Είναι νέες, δραστήριες, δυναμικές και διαθέτουν το χάρισμα της επικοινωνίας. Ανήκουν στην ομάδα μερτσαντάιζινγκ (dynamic team) της ΕΛΓΕΚΑ, που στην πλειοψηφία της απαρτίζεται από γυναίκες.rnΕμείς τις συναντήσαμε εν ώρα εργασίας και μιλήσαμε μαζί τους για τη δουλειά τους, το ενδιαφέρον που κρύβει και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στα περίπτερα και ψιλικά.

Είναι νέες, δραστήριες, δυναμικές και διαθέτουν το χάρισμα της επικοινωνίας. Ανήκουν στην ομάδα μερτσαντάιζινγκ (dynamic team) της ΕΛΓΕΚΑ, που στην πλειοψηφία της απαρτίζεται από γυναίκες.Εμείς τις συναντήσαμε εν ώρα εργασίας και μιλήσαμε μαζί τους για τη δουλειά τους, το ενδιαφέρον που κρύβει και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στα περίπτερα και ψιλικά.

Μερτσαντάιζερς εν δράσει, λοιπόν…

Τι ακριβώς κάνουν: Παίρνουν τις παραγγελίες από τα μικρά σημεία πώλησης και τις μεταβιβάζουν στον αντίστοιχο χονδρέμπορο του πελάτη. Φροντίζουν για τη σωστή τοποθέτηση και προβολή των προϊόντων στα σταντς. Ενημερώνουν τους πελάτες για τις ελλείψεις τους, αλλά και για τα καινούργια προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά. Τοποθετούν διαφημιστικό υλικό, όπως stickers και καρτολίνες, ώστε τα προϊόντα να είναι αναγνωρίσιμα. Για να γίνουν όμως όλα αυτά χρειάζεται να έχουν πλήρη γνώση του αντικειμένου τους. “Η ΕΛΓΕΚΑ φροντίζει να έχουμε μια επισταμένη και ακριβή γνώση της αγοράς”, τονίζει η Μαίρη Τζελαϊλίδου. “Γνωρίζουμε πολύ καλά τα δικά μας προϊόντα, όπως και του ανταγωνισμού, τον οποίο και σεβόμαστε”.

Αρκεί όμως μόνο αυτό; “Όχι, χρειάζεται και από τη δική μας πλευρά άνεση στην επικοινωνία, να διαθέτουμε φαντασία, δημιουργικότητα και την ικανότητα να προτείνουμε πολύ γρήγορα απλές, πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις, που θα ικανοποιούν πρωτίστως τον πελάτη και στη συνέχεια την εταιρία”, συμπληρώνει η Μαρία Παπαγιαννίδου.

Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Η Αλίνα Κόη έχει το λόγο: “Μέσω σεμιναρίων που διοργανώνει η ΕΛΓΕΚΑ, τα οποία μας βοηθούν να έχουμε μια άρτια εκπαίδευση. Να γνωρίζουμε τις τάσεις της αγοράς, αλλά και να μπορούμε να εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας στα μικρά σημεία πώλησης”.

Πιο κοντά στον πελάτη

Επισκέπτονται περίπου 20 πελάτες την ημέρα και το κάθε σημείο πώλησης ανά 15 εργάσιμες μέρες. Η φιλοσοφία τους δε είναι η εξής: Αλίνα Κόη: “Προσπαθούμε να έχουμε φιλικές και όχι τυπικές σχέσεις με τους πελάτες. Να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους, ώστε όταν τους προτείνουμε κάτι να ξέρουν ότι είναι αυτό που θα πρέπει να κάνουν για να έχουν κέρδος”.

