Οι ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, DIA HELLAS, Α-Β ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και ΑΤΛΑΝΤΙΚ (ΑΡΙΣΤΑ) ανοίγουν τα χαρτιά τους στο «σελφ σέρβις» σχετικά με το σύνολο των προϋποθέσεων σύναψης συμβάσεων δικαιόχρησης που θέτουν. Παρουσιάζουν τα πλάνα ανάπτυξης και τους επενδυτικούς στόχους τους και απαντούν σε ερωτήματα όπως: πότε γίνεται απόσβεση της επένδυσης για την ίδρυση ενός σούπερ μάρκετ franchise, ποιο είναι το ποσοστό του μικτού κέρδους με το οποίο δουλεύει, πώς διαμορφώνεται η τιμολογιακή πολιτική του κ.ά.
Απαντώντας σε ένα κωδικοποιημένο ερωτηματολόγιο του περιοδικού, οι τέσσερις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που διαθέτουν παρουσία στον τομέα της δικαιόχρησης ανοίγουν τα χαρτιά τους. Απευθύνονται προς κάθε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία που επιθυμεί να ενταχθεί υπό τη σκέπη ενός ισχυρού τίτλου προτείνοντας μακροχρόνια σχέση συνεργασίας
Το μήνυμα που διατυπώνουν προς κάθε κατεύθυνση οι εταιρείες ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, DIA HELLAS, Α-Β ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και ΑΡΙΣΤΑ (ΑΤΛΑΝΤΙΚ) είναι άμεσο. Το οργανωμένο λιανεμπόριο διαθέτει τεχνογνωσία, υποδομή, επενδύει στις νέες τεχνολογίες, έχει ήδη ένα διευρυμένο δίκτυο ισχυρών εμπορικών μονάδων και επιδιώκει ένα ακόμη βήμα: τη διείσδυσή του με μικρότερα καταστήματα στις τοπικές αγορές. Στην προσπάθειά του αυτή ζητά να έχει συμμάχους του νέους επιχειρηματίες.
Οι αλυσίδες βάζουν τον τίτλο και οι επιχειρηματίες τα κεφάλαια και από κοινού πορεύονται για την εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων της αγοράς. Το concept δείχνει να είναι απλό, όμως στην πράξη αποδεικνύεται περίπλοκο. Η υπογραφή μίας σύμβασης δικαιόχρησης απαιτεί σωστές επιλογές, ορθή στάθμιση όλων των δεδομένων και πάνω απ’ όλα ανοικτό πνεύμα, ώστε ο υποψήφιος επιχειρηματίας να επιλέξει την εταιρεία με την οποία μπορεί πραγματικά να συνεργαστεί, την εταιρεία που εκτιμά ότι θα τον υποστηρίξει αποτελεσματικότερα στις επενδυτικές κινήσεις, εξασφαλίζοντας την επιτυχή δράση του σε μία άκρως ανταγωνιστική αγορά.
Σήμερα φαίνεται ότι οι επιλογές των μικρών και ορισμένων εκ των μικρομεσαίων σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα στον χώρο του λιανεμπορίου είναι δύο: είτε να συνεργαστούν με έναν εκ των ισχυρών του κλάδου πριμοδοτώντας οικονομικά το άνοιγμα μίας μονάδας franchise είτε να ενταχθούν στη δύναμη ενός ομίλου αγορών. Ήδη οι όμιλοι από την πλευρά τους επιχειρούν την ισχυροποίησή τους. Ο ΕΛΟΜΑΣ διευρύνει την παρουσία του εγγράφοντας νέα μέλη, ο ΕΛΕΤΑ και ο ΑΣΠΙΔΑ ενοποιήθηκαν υπό τον τίτλο PROTON SUPER MARKET, δίνοντας μεγαλύτερη πνοή στα σχέδιά τους, ο ΑΣΤΕΡΑΣ έχει περάσει σε μία νέα φάση ανάπτυξης και η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ COOP μεγεθύνει την παρουσία της στο σύνολο της επικράτειας δρομολογώντας την ανασυγκρότησή της.
Στην αντίπερα όχθη, το οργανωμένο λιανεμπόριο έχει ήδη στρέψει την προσοχή του στις μικρές αγορές, προτείνοντας σε νέους επιχειρηματίες συμμαχίες σε τοπικό επίπεδο. Η ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ το διάστημα αυτό κάνει τις πρώτες καθοριστικές κινήσεις στον χώρο της δικαιόχρησης, στηριζόμενη στον τίτλο 5' Μαρινόπουλος, η DIA HELLAS επεκτείνεται με ταχύτατους πλέον ρυθμούς, η Α-Β ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ χρησιμοποιεί τις επωνυμίες Ένα και Τροφό Μάρκετ και δοκιμάζοντας τις αντοχές της σε μία νέα γι’ αυτήν αγορά, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την ΑΤΛΑΝΤΙΚ μετά την εξαγορά της ΑΡΙΣΤΑ.
Το «σ.σ.» κωδικοποίησε για λογαριασμό κάθε ενδιαφερόμενου τις παραμέτρους βάσει των οποίων οι τέσσερις προαναφερόμενες αλυσίδες αναπτύσσονται στο franchise. Σε έναν αναλυτικό πίνακα κατέγραψε ανά εταιρεία όλες τις προϋποθέσεις σύναψης σύμβασης δικαιόχρησης, παρουσιάζοντας τα πλάνα ανάπτυξης και τους επενδυτικούς στόχους τους, ενώ εξασφάλισε απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα πότε γίνεται απόσβεση της επένδυσης για την ίδρυση ενός σούπερ μάρκετ franchise, ποιο είναι το ποσοστό του μικτού κέρδους με το οποίο πωλούνται τα προϊόντα από το ράφι ενός franchise καταστήματος και πώς διαμορφώνεται εν γένει η τιμολογιακή πολιτική του.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΒΛΕΠΕ "σελφ-σέρβις" Νο. 318 σελ.12-15