Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, ο κ. Λαουτάρης και η διοίκηση της Carrefour Μαρινόπουλος αποφάσισαν τη διακοπή της συνεργασίας τους, βάσει της οποίας οι 18 λιανεμπορικές μονάδες της οικογένειας Λαουτάρη λειτουργούσαν υπό καθεστώς franchise, στο πλαίσιο του δικτύου της Carrefour Μαρινόπουλος.

Το «σελφ σέρβις» μίλησε με τον κ. Λαουτάρη, ο οποίος δήλωσε ότι «το γυαλί της συνεργασίας των δύο εταιρειών ράγισε, όταν η Carrefour Μαρινόπουλος αποφάσισε να λειτουργήσει εταιρικό κατάστημά της στην περιοχή της Εύβοιας», όπου δηλαδή εδρεύει η Εύβοια Μάρκετ, εταιρεία της οικογένειας Λαουτάρη. «Προκάλεσαν με τη στάση τους», δήλωσε με έμφαση ο κ. Λαουτάρης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Carrefour Μαρινόπουλος δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στην εταιρεία του.

Οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών φαίνεται πως κράτησαν καιρό, χωρίς ωστόσο να καταλήξουν θετικά, ενώ στελέχη της Εύβοια Μάρκετ φέρονται να εκμυστηρεύθηκαν σε προμηθευτές τους ότι είχαν και παράπονα, όσον αφορά στα περιθώρια κέρδους που εξασφάλιζε η εταιρεία τους από τη συνεργασία της με την Carrefour Μαρινόπουλος.

Η κακή πορεία των σχέσεων συνεργασίας των δύο πλευρών είχε ως αποτέλεσμα η διοίκηση της Εύβοια Μάρκετ να κινήσει τις διαδικασίες απομάκρυνσής της από το άρμα της Carrefour Μαρινόπουλος. ‘Ετσι, από τις αρχές του 2009, σε συνεργασία με εξειδικευμένο γραφείο, δημιούργησε ένα νέο εταιρικό προφίλ, το οποίο ήδη χαρακτηρίζει το δίκτυο της τοπικής εταιρείας. Σημειώνουμε ότι το συνολικό κόστος εφαρμογής και προβολής του νέου εταιρικού προφίλ ανήλθε περίπου στα 300.000 ευρώ.

Στην επικοινωνία μας ο κ. Λαουτάρης δήλωσε ότι δεν είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε νέα στρατηγική συνεργασία με κάποια από τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Φαίνεται ότι η περιπέτεια της Εύβοια Μάρκετ, αρχικά με την Ατλάντικ, με την οποία η οικογένεια διατηρεί τη μετοχική της σχέση, αλλά και στη συνέχεια με την Carrefour Μαρινόπουλος, δεν την ενθαρρύνει νέα εγχειρήματα συνεργασίας. Ωστόσο, σε μια ταχύτατα μεταβαλλόμενη αγορά, όπως αυτή του κλάδου, και με τις ιδιαιτερότητες της περιόδου, λόγω των επιπτώσεων της διεθνούς κρίσης στην εγχώρια οικονομία, κανείς δεν αποκλείει τις ευκαιρίες των στρατηγικών συνεργασιών…

Ανάπτυξη τζίρου πέρυσι 46%

Με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα, η Εύβοια Μάρκετ αποβλέπει και φέτος σε σημαντική αύξηση των πωλήσεών της. Η διοίκησή της εκτιμά ότι το τρέχον 12μηνο θα αποδώσει τζίρο της τάξης των 40 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, έναντι 32 εκατ. ευρώ το 2008 και 21 εκατ. ευρώ το 2007.

Κατά την περυσινή χρήση ο τζίρος της αλυσίδας τονώθηκε και από τη λειτουργία 4 νέων καταστημάτων, ενώ η οργανική της ανάπτυξη, σε συγκρίσιμα δηλαδή στοιχεία, διαμορφώθηκε στο 16%-17%. Συνολικά, ο τζίρος της αυξήθηκε πέρυσι κατά 46%.

Το 2008 έκλεισε με κέρδη αξίας 300.000 εκατ. ευρώ, στα επίπεδα δηλαδή της προηγούμενης εταιρικής χρήσης, ενώ πρέπει να επισημανθεί ότι φέτος η Εύβοια Μάρκετ προγραμματίζει τη δημιουργία ακόμη 4 νέων καταστημάτων, που θα αυξήσουν τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων του δικτύου της στα 21. ‘Ηδη, το πρώτο εξ αυτών έχει τεθεί σε λειτουργία.

Το δίκτυο της εταιρείας από πέρυσι τροφοδοτείται κεντρικά, από μεγάλη ιδιόκτητη αποθήκη στην περιοχή της Εύβοιας.

Το άρθρο δημοσιεύεται στο τεύχος 384 (Μάιος 2009) του περιοδικού «σελφ σέρβις» (Εκδόσεις Comcenter).