Ξεπέρασε τις προσδοκίες η αύξηση των πωλήσεων της Heineken κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την Ευρώπη να οδηγεί την «κούρσα» της ανάκαμψης από της πανδημία.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου άγγιξαν τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας οργανική ανάπτυξη της τάξεως του 24,9%, με τον συνολικό όγκο πωλήσεων να αυξάνεται κατά 5,7% σε ετήσια βάση και τα κέρδη ανά εκατόλιτρο κατά 18,3%.

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη έφτασε το 11,5%, χάρη στη χαλάρωση των περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας, με τις πωλήσεις της Heineken σε εστιατόρια και μπαρ σχεδόν τα τριπλασιάζονται σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Ωστόσο, τα θετικά αυτά αποτελέσματα επισκιάζονται από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς ο καλπάζων πληθωρισμός ενδέχεται να υποχρεώσει τους καταναλωτές να πίνουν λιγότερη μπύρα, επηρεάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου στο μέλλον. Την ίδια στιγμή, η τιμή του κριθαριού κινείται σήμερα σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι και η τιμή του αλουμινίου έχει αυξηθεί κατά 50%, πέραν των επίσης μεγάλων αυξήσεων στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών, με τη διοίκηση της εταιρείας να επιμένει στην πρόβλεψή της για «σταθερή προς μετριοπαθή» αύξηση του περιθωρίου κέρδους της για φέτος.

«Στο μέλλον βλέπουμε περισσότερη μακροοικονομική αβεβαιότητα και αναμένουμε σημαντικές περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις που θα επηρεάσουν τη βάση κόστους μας», δήλωσε ο Dolf van den Brink, διευθύνων σύμβουλος της Heineken, προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα προβεί σε περαιτέρω κινήσεις για τη διαχείριση αυτών των προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων και ενεργειών που αφορούν στην τιμολόγηση των προϊόντων της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter