Η καινοτομία και οι μοναδικές γεύσεις των παγωτών της, εμπεδώνουν την ηγετική θέση τής Unilever στην κατηγορία, τονίζει ο κ. Γιώργος Τζαβάρας, διευθυντής του Κλάδου Παγωτού της Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όπως σημειώνει, τα εκπληκτικά αποτελέσματα του business Παγωτού της Unilever το 2021, εν μέσω πανδημίας, οφείλονται στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα που επέδειξε, μετατρέποντας το ρίσκο σε ευκαιρία.

Σε ερώτησή μας σχετικά με τα συμπεράσματα του ετήσιου συνεδρίου της Unilever για το παγωτό, ο κ. Γιώργος Τζαβάρας συνόψισε: ««Για μια ακόμη φορά, η ομάδα της Unilever οργάνωσε ένα συνέδριο μεγάλης δυναμικής, που προσέφερε μια δυνατή εμπειρία στο κοινό το οποίο το παρακολούθησε, επιβεβαιώνοντας τη σημασία που δίνει η εταιρεία στον κλάδο του παγωτού. Στο συνέδριό μας, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 17 Φεβρουαρίου με μεγάλη επιτυχία, συζητήθηκε η περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση της στρατηγικής της Unilever, που την έχει καταστήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία σε μερίδιο σε αξία και όγκο1 στην κατηγορία του παγωτού στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα το 2020, σε εποχή κυριαρχίας των επιπτώσεων της πανδημίας στην πρώτη φάση της, η εταιρεία διατήρησε την κορυφαία θέση της σε αξία στο σύνολο της αγοράς του παγωτού, ενώ το 2021 εμφάνισε αύξηση τζίρου 17,9% στην Ελλάδα, 13,3% στην Κύπρο και 21,3% συνολικά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όταν το 2020 η In Home αγορά παγωτού εμφάνισε ανάπτυξη 6,6%, η Unilever με αύξηση πωλήσεων 9,9% σε αξία διατήρησε την πρωτιά της στην αγορά.

Φέτος υποδέχεται τη σεζόν με νέα λανσαρίσματα, με τα απολύτως διακριτά χαρακτηριστικά κάθε της brand, κοινός παρονομαστής των οποίων είναι η καινοτομία, οι μοναδικές γεύσεις και η δέσμευσή μας για υψηλή ποιότητα. Στο συνέδριό μας παρουσιάστηκε, επίσης, ο σχεδιασμός της στρατηγικής μας για κάθε κανάλι διανομής, που προβλέπει και την περαιτέρω ενίσχυση της online παραγγελίας παγωτού, όπως και την προσήλωση στη βιώσιμη ανάπτυξη».

Κάνουμε πράξη το όραμά μας

σελφ σέρβις: Φέτος ποια είναι τα βασικά μηνύματά σας στην αγορά και ποιοι οι κύριοι άξονες της στρατηγικής σας;

Γιώργος Τζαβάρας: Το βασικό μήνυμά μας είναι ότι θα εξακολουθούμε να εμπνεόμαστε από το όραμά μας να δημιουργούμε εξαιρετικής ποιότητας παγωτά. Το παγωτό είναι μια απόλαυση για μικρούς και μεγάλους, ένα σύμβολο ξενοιασιάς, συνδεδεμένο με στιγμές χαλάρωσης στο σπίτι, στη βόλτα, στην παραλία, στον κινηματογράφο. Δημιουργούμε παγωτά για όλα τα γούστα και τις διατροφικές απαιτήσεις. Επιχειρούμε με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας και με κύριο προσανατολισμό τη γευστική και ποιοτική υπεροχή των προϊόντων μας, από την πρώτη ύλη τους έως το τελικό προϊόν στο χέρι του καταναλωτή. Είμαστε υπερήφανοι για τα signature brands μας και τις αρχές που εκπροσωπεί το καθένα. Συνεχίζουμε σταθερά να σχεδιάζουμε νέες γεύσεις και να εμπλουτίζουμε τα χαρακτηριστικά κάθε μάρκας, που τη διακρίνουν από τον ανταγωνισμό. Και φυσικά στον πυρήνα της στρατηγικής μας φέτος είναι το να επιμείνουμε στο δυνατό πλάνο επέκτασης των καναλιών διανομής, με στόχο όλο και περισσότεροι καταναλωτές να μπορούν να απολαμβάνουν τα παγωτά της Unilever κάθε στιγμή.

Παγωτά με διαφοροποιημένη ταυτότητα

σ. σ.: Στο εμπόριο διακινείτε τρία βασικά brands παγωτού. Πώς διαφοροποιούνται μεταξύ τους;

Γ. Τ.: Τόσο η Algida και η ΕΒΓΑ με τα πολλά επιμέρους σήματα, όπως το Magic, το Ben & Jerry’s, το Scandal κ.ά., διαφοροποιούνται μέσω της απολύτως ξεχωριστής ταυτότητας καθενός. Το Magic ως η ναυαρχίδα της Algida είναι η πρώτη μάρκα σε αξία πωλήσεων και στην In Home και στην Out of Home αγορά2 και στην κορυφή στο μυαλό του καταναλωτή σε consideration3. Βασικά χαρακτηριστικά της είναι η τεχνολογία Press to Crack για τραγανή σοκολάτα και το πλούσιο χαρτοφυλάκιο γεύσεων. Με τη βιωσιμότητα ως βασικό οδηγό τα παγωτά Magic είναι τα πρώτα στα οποία χρησιμοποιήθηκε στις συσκευασίες τους ανακυκλωμένο πλαστικό. Επίσης, το κακάο και το εκχύλισμα βανίλιας που περιέχουν, προέρχονται από αγροκτήματα πιστοποιημένα με Rainforest Alliance.

Τα Ben & Jerry’s αποτελούν ένα θρύλο με κοινωνικές ευαισθησίες. Πρόκειται για τη μάρκα που γεννήθηκε από δύο φίλους σ’ ένα αμερικανικό βενζινάδικο, για να καταλήξει σήμερα «σημαιοφόρος» της δέσμευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την προστασία του περιβάλλοντος. Δημοφιλείς είναι και οι καινοτόμες γεύσεις της μάρκας, γνωστές για τα μεγάλα κομμάτια και το πλούσιο σιρόπι των προϊόντων της. Το 2021 το brand είχε ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων 71%1, ενώ λάνσαρε για πρώτη φορά τη χαρακτηριστική γεύση Cookie Dough σε ξυλάκι. H ΕΒΓΑ, τέλος, είναι η μάρκα που συνδέεται με τις παιδικές αναμνήσεις και βρίσκεται στην πρώτη θέση από άποψη διείσδυσης στο «καλάθι» του καταναλωτή (όπως και η μάρκα Magic4). Πέρυσι λανσάραμε τη σειρά ΕΒΓΑ Vegan, ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίσαμε τη γκάμα ΕΒΓΑ Κλασικά με τα κλασικά ξυλάκια. Πρόκειται για μια μάρκα που ενθουσιάζει τους νέους και συγκινεί τους παλιότερους, με παγωτά όπως οι πύραυλοι 4Χ4, το Καϊμάκι και φυσικά οι συνδυασμοί γεύσεων στα ΕΒΓΑ οικογενειακά.

Φετινά λανσαρίσματα

σ. σ.: Σχεδιάζετε το λανσάρισμα νέων προϊόντων φέτος;

Γ. Τ.: Σε πολλές μάρκες μας έχουμε προγραμματίσει νέα λανσαρίσματα φέτος. Συγκεκριμένα, στο Magic φέρνουμε την απόλυτη γευστική εμπειρία με το Magic Almond Remix Sweet & Salty σε κύπελο και σε πολυσυσκευασία με ξυλάκια. Στα Ben & Jerry’s έχουμε τέσσερα νέα παγωτά, τα Vanilla Pecan Blondie, Chunky Monkey, ξυλάκι Salted Caramel Peace Pop. Τέλος, τα Cookie Dough Peaces προτείνουν ένα νέο τρόπο απόλαυσης του Cookie Dough, για πρώτη φορά σε λαχταριστές μπουκίτσες για κάθε στιγμή.

Επίσης, η ΕΒΓΑ εμπλουτίζεται με τις νέες γεύσεις Βανίλια-Καραμέλα και Βανίλια-Σοκολάτα με κομματάκια και σιρόπι, σε οικογενειακές συσκευασίες του ενός λίτρου. Ακόμα, μετά τη μεγάλη επιτυχία των περσινών πολυσυσκευασιών Cornetto (ήταν στα Top10 λανσαρίσματα του 20211), παρουσιάζουμε τη νέα γεύση Cookie and Chocolate για την απόλαυση της εμπειρίας του soft παγωτού στο σπίτι. Τέλος, στο Scandal φέρνουμε τη νέα γεύση Caramel Secrets και ανανεωμένες πιο πλούσιες συνταγές στα αγαπημένα Chocolate Orgy και Cookies Arrested, ενώ συνεχίζουμε και φέτος τη μαγική συνεργασία με τη Disney, με παγωτά υπεύθυνα φτιαγμένα για παιδιά, με υψηλά διατροφικά κριτήρια, όπου κάνουμε τρία λανσαρίσματα: Τον Frozen πύραυλο και τα οικογενειακά παγωτά Frozen και Spiderman, με υπέροχες γεύσεις και εντυπωσιακή αρχιτεκτονική.

Μετατρέψαμε το ρίσκο σε ευκαιρία

σ. σ.: Η αγορά επιστρέφει σε σχετική κανονικότητα μετά από δύο χρόνια κρίσης στη δημόσια υγεία. Τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο του παγωτού και πώς ανασυντάσσει τις δυνάμεις της η Unilever;

Γ. Τ.: Η πανδημία δημιούργησε προβλήματα και στην αγορά του παγωτού, ιδιαίτερα το 2020, αλλά μάς έδωσε ένα μεγάλο εφόδιο: την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα. Μας έκανε να σκεφτούμε διαφορετικά και να αναπτύξουμε καινοτόμες ιδέες, ώστε να μετατρέψουμε το ρίσκο σε ευκαιρία. Πέρυσι αναπτύξαμε τις συνεργασίες και τα εργαλεία μας, όπως η online παραγγελία παγωτού, ώστε ο καταναλωτής να παραλαμβάνει τα αγαπημένα του παγωτά σε λίγα λεπτά στην πόρτα του και να τα απολαμβάνει όποτε επιθυμεί. Σήμερα προσβλέπουμε σε μια πολύ καλή σεζόν με αυξημένη τουριστική κίνηση, απαλλαγμένη από τους περισσότερους τους περιορισμούς και συνεπώς με σημαντική αύξηση της κατανάλωσης, κυρίως του ατομικού παγωτού. Αυτή θα ήταν η απάντησή μου, αν δεν είχαν μεσολαβήσει οι τραγικές εξελίξεις στην Ουκρανία, τις συνέπειες των οποίων είναι ακόμα πολύ δύσκολο να σταθμίσουμε. Ελπίζουμε στην κατά το δυνατόν ταχύτερη αποκατάσταση της κανονικότητας για όλο τον κόσμο.

σ. σ.: Η ενεργειακή ακρίβεια επιδρά αρνητικά στην παραγωγή μετά το ξέσπασμα της ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Πώς αντιμετωπίζει η Unilever αυτή την πρόκληση;

Γ. Τ.: Τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις με ψυχραιμία και ευελιξία. Παρακολουθούμε την εξέλιξη του ενεργειακού κόστους εδώ και καιρό και το αντιμετωπίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δεδομένων των συνθηκών. Η ομάδα μας έχει αναπτύξει νέα επιχειρηματικά μοντέλα που αυξάνουν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα, στοχεύοντας στην επίτευξη υγιούς ανάπτυξης του business και των brands μας, ώστε να είμαστε σε θέση να αυξάνουμε το θετικό μας αποτύπωμα.