Σε μία δυναμική κίνηση ενίσχυσης της συνεργασίας της με το λιανεμπόριο προχώρησε η εταιρεία Henkel Pelikan, αναλαμβάνοντας από δω και στο εξής η ίδια την απευθείας εξυπηρέτηση των καταστημάτων των σούπερ μάρκετ.

Σε μία δυναμική κίνηση ενίσχυσης της συνεργασίας της με το λιανεμπόριο προχώρησε η εταιρεία Henkel Pelikan, αναλαμβάνοντας από δω και στο εξής η ίδια την απευθείας εξυπηρέτηση των καταστημάτων των σούπερ μάρκετ.

Ανατρέχοντας στο παρελθόν θα θυμηθούμε ότι τα χαρτοπωλιακά προϊόντα Pelikan κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά από το 1912 και η διακίνησή τους γινόταν μέσω χονδρεμπορικών μονάδων. Από την έναρξη λειτουργίας όμως της θυγατρικής εταιρείας Pelikan Ελλάς (1978), το σκηνικό άλλαξε και ο δρόμος για την απευθείας εξυπηρέτηση από τη θυγατρική εταιρεία των μονάδων μεταπώλησης άνοιξε. Από το 1991 η Henkel Pelikan διανέμει τα προϊόντα της από τις δικές της αποθήκες στο παραδοσιακό κανάλι του βιβλιοχαρτοπωλείου σε όλη την Ελλάδα, καταξιώνοντας έτσι τα γνωστότερα brands της αγοράς (Pelikan, Blanco, Pritt κλπ). Ως γνωστόν, η Henkel Pelikan διαθέτει μία ευρεία γκάμα χαρτοπωλιακών προϊόντων στις κατηγορίες της διόρθωσης, κόλλησης, γραφής, ζωγραφικής κλπ.

Σημαντικός στόχος

Όπως σημειώνει ο κος Ευάγγελος Παπαδόπουλος, διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας, “το κανάλι των σούπερ μάρκετ αποτέλεσε από την αρχή έναν από τους σημαντικότερους στόχους της εταιρείας, στο οποίο όμως μέχρι και πέρυσι η διανομή γινόταν μέσω χονδρεμπορικής συνεργασίας. Τα προϊόντα Henkel Pelikan βρίσκονταν σχεδόν σε όλες τις αλυσίδες. Η "νέα" λοιπόν κίνηση της εταιρείας δεν αφορά τόσο στην παρουσία των προϊόντων της στο συγκεκριμένο κανάλι, αλλά κυρίως στην απευθείας εξυπηρέτηση των μονάδων σούπερ μάρκετ, προσβλέποντας σε μακροχρόνιες και επικερδείς συνεργασίες για τους συμβαλλόμενους αλλά κυρίως σε όφελος του καταναλωτή”.

Με τη νέα της κίνηση η εταιρεία λαμβάνει υπόψη της την αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα αυτά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και σε αυτό το κανάλι. Έτσι, από φέτος, πιο οργανωμένα, με μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, διαφημιστική υποστήριξη και εντονότερη παρουσία, τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου όσο και κατά την υπόλοιπη διάρκεια του έτους, η Henkel Pelikan ανταποκρίνεται στην καταναλωτική ζήτηση.

“Τα χαρτοπωλιακά προϊόντα αντιμετωπίζονται από το σύνολο σχεδόν των ελληνικών σούπερ μάρκετ ως μία ακόμα εποχιακή κατηγορία, κάτι που δεν ισχύει στις υπόλοιπες επαρχιακές αγορές”, τονίζει ο κος Παπαδόπουλος, προσθέτοντας ότι ως εκ τούτου “η όποια μέτρηση αριθμητικής ή σταθμισμένης διανομής δεν θα ήταν αντικειμενική. Θεωρούμε ότι τόσο η προηγούμενη πορεία μας όσο και οι νέες μας κινήσεις στο χώρο έχουν εξασφαλίσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την παρουσία των προϊόντων μας στα σούπερ μάρκετ. Στόχος της εταιρείας είναι να αποδείξει στους ενδιαφερόμενους την αξία της συνεχούς παρουσίας των χαρτοπωλιακών προϊόντων στα ράφια με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα.

Ο αποχαρακτηρισμός αυτής της κατηγορίας προϊόντων ως “εποχιακά” και η βαθύτερη μελέτη οικονομικών στοιχείων και αποτελεσμάτων από πλευράς των υπευθύνων σχεδιασμού των σούπερ μάρκετ θα δώσει το χώρο και τη θέση που πρέπει στα συγκεκριμένα προϊόντα”.

Ξεκάθαρη πολιτική

Ως προς το επίπεδο της συνεργασίας της εταιρείας με τα σούπερ μάρκετ, ο κος Παπαδόπουλος επισημαίνει ότι “η πολύχρονη παρουσία της Henkel Pelikan στο παραδοσιακό χαρτοπωλείο με την καθαρή και σταθερή πολιτική της (τιμολογιακή και πιστωτική), τη διαφημιστική υποστήριξη των προϊόντων της, τη συνεχή παρουσία των ανθρώπων της ενημερώνοντας και βοηθώντας, ανέδειξαν την Henkel Pelikan σε φίλο και συνεργάτη κάθε χαρτοπώλη. Το ίδιο, πιστεύω, ισχύει με όποιον συνεργαζόμαστε μέχρι σήμερα από το χώρο των σούπερ μάρκετ και θα ισχύσει με κάθε μελλοντικό συνεργάτη”.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο τοποθέτησης των προϊόντων της συγκεκριμένης κατηγορίας στα ράφια των καταστημάτων για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων, η πρόταση της εταιρείας στους συνεργάτες της είναι να λαμβάνουν υπόψη τους τη δυναμικότητα του κάθε προϊόντος και τον πιθανό αγοραστή τους. “Η ομοιόμορφη εικόνα που παρουσιάζουν τα προϊόντα μας όταν τοποθετούνται στους γάντζους”, τονίζει, “επιτρέπει στον καταναλωτή να διακρίνει το είδος και τη χρηστικότητα του κάθε προϊόντος. Επιπλέον, σε κάθε επαφή μας με τους συνεργάτες μας τονίζουμε το θέμα της δυναμικότητας του κάθε κωδικού που βελτιώνει την απόδοση ανά τετραγωνικό εκατοστό επιφανείας”.

Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία στην παρουσίαση των προϊόντων στο κανάλι των σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα αυτά συσκευάζονται σε συσκευασίες blister, επιτυγχάνοντας έτσι την καλύτερη και ομοιόμορφη παρουσία τους, καθώς και την οπτική επαφή του προϊόντος.

Η μεταπωλητική δύναμη του καναλιού των σούπερ μάρκετ είναι αναμφισβήτητη, με συνεχώς αυξανόμενη δυναμική στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η δυναμική αυτή οφείλεται και στα μοντέλα συνεργασίας με αλυσίδες ευρωπαϊκών προτύπων. Η αγορά οδηγείται πράγματι από τα επιτυχημένα ευρωπαϊκά μοντέλα, που παραπέμπουν σε πωλήσεις υψηλών ποσοστών των non food προϊόντων, από καταστήματα με αυξανόμενο μέγεθος και με παρουσία νέων κατηγοριών προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Ο κος Παπαδόπουλος εκτιμά ότι την πολιτική αυτή θα ακολουθήσουν όλες οι αλυσίδες στην Ελλάδα προκειμένου να “εισπράξουν” τα οφέλη της.