Σχέδιο πλήρους ανακαίνισης και αναμόρφωσης συνολικά δέκα καταστημάτων mega ΑΒ, κατά το πρότυπο του νέου σούπερ μάρκετ που εγκαινιάστηκε προ ημέρων στο Μαρούσι (επί της Λεωφόρου Κηφισίας), υλοποιεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να τα καταστήσει πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό και να ενισχύσει τις αποδόσεις τους.

Το πρώτο από τα υφιστάμενα καταστήματα που ήδη αναδιοργανώνεται, ακολουθώντας το μοντέλο του καταστήματος στο Μαρούσι, είναι το mega ΑΒ στο Ελληνικό. Οι σχετικές εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους, έχοντας απορροφήσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους 1,5 εκατ. ευρώ. Τα άλλα εννέα mega ΑΒ σούπερ μάρκετ θα αλλάξουν όψη και ύφος στη διάρκεια της νέας χρονιάς.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την εγκαινίαση της λειτουργίας του νέου καταστήματος της αλυσίδας στο Μαρούσι, η ανανέωση του δικτύου πωλήσεων είναι προτεραιότητα της εταιρείας. Για τον λόγο αυτό τα περισσότερα από τα περίπου 50 εκατ. ευρώ που επενδύει κάθε χρόνο, κατευθύνονται σε έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των παλαιότερων καταστημάτων της.

Οι προαναφερόμενες παρεμβάσεις, σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέων καταστημάτων, στηρίζουν την ανάπτυξη της ΑΒ Βασιλόπουλος, τόνισε ο CEO της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η πορεία του τζίρου της στο ενδεκάμηνο διαμορφώθηκε πολύ κοντά στο επίπεδο του 2022. Μάλιστα, εκτίμησε ότι στα τέλη του 2023 ο εταιρικός τζίρος θα είναι οριακά αυξημένος σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος θα παραμείνει και το 2023 στη ζώνη των 2 δισ. ευρώ.

Στρατηγική επιδίωξη της διοίκησης της αλυσίδας είναι να αλλάξει τη γενικότερη εντύπωση του μέσου καταναλωτή για την ΑΒ Βασιλόπουλος ότι είναι μάλλον ακριβή, καλλιεργώντας του την αντίληψη για το ακριβώς αντίθετο. Όπως παραδέχθηκε ο κ. Λαβίδας, πρόκειται για στοίχημα, το οποίο θα απαιτήσει χρόνο για να κερδηθεί…

Το νέο concept
Το νέο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος, που εδρεύει στον Παράδεισο Αμαρουσίου, κόστισε επενδυτικά στην εταιρεία περίπου 12 εκατ. ευρώ έναντι 7-8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη. Τα βασικότερα χαρακτηριστικά του καταστήματος είναι τα εξής:

Διαθέτει χώρους πωλήσεων συνολικής έκτασης 2.800τμ, εκτείνεται σε ενιαίο χώρο, διαθέτει περί τους 20.000 κωδικούς προϊόντων, επώνυμων και PL, απασχολεί προσωπικό 92 ατόμων, προσφέρει μια σειρά από καινοτομίες που αφορούν, μεταξύ άλλων, τον τρόπο επιλογής των τροφίμων από το ράφι –είναι χαρακτηριστική η δομή των τμημάτων για τα αρτοσκευάσματα και τα τυροκομικά– και καθιερώνει μια διαφορετική οργάνωση (ή στήσιμο) στο τμήμα της κάβας κρασιών.

Αναμενόμενο θεωρείται ότι πολλά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο πρότυπο σούπερ μάρκετ θα βρουν εφαρμογή και σε μικρότερα καταστήματα της εταιρείας, καθώς και σε εμπορικές μονάδες του συστήματός της franchise.

Για τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες λειτουργίας του νέου καταστήματος, η ΑΒ Βασιλόπουλος πρόσφερε όλα τα προϊόντα του με έκπτωση 10% ανεξαρτήτως της διεξαγωγής των προωθητικών ενεργειών ανά κατηγορία προϊόντων.

Σημειώνουμε ότι το δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας σήμερα αριθμεί 311 εταιρικά σούπερ μάρκετ και 250 franchise. Η εταιρεία το 2024 έχει προγραμματίσει να προσθέσει στο δυναμικό της περίπου πενήντα νέα καταστήματα όλων των τύπων, εταιρικά και franchise.