Το plant-based τεμαχισμένο φιλέτο μοσχαρίσιο (steak pieces) παρουσίασε φέτος στις ΗΠΑ η Beyond Meat και η Foodelco το παρουσίασε στη HORECA 2024. Πρόκειται για φυτικό ribeye ψιλοκομμένο, αυτό καλείται να υποκαταστήσει στις ανάγκες του καταναλωτή. Η άποψη της εταιρείας είναι ότι πρόκειται για προϊόν που «δίνει ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, επειδή αποτελεί διαφορετικό και συνάμα έτοιμο προϊόν». Στο σύνολο του 2023, η Foodelco σημείωσε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 27%. «Παρότι πρόκειται για ακριβά προϊόντα, η αγορά έχει ακόμη χώρο μέχρι να ωριμάσει. Μπορούμε να μιλάμε για αφιοσιωμένο καταναλωτικό κοινό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία λειτούργησε αρνητικά ως προς το κόστος προϊόντων. Στη λιανική, αναγκαστήκαμε να προβούμε σε ανατιμήσεις έως 25%», δήλωσε στο FOODReporter ο ιδιοκτήτης και οικονομικός διευθυντής της Foodelco, Ηλίας Σαχαρίδης.
Η Foodelco έχει αποφασίσει στην αποκλειστική συνεργασία της με την Beyond Meat να φέρνει στην Ελλάδα στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα το σύνολο των κωδικών που λανσάρονται. «Επιδιώκουμε να έχουμε πάντα και από την αρχή όλη την γκάμα. Δεν πρόκειται για όρο της συμφωνίας. Θεωρούμε ότι έτσι παρέχουμε περισσότερες λύσεις στους πελάτες και παράλληλα, δείχνουμε εμπιστοσύνη στον αποκλειστικό μας συνεργάτη. Όταν το προϊόν steak pieces μπει στο σούπερ μάρκετ, θα γίνει πρώτο σε πωλήσεις πολύ σήμερα», Ο λόγος που αυτό δεν έχει γίνει ακόμη είναι ότι για την ώρα τα steak pieces παρασκευάζονται αποκλειστικά στις ΗΠΑ. Μόλις εισαχθούν στις αντίστοιχες γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της Beyond Meat στην Ολλανδία, πολύ σύντομα θα τα δούμε στα ψυγεία του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Μέχρι στιγμής, το best-seller της σειράς Beyond Meat σε πωλήσεις της Foodelco στην Ελλάδα είναι το μπέργκερ. Αναπτυσσόμενα ακολουθεί ο φυτικός κιμάς (plant-based mince meat), κατεψυγμένο προϊόν, που αποψύχεται και στη συνέχεια αποτελεί πρώτη ύλη για παρασκευές που θα μαγείρευε κανείς και με ζωικό κιμά: μαγειρεμένο κιμά, κεφτεδάκια, σουτζουκάκια, μπιφτέκια. Απολαμβάνει τη μεγαλύτερη ευελιξία στο portfolio.
Το κοτόπουλο (nuggets, chicken burger και chicken-style schnitzel) της Beyond Meat ήρθε τελευταίο χρονικά στην Ελλάδα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. «Έχει μόλις οκτώ στη χώρα μας. Σε όλα τα σημεία που έχει τοποθετηθεί, προτιμάται ως προϊόν και οι παραγγελίες αυξάνονται. Θέλει απλώς το χρόνο του», εξήγησε ο κ. Σαχαρίδης.
Η αλλαγή τεχνολογιών και συνταγών των προϊόντων Beyond Meat, με προσθαφαιρέσεις συστατικών, αναμένεται να επεκτείνει την ημερομηνία λήξης τους από τους 12 στους 18 μήνες από τον προσεχή Απρίλιο. Οι αλλαγές θα ενισχύσουν το δείκτη υγιεινής των προϊόντων, με τη συμμετοχή σαφώς λιγότερων κορεσμένων λιπαρών. Αμφότεροι οι παράγοντες αποτελούν και ζητούμενα της αγοράς. H Foodelco ΙΚΕ συνεργάζεται σταθερά με τις αλυσίδες Πρόεδρος, TGI Fridays, Pizza Fan, Home Burger.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter