό προϊόν τους δίνει το περιθώριο να αγοράσουν μία πιο premium σοκολάτα σε υψηλότερη, αλλά και πάλι προσιτή τιμή, και ασφαλώς χαμηλότερη σε σχέση με ένα ηλεκτρονικό gadget ή ένα δημοφιλές παιχνίδι. Και αυτό αποτελεί και μία ευκαιρία για τις σοκολατοβιομηχανίες να πουλήσουν προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ειδικά σε μία περίοδο όπου η άνοδος της τιμής του κακάο αρχίζει να τις πιέζει οικονομικά και μετά τα Χριστούγεννα είναι πολύ πιθανό να δούμε ανατιμήσεις και στο ράφι – όμως για την ώρα η σοκολάτα εξακολουθεί να είναι ένα ιδανικό χριστουγεννιάτικο δώρο για τις δύσκολες εποχές στις οποίες ζούμε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter