Την είσοδο του κολοσσού του «Greek yogurt» Chobani στην κατηγορία του RTD καφέ σηματοδοτεί η εξαγορά της εταιρείας La Colombe, έναντι 824,6 εκατομμυρίων ευρώ. Η Chobani είχε ήδη… πατήσει πόδι στην κατηγορία του καφέ με τα creamers που είχε λανσάρει προ ετών, όμως τώρα κάνει το επόμενο βήμα, επιδιώκοντας να μπει δυνατά σε μία αγορά που, σύμφωνα με τη Statista, φέτος θα ξεπεράσει παγκοσμίως σε αξία τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ (+4,8% σε σχέση με το 2022) και θα κινηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5,63% για την περίοδο 2023-2027, λαμβάνοντας ώθηση κυρίως από τους νεότερους σε ηλικία καταναλωτές, αλλά και από μεσήλικες που χρειάζονται μία στιγμιαία δόση ενέργειας για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της δουλειάς τους.
«Έχουμε ήδη κάνει μία επένδυση στην κατηγορία του καφέ με τα creamers μας, και είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε την La Colombe στην οικογένεια της Chobani και θα προσφέρουμε τα πεντανόστιμα, υψηλής ποιότητας cold brew και ready-to-drink δημιουργήματα της La Colombe στην επόμενη γενιά καταναλωτών», δήλωσε ο Hamdi Ulukaya, ιδρυτής κι διευθύνων σύμβουλος της Chobani.
Οι Έλληνες προτιμούν το takeaway
Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Εδώ η τάση του RTD καφέ δε φαίνεται να «περπατάει». Παρότι έχουν γίνει κατά καιρούς κινήσεις στην αγορά αυτή από γνωστά ονόματα, το ελληνικό καταναλωτικό κοινό δείχνει απρόθυμο να ακολουθήσει αυτήν την παγκόσμια τάση – παρότι μάλιστα το κλίμα της χώρας μας, με πολλές μέρες ηλιοφάνειας και υψηλών θερμοκρασιών, ευνοεί την κατανάλωση κρύου καφέ. Απεναντίας, η όποια ανάπτυξη παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να αποδίδεται περισσότερο στους ξένους τουρίστες που αναζητούν στη χώρα μας την αγαπημένη τους συνήθεια, και λιγότερο στους Έλληνες καταναλωτές.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Ζητήσαμε την άποψη του Γιάννου Μπενόπουλου, προέδρου της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, ο οποίος επεσήμανε: «Στην Ελλάδα δεν υπάρχει διείσδυση, γιατί όπου βρεθείς κι όπου σταθείς μπορείς να πάρεις έναν καφέ takeaway, γιατί να τον πάρεις εμφιαλωμένο; Στο εξωτερικό δεν υπάρχει αυτή η κουλτούρα του takeaway τόσο ανεπτυγμένη όπως στην Ελλάδα. Επομένως, αυτή είναι η μεγάλη διαφορά».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η κατηγορία αυτήν δεν έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα. Ούτε η προσφορά ούτε η ζήτηση είναι αρκετά ζεστές. Έχουν γίνει προσπάθειες, αλλά καμία δεν ήταν επιτυχημένη, είδαμε και επώνυμες μάρκες να το επιχειρούν, αλλά δε φαίνεται να είχαν κάποια επιτυχία».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter