Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), ο τομέας των πωλήσεων μετασχηματίζεται μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, με απαιτητικούς καταναλωτές. Στο φετινό συνέδριο Sales in Action της Boussias Events, 11 Ιουλίου 2024, πραγματοποιήθηκε πάνελ συζήτησης για τις Πωλήσεις στην εποχή του ΑΙ με συμμετέχοντες τους Βαγγέλης Καλαμπόκας (Chief Operating Officer, West Group), Γιάννης Παλούκης (Διευθυντής Πωλήσεων Λιανεμπορίου, Provil), Δήμητρα Παππά (Sales Operations Manager South Central Europe, Mondelēz), Δημήτρης Συνοδινός (Commercial Director, Konva ΑΕ), και Λία Φαραντάκη (Head of Direct Retail Commerce, AYVENS).
Το AI στη σχέση λιανεμπόρων και προμηθευτών
Αναλυτικότερα, αναφέρθηκε ότι το AI δίνει τη δυνατότητα στα στελέχη να παρακολουθούν τι συμβαίνει στο σύνολο της αγοράς σε πραγματικό χρόνο. «Βοηθάει στην πρόβλεψη των πωλήσεων και την πρόβλεψη της ζήτησης», προσέθεσε ο κ. Καλαμπόκας, μεταξύ άλλων. «Η επίδραση στο κομμάτι του ΑΙ θα ξεκινήσει από την αλληλεπίδραση που θα υπάρχει ανάμεσα στο λιανεμπόριο και τους προμηθευτές σε εργαλεία που ήδη υπάρχουν και θα συμβάλουν προς όφελος της κοινής συνεργασίας. Θα γίνει πιο ολιστική η διαδικασία», ανέφερε ο κ. Συνοδινός. Ο Βαγγέλης Καλαμπόκας τόνισε τη σημασία του ΑΙ στον έλεγχο του κόστους και των πρώτων υλών, υπογραμμίζοντας ότι αποτελεί βασικό συντελεστή για την ενσωμάτωση τεράστιων όγκων πληροφοριών προς όφελος όλων. Η Δήμητρα Παππά αναφέρθηκε με τη σειρά της στην εκπαίδευση μέσω της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης, επισημαίνοντας ότι επιταχύνει την ανάπτυξη. Η κ. Παππά τόνισε ότι η αυτοβελτίωση μέσω της ανατροφοδότησης είναι κρίσιμη και ότι είναι απαραίτητη η εκ νέου εκπαίδευση για να εκμεταλλευτούν τα στελέχη πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη.
ΑΙ για προσωποποιημένες προτάσεις FMCGs
Επιπρόσθετα, ο Δημήτρης Συνοδινός αναφέρθηκε στις ρυθμιστικές τάσεις του ΑΙ, σημειώνοντας ότι, βάσει στοιχείων ανά σημείο, γεωγραφική περιοχή ή σύνθεση πληθυσμού, μπορούν να γίνουν προσωποποιημένες προτάσεις για τα ταχυκίνητα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Αυτές οι αναβαθμισμένες επιλογές μπορούν να οδηγήσουν σε πιο κερδοφόρες πωλήσεις, καθώς ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να πληρώσει παραπάνω για να αγοράσει ένα προϊόν που ανταποκρίνεται απόλυτα σε αυτό που ζητάει. «Η συνύπαρξη της Φυσικής και της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι το μεγαλύτερο στοίχημα που θα καλεστούμε να αντιμετωπίσουμε στην νεότερη επαγγελματική μας ιστορία», επεσήμανε ο κ. Συνοδινός, σημειώνοντας ότι δεν ευσταθεί ο φόβος γύρω από το AI στον τομέα των πωλήσεων. «Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένα μοντέλο που θα πρέπει να το κάνουμε “υπηρέτη” μας και όχι “αφεντικό” μας», σχολίασε, συμπληρώνοντας ότι αυτό επιτυγχάνεται όταν τροφοδοτείται αυτό με την κατάλληλη πληροφορία ώστε να δώσει και την επιθυμητή απάντηση. «Άρα η φυσική νοημοσύνη έπαιζε, παίζει και θα παίζει πάντα καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις», υπογράμμισε ο ίδιος.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter