Η ανάγκη να ξανασυστηθεί το γάλα ως προϊόν σε ενήλικους εν δυνάμει καταναλωτές, ενδεχομένως ακόμη και σε εκείνους που το έχουν απορρίψει, ξεπήδησε μέσα από τη στοχευμένη έρευνα που διεξήγαγε ηλεκτρονικά η Ierax Analytix. Τη σχετική έρευνα παρουσίασε αποκλειστικά στο τρίτο Dairy Conference, powered by MIK3, που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events ο ιδρυτής και αναλυτής αγοράς της Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης.

Πώς το γάλα «αυτοπεριορίζεται» εμπορικά
Σε παρόντα χρόνο, η πλειονότητα των ερωτηθέντων συνδέει τη λέξη «γάλα» με το «πρωί» και με το «πρωινό» γεύμα, κάτι που εξ ορισμού περιορίζει τη δυναμική -άρα και την πιθανή κατανάλωση- του γάλακτος ως βραδινού ροφήματος για ενήλικες. Οι έννοιες του «φρέσκου», του «αγνού» και της μητρότητας, συγκεντρωτικά μέσα από τις λέξεις «μαμά», «μωρό’ και τη φράση «παιδική ηλικία», συγκεντρώνουν ένα συνολικό ποσοστό νοητικής σύνδεσης με το γάλα, που φθάνει το 19%, ποσοστό πολύ σημαντικό, που όμως περιορίζει το χαρακτήρα της ευκαιρίας πώλησης του γάλακτος στο σήμερα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και προς συγκεκριμένα κοινά.

Ένα υποθετικά «ιδανικό» προϊόν γάλακτος για ενήλικες
Άλλωστε, ενώ το 58% των ερωτηθέντων απαντά ότι τώρα πίνει λιγότερο γάλα, συγκριτικά με όσο έπινε όταν ήταν μικροί (μόλις 11% δηλώνει ότι πίνει περισσότερο), το 53% τους δηλώνει ότι προσθέτει γάλα στον καφέ του, το 58% δηλώνει ότι πίνει γάλα με κακάο και ως δεύτερο παράγοντα αλλαγής προκειμένου να καταναλώνει στο μέλλον περισσότερο γάλα, μετά την τιμή, απαντά ότι αναζητεί «περισσότερη πρωτεΐνη». Ως έτεροι παράγοντες αλλαγής καταναλωτικών προτιμήσεων ακολουθούν το μέγεθος συσκευασίας και ο τύπος μπουκαλιού. Ο κ. Λαλάτσης πιθανολόγησε ότι ένα προϊόν γάλακτος, σε καινοτόμα συσκευασία 200 περίπου γραμμαρίων, με περισσότερη πρωτεΐνη και τη λεκτική πρόσκληση γάλα για άτομα 40+ ετών είναι κάτι που σε παρόντα χρόνο απουσιάζει και ίσως να ήταν ιδανικό για την ελληνική αγορά γάλακτος, βάσει των απαντήσεων στην αποκλειστική έρευνα.

Τα «κρυμμένα μηνύματα» πίσω από το γάλα
Το ποσοστό 39% των ερωτηθέντων, εξάλλου, οι οποίοι αδυνατούσαν να ανακαλέσουν έστω μία διαφήμιση για γάλα, καταδεικνύει ότι υπάρχει σημαντικό ζήτημα με τη σύγχρονη εκδοχή της καταναλωτικής εικόνας του γάλακτος μέσα στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Το 62% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει το μήνυμα του πόσο καλό κάνει το γάλα στην υγεία, ανεξαρτήτως αν στ’ αλήθεια θυμάται ή του έχουν εντυπωθεί (ή όχι) διαφημίσεις προϊόντων γάλακτος σε οποιοδήποτε Μέσο. Επίσης, άλλο ένα 36% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει το μήνυμα του πόσο καλά μεγαλώνουν τα ζώα που το παράγουν. Και οι δύο παραπάνω απαντήσεις δείχνουν ότι αφενός το γάλα έχει συνδεθεί άρρηκτα με την υγεία στο μυαλό του Έλληνα καταναλωτή, αφετέρου ότι ο ίδιος ο καταναλωτής, προκειμένου να προχωρήσει σε αγορά, ενσυνείδητα ή ασύνειδα επιχειρεί να προσδώσει προστιθέμενη αξία στο προϊόν γάλακτος που πρόκειται να αγοράσει.

Οι…. ανεκμετάλλευτοι φίλοι του γάλακτος
Η κυρίαρχη υποκατηγορία καταναλωτών που καταναλώνουν σκέτο γάλα σε ποτήρι στις μέρες μας, εξαιρουμένων των βρεφών και μικρών παιδιών, είναι γυναίκες, άνω των 45 ετών, παντρεμένες, που ζουν με τον σύζυγό τους. Κατά κανόνα, το κάνουν ως «φάρμακο» για να εξασφαλίσουν «υγεία», επειδή ακριβώς σε εκείνη την ηλικία εκτιμούν ότι χρειάζονται ασβέστιο, υπό το φόβο πιθανής οστεοπόρωσης ή οστεοπενίας.«Το γάλα, σε όρους μάρκετινγκ, δεν έχει “δουλέψει” καθόλου ένα από τα πλεονεκτήματά του, ότι δηλαδή μπορεί να αποτελέσει και συμπληρωματικό προϊόν διατροφής. Αναμφίβολα υπάρχουν πολλαπλές χρήσεις γάλακτος. Οι συνταγές είναι φίλοι μας, το ίδιο και τα δημητριακά και ο καφές, τόνισε ο κ. Λαλάτσης, κατά τη παρουσίασή του στο Dairy Conference της Παρασκευής 26 Ιανουαρίου 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter