Το FOODReporter ρώτησε ανθρώπους της αγοράς των αναψυκτικών για ποιο λόγο οι ελληνικές αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου, πλην μίας, της Lidl Ελλάς, δεν επιλέγουν να προχωρήσουν σε αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας. Βρισκόμαστε σε περίοδο που τα μερίδια της ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται σε όλες τις κατηγορίες, τόσο σε τρόφιμα, όσο και σε non-food προϊόντα και οι αλυσίδες «αγκαλιάζουν» με τα personal brands τους, στα οποία ήδη προσπαθούν να αποδώσουν περαιτέρω αξία, όλο και περισσότερες κατηγορίες FMCG προϊόντων.
Στα αναψυκτικά όμως γιατί όχι; Η απάντηση που πήραμε είναι ότι για τη Lidl Ελλάς αυτό αποτελεί μια παγκόσμια στρατηγική επιλογή του Ομίλου Schwarz για τα καταστήματα της Lidl, η οποία νιώθει την υποχρέωση να έχει σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες αντίστοιχα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ο ανταγωνισμός και η δύναμη του brand
Ο κύριος λόγος που οι υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα δεν το επιχειρούν είναι ο ανταγωνισμός, όπως μας είπαν: Όταν υπάρχουν τόσοι πολλοί «παίκτες» στην αγορά, αυξάνονται οι προσφορές και πέφτει και η τελική τιμή στο ράφι, οπότε το όφελος για τον καταναλωτή δεν θα ήταν σε ποσοστιαία βάση πολύ μεγαλύτερο. Από την άλλη, το ελληνικό κοινό έχει συνηθίζει να στηρίζει branded προϊόντα στον κλάδο των αναψυκτικών και να επιλέγει βάσει μάρκας.
Όλοι οι «παίκτες» προσπαθούν να «χτίσουν brands». Οπότε, το σούπερ μάρκετ κερδίζει περισσότερα από την τοποθέτηση, παρά από το να πάρει μερίδιο στις πωλήσεις με δικά του προϊόντα, όπως, για παράδειγμα, πολύ πιο διαδεδομένα κάνουν όλες οι αλυσίδες στους συμπυκνωμένους χυμού ραφιού (όχι όμως και
στους φρέσκους ψυγείου). Πάντως, ανάμεσα στα πλέον απαιτητικά κοινά για branded αναψυκτικά στο ράφι ή και σε σημεία Ho.Re.Ca. dine-in κατανάλωσης στην Ευρώπη αναδεικνύονται κατά σειρά της Γαλλίας, της Κύπρου και της Ισπανίας, πριν από την Ελλάδα.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter