Η αποδοχή από τη ζήτηση των συμπληρωμάτων διατροφής είναι κατεξοχήν θέμα κινήτρων, που δημιουργούν οι καινοτομίες τους.
Ρωτήσαμε, λοιπόν, τον συνομιλητή μας στην έναρξη της συνομιλίας μας πώς διαφοροποιείται σχετικά η Superfoods™ από τον ανταγωνισμό της; «Η διαφοροποίησή μας είναι ουσιαστική», μας είπε, «κι αυτό γιατί η έννοια της καινοτομίας μας χαρακτηρίζει απόλυτα, πράγμα που το αποδεικνύουν τα προϊόντα μας. Σας θυμίζω ότι εμείς συστήσαμε στους Έλληνες το Ιπποφαές και τη Σπιρουλίνα, καθιερώσαμε τα συμπληρώματα σε μορφή spray, αναδείξαμε τον ζεόλιθο, φέραμε τον πράσινο καφέ, αναδείξαμε τις κάψουλες κανέλας, δημιουργήσαμε τα φυσικά συμπληρώματα Μαύρο Σκόρδο Extra™ και Β17™, ενώ πρόσφατα λανσάραμε το γάλα γαϊδάρας σε κάψουλες ομορφιάς και υγείας. Τι απ’ όλα αυτά υπήρχε στην ελληνική αγορά πριν τα φέρουμε εμείς; Το ότι θεωρούμαστε η πιο δυναμική ελληνική εταιρεία στο χώρο των φυτικών φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής είναι κάτι που φροντίζουμε να το επιβεβαιώνουμε καθημερινά. Κι έτσι θα συνεχίσουμε. Γι’ αυτό τα προϊόντα μας έχουν πιστούς καταναλωτές, που τ’ αγαπούν και τα εμπιστεύονται».
σελφ σέρβις: Οι καινοτόμες δράσεις προϋποθέτουν επενδύσεις, αλλά το κλίμα στην οικονομία είναι βαρύ. Είστε διατεθειμένοι να ρισκάρετε;
Γιάννης Λιακόπουλος: Πρώτα από όλα είμαστε από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που μέσα στην κρίση παρουσιάζουν ραγδαία ανάπτυξη από χρόνο σε χρόνο. Θα ‘λεγα ότι περισσότερο ακολουθούμε μία αναπτυξιακή στρατηγική ορατών αποτελεσμάτων, αποφεύγοντας τις λογικές του ρίσκου. Εξάλλου, μία εταιρεία που διαθέτει 300 γνωστοποιημένα προϊόντα στον ΕΟΦ, που εξάγει, που δημιουργεί συνεχώς νέες θέσεις εργασίας και που, ετοιμάζοντας μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα στην Εύβοια, ανανεώνει τις προοπτικές της, δεν έχει ανάγκη τη λογική του ρίσκου. Όταν το όραμα για κάτι μεγάλο είναι στηριγμένο σε γερές βάσεις, γίνεται οδηγός σε μια πορεία επιτυχιών.
Εξαγωγές: Θα ενταθούν περαιτέρω
σελφ σέρβις: Σε ποιο βαθμό η ανάπτυξή σας είναι βασισμένη στην εξωστρέφεια;
Γιάννης Λιακόπουλος: Η εξωστρέφεια ασφαλώς είναι βασικός μοχλός για την ανάπτυξη. Η Superfoods™ έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να θεωρείται ένας αξιόπιστος συνεργάτης, με προϊόντα που στέκονται άνετα στη διεθνή αγορά. Βρισκόμαστε σε αρκετές αγορές του εξωτερικού, έχουμε πολύ επιτυχημένη παρουσία στην αγορά της Κύπρου, ενώ είμαστε η μόνη ελληνική εταιρεία του τομέα που τα προϊόντα της διατίθενται στην αγορά των ΗΠΑ, έχοντας πάρει άδεια κυκλοφορίας από τον περίφημο FDA. Επίσης, βρισκόμαστε συνεχώς σε συζητήσεις με αξιόπιστους συνεργάτες από όλο τον κόσμο, που ενδιαφέρονται για τη διανομή των προϊόντων μας στις χώρες τους. Θεωρούμε βέβαιο ότι, μετά την ολοκλήρωση της νέας παραγωγικής μας μονάδας μέσα στη νέα χρονιά, οι εξαγωγικές μας δραστηριότητες θα ενταθούν περαιτέρω.
Είσοδος στον τομέα των τροφίμων
σελφ σέρβις: Πρόσφατα η Superfoods™ επεκτάθηκε στον τομέα των τροφίμων. Πώς κι έτσι;
Γιάννης Λιακόπουλος: Στην απόφαση να επεκταθούμε σε έναν ειδικό τομέα της αγοράς των τροφίμων μας οδήγησε με φυσικό τρόπο η βαθιά γνώση μας για τη συμπλήρωση της διατροφής και η μελέτη των σχετικών τάσεων. Έτσι, προχωρήσαμε στην παραγωγή των δικών μας παραδοσιακών προϊόντων από τη γη της Τήνου, όπως η Άγρια Κάππαρη Τήνου, η Αγκινάρα Τήνου και το Πετιμέζι Τήνου. Πρόκειται για τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, ταυτισμένα με τις αρετές της μεσογειακής διατροφής, τα οποία, ταυτόχρονα, γίνονται πηγή ζωής για τις τοπικές οικονομίες των περιοχών στις οποίες παράγονται. Παράλληλα, συνεχίζουμε την παραγωγή φρέσκιας τομάτας στην περιοχή της Εύβοιας, αυξάνοντας κάθε χρόνο περισσότερο τον όγκο της παραγωγής. Φέτος, επαναλανσάρουμε και το γνωστό brand Ypertrofes σε νέα, πρωτοποριακή συσκευασία, που θα κερδίσει τους καταναλωτές των σχετικών προϊόντων.
