Με σύνθημα «Το κλίμα αλλάζει! Γιατί δεν αλλάζουμε εμείς;» πραγματοποιήθηκε για μία ακόμη χρονιά το γνωστό Vegan Life Festival στην Τεχνόπολη – Γκάζι, από τις 1 – 2 Οκτωβρίου 2022. Μία εκδήλωση αφιερωμένη στην κλιματική κρίση με ομιλίες από ειδικούς υγείας και διατροφής, ακτιβιστές και αθλητές οι οποίοι έκαναν λόγο για τα δικαιώματα ζώων, την αλληλεγγύη και την προστασία του περιβάλλοντος. Το «παρών» έδωσαν και εταιρείες τροφίμων και vegan προϊόντων οι οποίες λαμβάνουν υπόψιν τους την ολοένα και αυξανόμενη τάση του βιγκανισμού.
«Είμαστε χαρούμενοι γιατί έχουμε διαθέσιμα στο φεστιβάλ τα Beyond Chicken Tenders, το νέο plant – based προϊόν που προσομοιάζει το κοτόπουλο, χωρίς σόγια, χωρίς Γενετικά Τροποποιημένους Οργανισμούς και με βάση τον αρακά» αναφέρει στο FOODReporter ο Marketing Manager της Foodelco, Γιώργος Σπηλιόπουλος, σχετικά με την προσθήκη νέου προϊόντος στη γνωστή vegan σειρά Beyond Meat. «Τα plant – based προϊόντα είναι συνήθως πιο ακριβά σε σύγκριση με το ζωικό κρέας και κυρίως εδώ στην Ελλάδα. Το γεγονός αυτό σχετίζεται με τους νόμους της προσφοράς και ζήτησης, τα κόστη παραγωγής, συσκευασίας και εισαγωγής των προϊόντων, καθώς και την υψηλή φορολογία σε έμμεσους και άμεσους φόρους. Εμείς φυσικά στοχεύουμε για το καλύτερο και χαιρόμαστε που ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει τα προϊόντα μας και επειδή γευστικά προσεγγίζουν το ζωικό κρέας στο μέγιστο δυνατό, κερδίζοντάς τον» υπογραμμίζει ο κ. Σπηλιόπουλος για την niche αγορά των plant – based υποκατάστατων κρέατος. Ο ίδιος δηλώνει στο FOODReporter: «Στόχος μας είναι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τα προϊόντα μας να εξισωθούν ή να είναι ακόμα χαμηλότερα από την μέση τιμή κιλού του αντίστοιχου ζωικού προϊόντος».
Κόντρα στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες με μείωση τιμών κατά 35% σε όλα τα προϊόντα λιανικής
«Οι συνθήκες, λόγω ενεργειακού κόστους είναι πολύ δύσκολες, όπως σε όλον τον κλάδο τροφίμων. Εμείς παρόλα αυτά, σε πείσμα της παρούσας κατάστασης, στις αρχές του χρόνου κάναμε μία πολύ σημαντική μείωση 35% στις τιμές όλων των προϊόντων retail, γιατί βλέπουμε ότι υπάρχει μία αυξανόμενη τάση στον συγκεκριμένο κλάδο και πιστεύουμε ότι τα plant-based προϊόντα μας πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους» σχολιάζει ο Γιώργος Σπηλιόπουλος.
Ο Marketing Manager της Foodelco υπογραμμίζει ότι, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan (2018), τα προϊόντα της Beyond Meat εκλύουν 90% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου και καταναλώνουν 46 % λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με το μοσχαρίσιο κρέας. «Είναι θρεπτικά και αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης χωρίς χοληστερόλη, χωρίς τεχνητά συντηρητικά και φυσικά, παράγονται χωρίς την κακομεταχείριση των ζώων. Οι παραπάνω λόγοι τα καθιστούν ιδανική επιλογή ακόμη και για μείωση κατανάλωσης του κόκκινου κρέατος για όσους ακολουθούν μια flexitarian διατροφή» προσθέτει ο ίδιος.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter