Οι μεγαλύτερες αλυσίδες του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσω του Συνδέσμου τους (British Retail Consortium – BRC) δήλωσαν στις αρχές Φεβρουαρίου την ανησυχία τους για την μείωση των αγορών εκ μέρους των καταναλωτών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους ζωής. Ο Σύνδεσμος επεσήμανε πως η αύξηση του κόστους ενέργειας και ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα επηρεάσουν σημαντικά την κατανάλωση τους ερχόμενους μήνες.

Όπως δήλωσε η πρόεδρος του BRC, Helen Dickinson, ο πληθωρισμός που ακολουθεί ανοδική πορεία, λόγω της αύξησης των τιμών παραγωγής, του κόστους ενέργειας και μεταφορών, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων που θα προκαλέσουν ανατιμήσεις έως την άνοιξη, θα οδηγήσει τους καταναλωτές σε μείωση των δαπανών για είδη παντοπωλείου. Οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις ακολούθησαν τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της NielsenIQ, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ της χώρας έπεσαν κατά 2,9% σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων, έως τις 29 Ιανουαρίου. Σημειώνεται, βέβαια, πως η σύγκριση γίνεται με τις αυξημένες κατά 10,6% πωλήσεις της περσινής περιόδου, όταν η χώρα βρισκόταν σε lockdown.

Τα στοιχεία δε της έρευνας BRC-KMPG Retail Sales Monitor έδειξαν πως οι συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,9% τον Ιανουάριο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Όμως ο επικεφαλής του τμήματος retail της KPMG UK, Paul Martin, επεσήμανε πως οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για το λιανεμπόριο, βάσει των προβλέψεων για την πορεία των μακροοικονομικών δεικτών, καθώς οι καταναλωτές ίσως αρχίσουν να μειώνουν τις δαπάνες τους.

Παράλληλα, η έρευνα του IGD ShopperVista έδειξε πως κατά 89% οι καταναλωτές αναμένουν αύξηση τιμών στα τρόφιμα το 2022, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη έπεσε σε ιστορικό χαμηλό, σύμφωνα με τον σχετικό δείκτη.