σελφ σέρβις: Στον τομέα των συμπληρωμάτων διατροφής, τι καινούριο ετοιμάζετε;
Γιάννης Λιακόπουλος: Στα φυσικά συμπληρώματα διατροφής δεν σταματήσαμε ποτέ να καινοτομούμε κι έτσι θα συνεχίσουμε την πορεία μας. Μόνο στο τελευταίο εξάμηνο λανσάραμε 8 νέα συμπληρώματα διατροφής, τα οποία ήδη έχουν γίνει best sellers, αφού η αποδοχή τους από το λιανεμπόριο και το καταναλωτικό κοινό ήταν κάτι περισσότερο από θερμή. Με τον ίδιο ρυθμό θα συνεχίσουμε να εκπλήσσουμε ευχάριστα, με προϊόντα που δίνουν λύσεις ευεξίας, βελτιώνοντας τη λειτουργία του οργανισμού. Υπό το πρίσμα της καινοτόμου σκέψης καταφέρνουμε να δημιουργούμε προϊόντα που μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους. Για τα άμεσα σχέδιά μας θα προτιμήσω να μη γίνω συγκεκριμένος, αλλά σας διαβεβαιώ ότι και οι προσεχείς προϊοντικές μας προτάσεις θα γίνουν αντικείμενο θετικών συζητήσεων, όπως οι προηγούμενες.
Πράξη εμπιστοσύνης η καταναλωτική επιλογή εν καιρώ ύφεσης
σελφ σέρβις: Πολλά από τα νοικοκυριά, λόγω της ύφεσης, δυσκολεύονται να προμηθευτούν ακόμη και αγαθά καθημερινής ανάγκης, όπως τα τρόφιμα. Με αυτή την έννοια, πώς κερδίζετε την προσοχή των καταναλωτών;
Γιάννης Λιακόπουλος: Η κρίση διαμόρφωσε καταναλωτές που επιλέγουν με αυστηρά κριτήρια ό,τι αγοράζουν. Αυτό ασφαλώς το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψιν, πράγμα που το πιστοποιεί, άλλωστε, το γεγονός ότι τα προϊόντα μας, πράγματι, κερδίζουν την καταναλωτική επιλογή, καθιστώντας την έτσι για λογαριασμό μας –δηλαδή, ακριβώς επειδή εκφράζεται εν μέσω ύφεσης– πράξη εμπιστοσύνης στο brand Superfoods™. Αν κοντά σε αυτό ληφθεί υπόψιν το ότι η αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής δεν έχει μειωθεί παρά τη δυσμένεια του οικονομικού περιβάλλοντος, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η καινοτομία, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα των προϊόντων μας είναι τα στοιχεία που κερδίζουν την προσοχή των καταναλωτών. Ανεξάρτητα, όμως, από την οικονομική συγκυρία εμείς παραμένουμε προσηλωμένοι στο όραμά μας, δηλαδή να αναδείξουμε τη Superfoods™ σε μια μεγάλη πολυεθνική ελληνική εταιρεία, που θα φέρει το ελληνικό συμπλήρωμα διατροφής στη θέση που του αξίζει στην παγκόσμια αγορά.
Αυστηρότερο νομικό πλαίσιο για την προστασία των εμπορικών σημάτων
σελφ σέρβις: Πρόσφατα είχατε μία σημαντική δικαστική δικαίωση. Εξηγείστε μας.
Γιάννης Λιακόπουλος: Η σχετική δικαστική δικαίωση, πράγματι, μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε τον αγώνα που κάνουμε για την προστασία των εμπορικών μας σημάτων. Πρόκειται για μια απόφαση-σταθμό που, προστατεύοντας την υγιή επιχειρηματικότητα, προστατεύει τους καταναλωτές από την παραπλάνηση. Η απόφαση αφορά τη διαγραφή του domain name www.super-foods.gr από τον μέχρι πρότινος φορέα του και τη μεταβίβασή του σ’ εμένα ως ιδιοκτήτη της εταιρείας Astra Medical Hellas Superfoods ΕΠΕ και ήδη κάτοχο και δικαιούχο, τόσο του εθνικού εμπορικού σήματος Superfoods™ όσο και του κοινοτικού Superfoods Nature’s Best Sellers, αλλά και του ονόματος του ιστότοπου www.superfoods.gr. Η απόφαση αποτελεί μία σημαντική δικαίωση για εμάς και, ταυτόχρονα, ένα ηχηρό ράπισμα σε εκείνους που έμαθαν να εμπορεύονται τα προϊόντα τους με κλεμμένες επωνυμίες, παραπλανώντας το καταναλωτικό κοινό.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια υποχρεωθήκαμε σε έναν διαρκή αγώνα για την προστασία του εμπορικού μας σήματος Superfoods™, το οποίο κάποιοι, μόλις διαπίστωσαν τη μεγάλη του απήχηση, έσπευσαν να καπηλευτούν. Εγώ προσωπικά και όλοι μας ως εταιρεία μάθαμε να σεβόμαστε απόλυτα τα brads. Ουδέποτε πέρασε η ιδέα από τη σκέψη μας ότι θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε, έστω εμμέσως, κάποιο ξένο εμπορικό σήμα. Η ευχή μου είναι να γίνει ακόμα πιο αυστηρό το νομικό πλαίσιο για την προστασία των εμπορικών σημάτων, καθώς η προστασία των έντιμων επιχειρήσεων από παρόμοιες ενέργειες κακόβουλου ανταγωνισμού προάγει την υγιή ανάπτυξη, εισφέροντας στην ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας.