Βάσει έρευνα της NielsenIQ, η αξία των λιανικών πωλήσεων συμπληρωμάτων διατροφής στη γερμανική αγορά ανήλθε κατά το χρονικό διάστημα 1 Μαρτίου 2023 – 31 Μαρτίου 2024 σε 1,6 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αξιόλογη αύξηση 11,2% έναντι αντίστοιχου χρονικού διαστήματος προηγούμενων ετών, σύμφωνα με πηγές Γραφείο ΟΕΥ Μονάχου.
Ειδικότερα, σχεδόν το 45% των μεριδίων της ανωτέρω αγοράς κατανέμεται στις κατηγορίες βιταμινών και ιχνοστοιχείων (23,2%) και προϊόντων για το πεπτικό / γαστρεντερικό σύστημα (21,8%). Ως προς τους καταγραγεγραμμένους ρυθμούς μεταβολής, οι πρώτες δύο σε πωλήσεις κατηγορίες συμπληρωμάτων διατροφής αναπτύσσονται ταχύτερα σε σχέση με τη συνολική αγορά ενώ η κατηγορία προϊόντων για το πεπτικό / γαστρεντερικό σύστημα σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο κατά 13,5%. Ως προς τα δίκτυα διανομής, σύμφωνα με εν θέματι έρευνα, το 64,1% των πωλήσεων συμπληρωμάτων διατροφής πραγματοποιείται μέσω των φαρμακείων (αύξηση 9,3%) και ακολουθούν τα σημεία πώλησης σε αλυσίδες εκπτωτικών καταστημάτων (discounters), τα οποία κατέχουν το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ύψους 15,5% (μείωση 3,6%).
Τα εξειδικευμένα διατροφικά προϊόντα για τους αθλητές αποτελούν επίσης μια αναπτυσσόμενη αγορά, της οποίας ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2023 κατά 13,4% και ανέρχονται πλέον σε 1,1 δισ. ευρώ. Οι σημαντικότερες ως προς τις πωλήσεις κατηγορίες προϊόντων με μερίδιο σχεδόν το 90% της αγοράς, είναι τα πρωτεϊνούχα γαλακτοκομικά ποτά και οι ενεργειακές μπάρες, οι οποίες με ποσοστό 27%, αποτελούν τον κύριο μοχλό αύξησης των πωλήσεων.
Σε αντίθεση με τα συμπληρώματα διατροφής, τα προϊόντα που απευθύνονται σε αθλητές διακινούνται κατά κύριο λόγο μέσω εκπτωτικών (discounters) καταστημάτων (μερίδιο πωλήσεων 34,2%) και ακολούθως από το δίκτυο των φαρμακείων (μερίδιο πωλήσεων 29%) και των μικρών σούπερ μάρκετ (μερίδιο πωλήσεων 20,3%).
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter