Η συνεχής και σε κάθε επίπεδο βελτίωση των διαδικασιών της είναι η απάντηση της «Οικογένειας Χριστοδούλου» στο ράλι του πληθωρισμού, που μαστίζει την αγορά των τροφίμων και ποτών για περισσότερο από ένα χρόνο. Η οικογενειακή επιχείρηση, που εξάγει προϊόντα της παρασκευασμένα από πρώτες ύλες της γης σε 89 χώρες του κόσμου, επιχείρησε πρόσφατα το άνοιγμά της σε μια δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των φυτικών ροφημάτων…

Όπως τονίζει στο «σελφ σέρβις» o κ. Γιώργος Χριστοδούλου, CMO του Ομίλου CHB-Oικογένεια Χριστοδούλου και Chairman της Vitom ABEE, η οικονομική συγκυρία δεν ευνοεί την αγορά των φυτικών ροφημάτων, λόγω των συγκριτικά υψηλότερων τιμών τους έναντι των ανταγωνιστικών τους, που ανήκουν σε πιο «παραδοσιακές» κατηγορίες, όπως τα γαλακτοκομικά. Ωστόσο, τα ροφήματα και τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης έχουν εδραιωθεί στις επιλογές των καταναλωτών παγκοσμίως και στην κατηγορία γίνονται μεγάλες επενδύσεις (όχι μόνον σε ό,τι αφορά το οικονομικό τους μέγεθος) από ισχυρούς παγκόσμιους «παίκτες» της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, πράγμα που δείχνει πως «τα φυτικά ροφήματα ήρθαν για να μείνουν». Το μεγάλο στοίχημα, λοιπόν, φαίνεται πως κρίνεται στο αν το R&D θα μπορέσει να δημιουργήσει όχι απλώς «ακόμα έναν προϊοντικό κωδικό», αλλά ένα product proposition, που θα καλύπτει βασικές ανάγκες και ζητούμενα των καταναλωτών, διεκδικώντας χώρο στα ράφια του εγχώριου και του διεθνούς οργανωμένου λιανεμπορίου.

Οι ανατιμήσεις μας είναι οι μικρότερες όλων

σελφ σέρβις: Οι πρώτες ύλες της παραγωγής των βασικών προϊόντων της εταιρείας σας έχουν υποστεί σημαντικές ανατιμήσεις από την έναρξη των πληθωριστικών πιέσεων. Τι επιπτώσεις έχουν οι ανατιμήσεις στη δραστηριότητά σας και πώς τις διαχειρίζεστε;

Γιώργος Χριστοδούλου: Είναι γεγονός πως τους τελευταίους μήνες οι τιμές των πρώτων υλών που προμηθευόμαστε για την παραγωγή των προϊόντων μας, όπως και τα ενεργειακά και μεταφορικά μας κόστη, έχουν αυξηθεί ραγδαία. Στη δύσκολη αυτή συγκυρία προσπαθούμε να βελτιστοποιούμε όλες τις διαδικασίες μας ως εταιρεία, προκειμένου να απορροφούμε εκ των έσω τους κραδασμούς των ανατιμήσεων, ώστε το σχετικό κόστος να μην επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τον καταναλωτή. Ωστόσο, αν και φέτος καθυστερήσαμε την αναπροσαρμογή των τιμών μας, προχωρήσαμε σε ανατιμήσεις κατά πολύ χαμηλότερες εκείνων που εμφανίστηκαν στις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε, αλλά και από ανταγωνιστές μας. Κι αυτό διότι θέλουμε να στηρίξουμε τους καταναλωτές που προτιμούν τα προϊόντα μας, παραμένοντας προσιτοί, αλλά διατηρώντας αναλλοίωτη την ποιότητα του τελικού μας προϊόντος.

Η συγκυρία γενικά δεν ευνοεί

σ.σ.: Πώς βλέπετε ότι θα εξελιχθούν οι πωλήσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία; Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθούν το επόμενο διάστημα;

Γ.Χ.: Η κατηγορία των φυτικών προϊόντων γενικότερα και ειδικότερα των φυτικών ροφημάτων είναι μια από τις πιο καινούριες και ραγδαία αναπτυσσόμενες στον κλάδο μας. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας πολλαπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια, προσελκύοντας ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, οι οποίοι εμπλουτίζουν τη διατροφή τους με non dairy προϊόντα, ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις. Η κατηγορία τη δεδομένη χρονική στιγμή φαίνεται να ωριμάζει, οπότε παρουσιάζει μείωση του ρυθμού ανάπτυξής της συγκριτικά με προηγούμενα έτη. Επιπλέον, η οικονομική συγκυρία δεν ευνοεί την αγορά αυτή, λόγω των υψηλότερων τιμών των προϊόντων της σε σχέση με ανταγωνιστικά προς αυτήν προϊόντα, όπως είναι τα παραδοσιακά γαλακτοκομικά. Σίγουρα τα φυτικά ροφήματα ήρθαν για να μείνουν, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να κάνουμε την είσοδό μας στην κατηγορία υπό τη μάρκα «Οικογένεια Χριστοδούλου».

σ.σ.: Πώς εκτιμάτε τη δράση των ανταγωνιστών σας;

Γ.Χ.: Στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων δραστηριοποιούνται πολύ ισχυροί «παίκτες» με μεγάλα μερίδια αγοράς, ευρεία γκάμα προϊόντων και μεγάλη υποστήριξη στα προϊόντα τους από άποψη ενεργειών. Το γεγονός αυτό από μόνο του συνιστά πρόκληση για εμάς.

Πλεονέκτημά μας η διαφοροποίηση

σ.σ.: Εισέρχεστε σε ακόμη μια κατηγορία προϊόντων, η οποία μάλιστα σημειώνει τα τελευταία χρόνια μεγάλη άνοδο. Ποια τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας αυτής σειράς και ποια τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα έναντι άλλων προϊόντων της κατηγορίας;

Γ.Χ.: Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια ανοδική τάση στη κατανάλωση των φυτικών προϊόντων. Εμείς, ακολουθώντας τη σχετική διατροφική τάση, αλλά και με βάση το DNA μας, που μας ωθεί να παίρνουμε τους θησαυρούς της γης, να τους επεξεργαζόμαστε και να προσφέρουμε υψηλής θρεπτικής αξίας προϊόντα στους καταναλωτές, μπήκαμε και στην αγορά των φυτικών προϊόντων, με τα ροφήματα αμυγδάλου. Προηγήθηκαν εκτεταμένες έρευνες και καταλήξαμε στο να μην ακολουθήσουμε τις προδιαγραφές του ανταγωνισμού, αλλά να προσανατολιστούμε σε ένα προϊόν υψηλής περιεκτικότητας σε ασβέστιο, ώστε να μην υστερεί σε τίποτα από το γάλα ζωικής προέλευσης. Συγκεκριμένα ένα ποτήρι ρόφημα αμυγδάλου της Οικογένειας Χριστοδούλου έχει 50% περισσότερο ασβέστιο από το αγελαδινό γάλα, γεγονός που συμβάλει στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών και των δοντιών. Επιπλέον, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, το ρόφημά μας αμυγδάλου είναι προϊόν ψυγείου, ακριβώς ώστε να διατηρεί καλύτερα τις βιταμίνες και τα θρεπτικά του συστατικά.

σ.σ.: Σε ποιες ομάδες καταναλωτικού κοινού απευθύνονται τα εν λόγω προϊόντα σας;

Γ.Χ.: Τα νέα φυτικά ροφήματα Οικογένειας Xριστοδούλου έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, είναι πλούσια σε βιταμίνες Β2, Β12, D2 και E, ενώ είναι χωρίς λακτόζη και γλουτένη. Αποτελούν λοιπόν μια ιδανική πρόταση για όλους όσοι ακολουθούν τη vegan διατροφή, για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, όπως και για όλους όσοι έχουν ανάγκη ν’ αυξήσουν μέσω της διατροφής τους την πρόσληψη ασβεστίου, δηλαδή κυρίως μεγάλης ηλικίας ανθρώπους με προβλήματα οστεοπόρωσης, γυναίκες στις φάσεις είτε της εμμηνόπαυσης είτε του θηλασμού, αλλά και παιδιά που για τον οποιονδήποτε λόγο έχουν βγάλει από τη διατροφή τους το γάλα ζωικής προέλευσης. Επίσης, λόγω του ότι τα ροφήματά μας έχουν λίγες θερμίδες και λιπαρά, αποτελούν μια πολύ καλή εναλλακτική λύση για όσους ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα δίαιτας.

Σχεδίαση αποτελεσματικών ενεργειών προώθησης

σ.σ.: Ποιες ενέργειες αλλά και συνεργασίες σχεδιάζετε για την προώθηση των νέων προϊόντων σας;

Γ.Χ.: Επειδή είθισται οι περισσότεροι να καταναλώνουν τα ροφήματα αμυγδάλου ως συνοδευτικό στον καφέ, τα δημητριακά ή ως συστατικό ενός smoothie ή μιας μαγειρικής συνταγής, σκεφτήκαμε ως πρώτη μας ενέργεια προώθησης τη συνεργασία με κάποιον chef, που θα αναδείξει τη χρήση των προϊόντων σε αλμυρές και γλυκές συνταγές. Επιπρόσθετα έχουμε στο πλάνο μας να αξιοποιήσουμε κάποιους ειδικούς, είτε διαιτολόγους-διατροφολόγους, είτε γιατρούς, είτε γυμναστές, ώστε να ενισχύσουμε με την τεχνογνωσία τους την ανάδειξη της διατροφικής αξίας των ροφημάτων μας.