Η τεχνολογία, αλλάζοντας το παγκόσμιο επιχειρηματικό τοπίο και τις ανθρώπινες συμπεριφορές, καθιστά τις επώνυμες μάρκες φορείς μιας κουλτούρας δυναμικά κινητικής, υποχρεώνοντας, ταυτόχρονα, σε διαρκή αναπροσαρμογή άτομα, επιχειρηματικές στρατηγικές και οικονομική πολιτική εκτίμησαν οι διακεκριμένοι ομιλητές του βήματος της 29ης γενικής συνέλευσης του ΕΣΒΕΠ, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου.

Όπως τόνισε ο κ. Ν. Καραγεωργίου, πρόεδρος του συνδέσμου, οι τεράστιες αλλαγές λόγω της ψηφιακής τεχνολογίας επηρεάζουν θεμελιωδώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Η τεχνολογία κινείται συχνά ταχύτερα από όσο μπορούν οι εταιρείες να παρακολουθήσουν, ενώ ο αριθμός των καταναλωτικών επιλογών υπερδιογκώνεται και ο βιομηχανικός κόσμος αλλάζει και δη με ταχύτερα δημιουργούμενες μάρκες, το εύρος και η επιρροή των οποίων μεγεθύνει το εκτόπισμα της επώνυμης μάρκας στην πραγματική οικονομία.

Αναφερόμενος στο μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο, ο κ. Γ. Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της αντιπροσωπίας της ΕΕ στην Ελλάδα, τόνισε την αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός μοντέλου κυκλικής οικονομίας, επισημαίνοντας τη σημασία της καινοτομίας για την αειφόρο ανάπτυξη, την εξοικονόμηση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Από την πλευρά του ο κ. Peter Economides, Brand Strategy Consultant, Owner and founder της Felix BNI, επισήμανε τις μεταβολές της συμπεριφοράς του παγκόσμιου πληθυσμού των νέων, 21-37 ετών, οι οποίοι μετασχηματίζουν το πολιτισμικό περιβάλλον, εξηγώντας ότι υπό τέτοιους όρους η μάρκα δεν είναι απλώς επωνυμία, αλλά μια νέα κουλτούρα, που διαμορφώνει διαρκώς καταναλωτικές συμπεριφορές, στις οποίες η διαρκής αλλαγή έχει μόνιμο χαρακτήρα.

Αναφερόμενος στις μεταμορφώσεις του σύγχρονου επιχειρείν ο κ. Ι. Καργαρώτος, αντιπρόεδρος της Παπαστράτος, προειδοποίησε ότι οι χώρες που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να παρακολουθήσουν τις μεταβολές, θα εξελιχθούν σε «χώρες-σκλάβους», ενώ, σχολιάζοντας τη δυναμική του λιανεμπορίου τροφίμων στην πορεία του μεταξύ 2009 και 2018 ο κ. Αλ. Φλώρος, διευθυντής Υπηρεσιών Λιανεμπορίου της Nielsen, επισήμανε ότι, αν και οι πωλήσεις σε όγκο σήμερα απέχουν αισθητά από τις αντίστοιχες του 2009, η πορεία τους φέτος θα συνεχίζει με θετικό πρόσημο.