Οι μερτσαντάιζερς της ΕΛΓΕΚΑ πιστεύουν ότι κάθε κομμάτι της δουλειάς τους είναι εξίσου σημαντικό και θεωρούν ότι αυτό που κάνουν είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Μαίρη Τζελαϊλίδου: “Είναι μια ξεχωριστή δουλειά με την οποία δεν πλήττεις ποτέ. Συναναστρέφεσαι με πολύ κόσμο, βγαίνουν συνεχώς νέα προϊόντα, οπότε ανανεώνεται το ενδιαφέρον και βρίσκεσαι συνεχώς σε εγρήγορση”.

Ανταγωνισμό; Ευχαριστούμε αλλά δεν…

Το μπόνους για το dynamic team της ΕΛΓΕΚΑ δεν μεταφράζεται σε κάποιο χρηματικό ποσό που θα επιβραβεύσει την επιτυχία του μερτσαντάιζερ. Μαρία Παπαγιαννίδου: “Μπόνους για μας είναι η καλή κουβέντα που θα ακούσουμε από την αγορά και φυσικά από τον προϊστάμενό μας. Δεν έχουμε μπει στη διαδικασία του ανταγωνισμού. Υπάρχει ομαδικότητα μεταξύ μας και συναγωνισμός. Η μια τρέχει για την άλλη και όλες μαζί “κυνηγάμε” το καλύτερο αποτέλεσμα. Εξάλλου, πρέπει να τονίσω ότι εφόσον η πρακτική της ομάδας μας είναι όσο το δυνατόν πιο συνεπής δουλειά για το καλύτερο αποτέλεσμα, αισθανόμαστε και λίγο άσχημα να μιλάμε για μπόνους. Για μας μόνο το καλό αποτέλεσμα μετράει”.

Τον τελευταίο λόγο έχει ο πελάτης!

Που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο κ. Στέλιος Καλλέργης, υπάλληλος στο περίπτερο όπου συναντήσαμε το dynamic team της ΕΛΓΕΚΑ: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τις υπηρεσίες που μου προσφέρουν. Όλα τα κορίτσια είναι πολύ ευγενικά και κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στη συνεργασία μας”. Όταν τον ρωτήσαμε τι είναι αυτό που κάνει την ομάδα ξεχωριστή μας απάντησε: “Αφιερώνει περισσότερο χρόνο στον περιπτερούχο”. Γι’ αυτό και πιστεύει ότι η επιλογή της ΕΛΓΕΚΑ να χρησιμοποιεί στο συγκεκριμένο πόστο γυναίκες είναι σωστή: “Οι γυναίκες είναι από τη φύση τους νοικοκυρές, οπότε αναλαμβάνουν και την τακτοποίηση των προϊόντων, κάτι που δύσκολα κάνουν οι άντρες”.

Ζήτω οι γυναίκες!

“Η ΕΛΓΕΚΑ αποφάσισε να στελεχώσει το συγκεκριμένο τμήμα της βασικά με γυναίκες -τα 20 από τα 24 άτομα που το απαρτίζουν είναι γένους θηλυκού -με σκοπό να ανταποκριθεί στο αίτημα των πελατών της, οι οποίοι εκτιμούν τη γυναικεία υπεροχή στα χαρίσματα της επικοινωνίας, αλλά και της “νοικοκυροσύνης” που υπαγορεύει το μερτσαντάιζινγκ”, μας είπε ο διευθυντής προώθησης πωλήσεων της εταιρίας Στέργιος Κατσαρός. Όσο για τα προσόντα, τα οποία και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην πρόσληψή τους, αυτά δεν σταματούν στο απολυτήριο του Λυκείου και το πτυχίο τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας: “Για μας σημαντικό ρόλο παίζει ο καλός χαρακτήρας των κοριτσιών, να είναι πρόσχαρα, να έχουν ανεπτυγμένο το χάρισμα της επικοινωνίας και φυσικά να ακολουθούν τη φιλοσοφία του τμήματος”. Και φαίνεται ότι η επιλογή τους είναι η σωστή, αφού ο κ. Στέλιος Καλλέργης μας δηλώνει: “Δεν θα άλλαζα με τίποτα το dynamic team της ΕΛΓΕΚΑ”.