Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα πράγματα στη χώρα μας, έτσι και οι καταναλωτικές τάσεις έρχονται με κάποια καθυστέρηση σε σχέση με το εξωτερικό. Τάσεις που κάνουν την εμφάνισή τους και αναπτύσσονται ραγδαία στην αμερικανική αγορά και σε άλλες δυτικές χώρες, φτάνουν στην Ελλάδα μετά από μήνες ή και χρόνια, και αυτό φαίνεται πως συμβαίνει και με τις τάσεις που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια διεθνώς γύρω από τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά. Προϊόντα όπως τα mixers, τα RTD κοκτέιλ και το hard seltzer, που στις ΗΠΑ είναι «καυτά» εδώ και χρόνια, υπάρχουν μεν στην Ελλάδα, όμως μόλις τώρα φαίνεται πως αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος, κάνοντας όλο και περισσότερες εταιρείες να εξετάσουν την είσοδό τους σε αυτές.

Hard seltzer: Το Topo Chico και οι άλλοι
Μία από τις ισχυρότερες, αν όχι η ισχυρότερη, τάσεις στα αλκοολούχα ποτά τα τελευταία χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι αυτή των hard seltzers, ελαφριών ποτών δηλαδή με ανθρακούχο νερό και χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, που είναι πιο κοντά στις προτιμήσεις των millennials. Στην Ελλάδα ήδη από τον Νοέμβριο του 2020 έχει κάνει την εμφάνισή του το Topo Chico, μία μάρκα της Coca-Cola που έχει ήδη αφήσει το στίγμα της, καθώς, σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Zoran Bogdanovic, τον Αύγουστο του 2021, ήδη μέσα σε λίγους μήνες είχε καταφέρει να αποσπάσει μερίδιο 40% στην ελληνική αγορά. Άλλες μάρκες hard seltzer που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά είναι η Kopparberg και η Spijked.

RTD κοκτέιλ: Nέα είσοδος στην αγορά
Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελούν τα RTD κοκτέιλ, που επίσης βρίσκουν ανταπόκριση στο κοινό των millennials, καθώς πέρα από τον χαμηλό αλκοολικό βαθμό, τους επιτρέπουν να καταναλώνουν με ευκολία τα αγαπημένα τους κοκτέιλ στο σπίτι, χωρίς να χρειάζεται να πάνε σε ένα μπαρ και να τους να φτιάξει ένας επαγγελματίας μπάρμαν. Τέτοια κοκτέιλ στην Ελλάδα έχουν λανσάρει μεταξύ άλλων η Bacardi (Mojito, Bacardi & no-sugar cola), η Bombay Sapphire (Gin & Tonic) και η Coppa (διάφορες γεύσεις). Σύντομα στην αγορά αυτή αναμένεται να προστεθούν και τα RTD κοκτέιλ της αγγλικής εταιρείας Tapp’d, η οποία όπως διαβάσατε χθες στο FOODReporter βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με διανομείς σε Ελλάδα και Κύπρο, προκειμένου να επεκταθεί στις δύο αυτές χώρες, θέλοντας να εκμεταλλευτεί και τις αυξημένες τουριστικές ροές που προβλέπονται φέτος το καλοκαίρι, με την υποχώρηση της πανδημίας.

Mixers: Πήραν ώθηση από τα lockdowns
Τέλος, άξια αναφοράς είναι η κατηγορία των cocktail mixers, που αποτελούν ιδανικά συστατικά για την παρασκευή ενός γευστικού κοκτέιλ και έλαβαν σημαντική ώθηση στη διάρκεια της πανδημίας, όταν τα μπαρ ήταν κλειστά και αρκετοί δοκίμασαν να φτιάξουν τα αγαπημένα τους κοκτέιλ στο σπίτι.

Στην κατηγορία αυτή έχει πολυετή παρουσία η Three Cents, όμως παρατηρείται έντονη δραστηριότητα από εταιρείες που βλέπουν μία ευκαιρία για επέκταση των δραστηριοτήτων τους στη συγκεκριμένη αγορά.

Έτσι, η Β.Σ. Καρούλιας έχει λανσάρει ήδη από πέρυσι τη σειρά Green Pro Mixers Series, ενώ στην πρόσφατη έκθεση Horeca η Βίκος παρουσίασε για πρώτη φορά το Βίκος Pink Grapefruit, με το οποίο κάνει την είσοδό της στην αγορά των mixers.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter