«Η επίθεση των βορείων» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η μάχη του ραφιού έχει ανάψει για τα καλά. Οι γαλακτοβιομηχανίες της βόρειας Ελλάδας υλοποιούν σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν στην Αττική και τη νότια Ελλάδα. Το τελευταίο δωδεκάμηνο μάλιστα ο ανταγωνισμός στην αγορά του λεκανοπεδίου έχει αυξηθεί ιδιαίτερα.

«Η επίθεση των βορείων» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η μάχη του ραφιού έχει ανάψει για τα καλά. Οι γαλακτοβιομηχανίες της βόρειας Ελλάδας υλοποιούν σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να αναπτυχθούν στην Αττική και τη νότια Ελλάδα. Το τελευταίο δωδεκάμηνο μάλιστα ο ανταγωνισμός στην αγορά του λεκανοπεδίου έχει αυξηθεί ιδιαίτερα.

Ήρθαν για να μείνουν

Ακόμη και οι μικρές βιομηχανίες του κλάδου, συγκρινόμενες με τους «μεγάλους παίκτες» της εγχώριας αγοράς (ΦΑΓΕ, ΔΕΛΤΑ), όχι μόνο τολμούν να διεισδύσουν στην αγορά της πρωτεύουσας, αλλά, όπως προκύπτει από τις πωλήσεις τους, φαίνεται ότι επιβραβεύονται για το ρίσκο αυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ ΑΕ, τα προϊόντα της οποίας διατίθενται σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες της Αττικής.

Η μεγάλη επένδυση της ΜΕΒΓΑΛ

Η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία του κλάδου, η ΜΕΒΓΑΛ, μέχρι το τέλος του Ιουλίου αναμένεται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή του νέου κέντρου διανομής της στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία ανεβάζει ψηλά τον πήχη του ανταγωνισμού, υλοποιώντας για φέτος μια επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ. Η ΜΕΒΓΑΛ κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς θα διαθέσει στην αγορά 20 νέα προϊόντα, ενώ για το χρονικό διάστημα 2004-2005 αναμένεται να προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικού ύψους 50 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε πέρυσι στα 164,27 εκατ. ευρώ, με κέρδη 6,27 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος προβλέπεται αύξηση του τζίρου της κατά 10% και των κερδών της κατά 3%-4%.

Επεκτείνεται η ΚΡΙ-ΚΡΙ

Ανάλογη επιθετική πολιτική ακολουθεί και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ, η οποία πυκνώνει συνεχώς το δίκτυό της σε όλη τη χώρα και παράλληλα προωθεί στην αγορά νέα προϊόντα παγωτού και γιαούρτης. Στις βασικές προτεραιότητές της είναι η δυναμική ανάπτυξη του δικτύου διανομής σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό οι υπεύθυνοι της εταιρείας εκτιμούν ότι εντός του τρέχοντος έτους θα προσθέσουν στο δίκτυό της, περίπου 1.000 νέα σημεία πώλησης, ενδυναμώνοντας την παρουσία της τόσο στην Αττική όσο και στην Πελοπόννησο.

«ΟΛΥΜΠΟΣ» και στην Πάτρα

Η θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία ΟΛΥΜΠΟΣ διείσδυσε το τελευταίο δίμηνο του 2003 στην αγορά της Αθήνας με προϊόντα γιαούρτης, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία της στη νότια Ελλάδα, με πρώτο στόχο την αγορά της Πάτρας στην οποία άρχισε ήδη να δραστηριοποιείται.

Με δύναμη από τον βορρά

Ακόμη και μικρότερες γαλακτοβιομηχανίες από την ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη επιχειρούν να αναπτυχθούν προς τον νότο. Η ΕΒΡΟΦΑΡΜΑ βρίσκεται ήδη στα ράφια των μεγάλων αθηναϊκών αλυσίδων και όπως όλα δείχνουν είναι θέμα χρόνου να λανσάρει νέα προϊόντα στην αγορά. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η εταιρεία ΝΕΟΓΑΛ, που έχει αποσπάσει μερίδιο από τη δύσκολη αγορά της Αττικής.

Εκτός από τη ΝΕSTLÉ οι άλλες τέσσερις βιομηχανίες, οι οποίες το τελευταίο διάστημα ανανέωσαν σημαντικά την γκάμα των προϊόντων τους ή εισήλθαν στην αγορά του νότου, είναι όλες από τη βόρεια Ελλάδα (ΑΓΝΟ, ΑΛΠΙΝΟ, ΚΡΙ-ΚΡΙ, ΟΛΥΜΠΟΣ).