Πιο διαδραστικό από ποτέ ήταν το 3ο Dairy Conference, powered by MIK3, που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου.
Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία σε πολλά σημεία του συνεδρίου να πάρουν το λόγο και να τοποθετηθούν, σχολιάζοντας τις ομιλίες και τις παρουσιάσεις και εκφράζοντας τις δικές τους απόψεις και ανησυχίες σχετικά με το παρόν και το μέλλον της γαλακτοβιομηχανίας. Ένα από τα σημεία που είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν η συζήτηση που άνοιξε σχετικά με τη συμπερίληψη των φυτικών ροφημάτων στο ίδιο «καλάθι» με το γάλα, όταν πρόκειται για έρευνες που αφορούν στα γαλακτοκομικά, όπως αυτές που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια του συνεδρίου και για τις οποίες διαβάσατε στο χθεσινό τεύχος του FOODReporter.
«Είναι άλλο προϊόν»
Το θέμα αυτό σχολίασε ο Θεόφιλος Μασούρας, καθηγητής Γαλακτοκομίας στο Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. «Να τελειώνουμε με αυτό το “φυτικό ρόφημα”, τουλάχιστον σε συναντήσεις που είμαστε όλοι γνώστες του θέματος. Είναι ένα άλλο προϊόν. Στο χρώμα μοιάζει. Γιατί να το βάζουμε δίπλα στο γάλα; Μπορεί να είναι πολύ, πολύ καλύτερο, άριστο. Αλλά δεν είναι το γάλα. Θα πρέπει εδώ τουλάχιστον να μιλάμε με μία κοινή γλώσσα. Αν εμείς επιτρέπουμε να βρίσκεται οποιοδήποτε ρόφημα δίπλα στο γάλα, ήδη αυτοακυρωνόμαστε», σημείωσε.
Παρεμβαίνοντας, ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ Χρήστος Αποστολόπουλος επεσήμανε: «Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές αυτό το θέμα και είναι δυστυχώς ένα από τα σημαντικά που έχει πλήξει τον κλάδο. Σαν ΣΕΒΓΑΠ έχουμε κάνει οτιδήποτε γίνεται προς αυτήν την κατεύθυνση. Έχουμε κάνει τέσσερις προσφυγές στον ΕΦΕΤ, και επειδή δεν ικανοποιηθήκαμε από τις αντιδράσεις του ΕΦΕΤ, με την έννοια ότι συνεχίζονται αυτές οι παρουσίες των φυτικών ως γαλάτων, έχω προσφύγει εγώ προσωπικά, έχω δει την πρόεδρο της Επιτροπής Διαφάνειας και έχει κάνει πρόσφατα επικοινωνία με τον ΕΦΕΤ για να διορθωθεί η κατάσταση».
Μία διαφορετική άποψη
Μία άλλη οπτική έδωσε η Σωτηρούλα Σωτηρίου από την κυπριακή εταιρεία Χαραλαμπίδης Κρίστης, η οποία παρατήρησε: «Συμφωνούμε απόλυτα με το ότι πρέπει να διαχωρίζεται η λέξη γάλα από το ρόφημα. Δεν υπάρχει φυτικό γάλα, είναι φυτικό ρόφημα. Όμως αναπόφευκτα, από τη στιγμή που ο καταναλωτής αγοράζει το προϊόν αντί για γάλα, γιατί δε θεωρώ ότι ένας καταναλωτής πίνει και γάλα και φυτικό ρόφημα, στις έρευνες πρέπει να συμπεριλαμβάνεται δυστυχώς.
Καταλαβαίνω απόλυτα τι λέτε, αλλά συνήθως δεν θα πιει και γάλα, και αμύγδαλο, και καρύδα. Για σκοπούς έρευνας θεωρώ ότι σωστά εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία. Μας ενοχλεί κι εμάς, γιατί είμαστε αμιγώς γαλακτοκομική εταιρεία, αλλά βγάζουμε έναν μπούσουλα τουλάχιστον».
Από την πλευρά του, ο Χάρης Λαλάτσης της Ierax Analytics, που στην παρουσίασή του είχε αναφερθεί στα φυτικά ροφήματα με τον όρο «φυτικό γάλα», διευκρίνισε: «Η έρευνα καταναλωτών ρωτά τον καταναλωτή ακριβώς την έννοια την οποία ξέρει, όχι την επιστημονικά σωστή, με την οποία συμφωνώ απολύτως. Αν λέγαμε “φυτικά ροφήματα”, ο καταναλωτής δεν θα καταλάβαινε τίποτα, θα φαινόταν το μισό ποσοστό και θα σας έλεγα ψέματα. Οπότε συμφωνώ απολύτως, αλλά επειδή εμένα δε μου αρέσουν οι θεωρίες να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή, γιατί ο καταναλωτής δεν θα καταλάβει τίποτα, προτείνω να βρούμε έναν τρόπο να καταλάβουν τη διαφορά η κυρία Σούλα και ο κύριος Αντώνης που παίρνουν τα προϊόντα σας και τα πληρώνουν. Αλλά μην έχετε ελπίδες ότι είναι επιστήμονες και ότι γνωρίζουν όσα ξέρετε εσείς. Να είμαστε ρεαλιστές».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter