To φράγμα των 40 εκατομμυρίων ευρώ το 2023 ο τζίρος της Food Plus, που διαχειρίζεται τα εστιατόρια KFC στην Ελλάδα (και παλαιότερα τα εστιατόρια της Pizza Hut), με την ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας να είναι εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στο Procurement Conference που διοργάνωσε η Boussias Events ο Αντώνης Πρίνος, Procurement & Supply Chain Director της Food Plus.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2019 μέχρι το 2023 η εταιρεία έχει υπερδιπλασιάσει τα καταστήματά της (από 8 σε 17) και έχει σχεδόν τετραπλασιάσει τον τζίρο της: από τα 13,1 εκατ. ευρώ το 2020 στα 17 εκατ. το 2021 (+61%), στα 27,6 εκατ. το 2022 (+62%) και στα 42 εκατ. ευρώ περίπου το 2023 (+52%). Επιπλέον, σε λίγες μέρες πρόκειται να ανοίξει και το 18ο κατάστημα KFC, το πρώτο από τα τέσσερα που σχεδιάζει να προσθέσει στο δίκτυό της η Food Plus μέσα στο 2024.
Στο πλαίσιο της παρουσίασής του, ο κ. Πρίνος αναφέρθηκε στο κομμάτι του procurement και στο πώς η εταιρεία διαχειρίζεται τις προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ανθεκτικότητας και της ύπαρξης ενός σεναρίου «survival mode» για την περίπτωση που συμβεί κάποια «καταστροφή».
Μιλώντας για την προσέγγιση της εταιρείας ως προς την αξιολόγηση και τη διαχείριση των κινδύνων, στάθηκε ιδιαίτερα στην κατηγοριοποίηση των κωδικών που διαχειρίζεται η Food Plus, ώστε να μπορεί να εστιάζει στις κατηγορίες αυτές που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ρίσκα, λειτουργώντας με μία proactive λογική.
Εξοικονόμηση από… χαρτοπετσέτες και γάντια
Μίλησε ακόμα για τη διαχείριση του κόστους, ακόμα και σε «μικρές» κατηγορίες, που μπορεί να αποφέρει μεγάλα οφέλη: «Αλλάξαμε τις χαρτοπετσέτες και είχαμε μια εξοικονόμηση της τάξεως του 13%. Αλλάξαμε γάντια και είχαμε μια εξοικονόμηση της τάξεως του 7%», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αποκάλυψε ακόμα ότι στο α’ τρίμηνο του 2023, σε συνεργασία με τον κύριο προμηθευτή κοτόπουλου της αλυσίδας, τον βοήθησαν με στοχευμένες κινήσεις να αυξήσει τις πωλήσεις για προϊόντα που εμφάνιζαν μικρότερη ζήτηση, εξασφαλίζοντας σε αντάλλαγμα μία σημαντική έκπτωση, σε μία περίοδο έντονων ανατιμήσεων.
Εξοικονόμηση προέκυψε και από «πράσινες» κινήσεις, όπως η στροφή σε χάρτινη τσάντα delivery, η μείωση του πάχους του χαρτιού και η εφαρμογή ενός νέου τύπου ανακυκλωμένου χαρτιού. Κινήσεις που επιπλέον έχουν και θετική ανταπόκριση από το κοινό: «Παλιά έπρεπε να έχουμε εντυπωσιακή συσκευασία, πλέον εκτιμούν την απλότητα και τις πράσινες κινήσεις», παρατήρησε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter