"Ανοίγει η όρεξη" των αρτοποιών από διάφορες περιοχές της χώρας μετά τη συνεργασία των Αθηναίων συναδέλφων τους όσον αφορά στην πώληση φρέσκου γάλακτος σε προνομιακή τιμή, στην προσπάθεια τους να συγκρατήσουν τις απώλειες μεριδίων τους υπέρ των σούπερ-μάρκετ. Πρώτοι οι αρτοποιοί της Θεσσαλονίκης προωθούν κι αυτοί την ιδέα της εισόδου τους στο "χορό" του γάλακτος, την οποία είχαν εμπνευστεί προ τριετίας αλλά άργησε να ωριμάσει, προσφέροντας εκτός από ψωμί και γάλα με διάρκεια ζωής το πολύ δύο ημερών.rn

Η απελευθέρωση της πώλησης ψωμιού από τα σούπερ μάρκετ αποτελεί στρατηγική ήττα των αρτοποιών, που επιθυμούν τώρα να καταστήσουν τα καταστήματα τους “γωνιές φρέσκων προϊόντων ημέρας”, ώστε να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή για την αγορά και άλλων ειδών κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο αρτοποιείο, η οποία ομολογουμένως γίνεται αρκετά συχνά στη χώρα μας.
Οι αρτοποιοί της Θεσσαλονίκης επιθυμούν το γάλα που θα πωλούν να είναι μόνο ομογενοποιημένο και να μην έχει υποστεί κανενός είδους θερμική επεξεργασία. Τα 800 σημεία πώλησης που διαθέτουν στην ευρύτερη περιοχή του νομού Θεσσαλονίκης τους δίνουν τη δυνατότητα να ευελπιστούν για την απόσπαση ενός ικανοποιητικού μεριδίου αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρώτες διερευνητικές επαφές τους με βορειοελλαδικές γαλακτοβιομηχανίες, προκειμένου να καταλήξουν σύντομα σε συμφωνία προμήθειας του τελικού προϊόντος. Μάλιστα φαίνεται ότι θα προτιμούσαν την επίτευξη συμφωνίας με τοπική γαλακτοβιομηχανία, τόσο λόγω γεωγραφικής εγγύτητας όσο και επειδή η πρώτη ύλη από την Κεντρική Μακεδονία θεωρείται υψηλού επιπέδου.
“Δεν μπορούμε να είμαστε υπερασπιστές του φρέσκου όταν μπορεί να φτάσουμε να διαθέτουμε γάλα έως και 10 ημερών”, τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, κ. Πραξιτέλης Σπυρόπουλος, προσθέτοντας: “Θέλουμε να επανέλθει το πολύ διαδεδομένο παλαιότερα συνήθειο “το ψωμί να πωλεί το γάλα”…”. Σημειώνεται πως για την ευόδωση της πρωτοβουλίας θα απαιτηθεί η σύσταση ενός επιχειρηματικού σχήματος από τους αρτοποιούς της Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με την ικανότητα των αρτοποιείων της συμπρωτεύουσας να προσελκύουν τους καταναλωτές, μελέτες δείχνουν ότι τουλάχιστον ένα μέλος της οικογένειας από το 85% των νοικοκυριών της Θεσσαλονίκης επισκέπτεται το αρτοποιείο 4 φορές την εβδομάδα.