Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου η γενική συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), στη διάρκεια της οποίας επισημάνθηκε, σύμφωνα με συμπεράσματα της Nielsen Greece, ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει μειωθεί από 50% το 2006 σε μόλις 20,5% το 2011 και ότι στο πλαίσιο αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να επανασχεδιάσουν τις προτεραιότητές τους με γνώμονα τις ανάγκες των καταναλωτών για φθηνότερες αγορές.

Την ανάγκη τόνωσης της ζήτησης και ενίσχυσης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας ως προϋποθέσεων εξόδου από την ύφεση τόνισε ο κ. Ν. Καραγεωργίου, πρόεδρος του Συνδέσμου, καταδεικνύοντας τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και την επίδειξη αντι-επιχειρηματικού πνεύματος ως βασικά αντικίνητρα της ανάληψης αναπτυξιακών πρωτοβουλιών. Επίσης, επισήμανε την τεράστιου μεγέθους οφειλή του κράτους από επιστροφές ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις, περισσότερο από ενάμιση χρόνο, που υπονομεύει τις προσπάθειες απεμπλοκής των επιχειρήσεων από τα αδιέξοδα της ύφεσης.

Στην ομιλία του ο διεθνούς φήμης διαφημιστής κ. Πίτερ Οικονομίδης, γνωστός παγκοσμίως από τη συνεργασία του με την Apple, αναφέρθηκε στις μεγάλες αλλαγές τόσο στις συνειδήσεις των καταναλωτών όσο και στην παγκόσμια οικονομία, στην οποία, άλλωστε, διαπίστωσε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, ταχύτατων μεταβολών και ορμητικής εισόδου νέων παικτών.

«Μέσα σε αυτό το περιβάλλον» όπως είπε «το μάρκετινγκ πρέπει να στηρίζεται στο να ακούμε, να μαθαίνουμε, να μοιραζόμαστε και να δίνουμε περισσότερα από όσα παίρνουμε. Πρέπει σήμερα το μάρκετινγκ να είναι η ήπια δύναμη. Το βάθρο επάνω στο οποίο πατάει μια μάρκα είναι η φήμη της, γι’ αυτό το branding στην ουσία είναι το management της φήμης. Αν θεωρήσουμε ότι παλιά το μάρκετινγκ ήταν μια ορχήστρα κλασικής μουσικής, σήμερα πρέπει να εννοήσουμε ότι μοιάζει με ορχήστρα της τζαζ. Με άλλα λόγια, πλέον δεν εξυπηρετεί η μουσική τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος τη μουσική».