Με φιλοσοφία της έναν φυσικότερο και υγιεινότερο τρόπο ζωής, η Flax αποτελεί μία πρωτοπόρα και συνεχώς αναπτυσσόμενη εταιρεία στο χώρο των προϊόντων για τη φροντίδα και τον καθαρισμό του σώματος από φυσικές πρώτες ύλες.
Με φιλοσοφία της έναν φυσικότερο και υγιεινότερο τρόπο ζωής, η Flax αποτελεί μία πρωτοπόρα και συνεχώς αναπτυσσόμενη εταιρεία στο χώρο των προϊόντων για τη φροντίδα και τον καθαρισμό του σώματος από φυσικές πρώτες ύλες.
Η εταιρεία FLAX ιδρύθηκε το 1966 στην Αθήνα και η πρώτη της δραστηριότητα ήταν η κατασκευή προϊόντων μπάνιου και συγκεκριμένα σφουγγαριών από το προϊόν λίφι (φυτικό σφουγγάρι).
Πολύ σύντομα -όπως μας εξηγεί ο κ. Τάσσος Βάββας, γενικός διευθυντής της FLAX- και συγκεκριμένα στη διάρκεια της δεκαετίας του '70, με την ανάπτυξη των δικτύων των σούπερ μάρκετ, η εταιρεία και τα προϊόντα της κατέλαβαν μία πολύ καλή θέση τόσο στα ράφια των καταστημάτων όσο και στην εκτίμηση των καταναλωτών. Το 1986 η εταιρεία αναβαθμίζει τις δραστηριότητές της παρουσιάζοντας ένα εμπορικό όνομα για τα προϊόντα που κατασκεύαζε, το brand Lifoskin με ελκυστικές συσκευασίες και μια μικρή υποστήριξη.
Το 1991 η εταιρεία FLAX εκχώρησε το brand Lifoskin στην εταιρεία Johnson & Johnson περιορίζοντας τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά.
Ανάπτυξη των εξαγωγών
Η περίοδος που ακολούθησε έδωσε την ευκαιρία στην Flax να βελτιώσει εσωτερικά τη διαδικασία παραγωγής της αναπτύσσοντας νέες τεχνικές και μεθόδους.
Επίσης, από το 1993 η εταιρεία ξεκινά μία πολύ μεγάλη προσπάθεια στο κομμάτι των εξαγωγών. Η προσπάθεια αυτή απέδωσε καρπούς με αποτέλεσμα η εξαγωγική δραστηριότητά της να αντιπροσωπεύει το 20% των πωλήσεών της. Τα προϊόντα της Flax εξάγονται σήμερα σε πολλές χώρες με απαιτητικούς καταναλωτές όπως: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Αυστραλία, Ισραήλ, Ν. Αφρική.
Συνεχίζοντας την πετυχημένη πορεία της η εταιρεία τιμήθηκε το 1996 με το χρυσό μετάλλιο στη διεθνή έκθεση του Poznan της Πολωνίας για την ποιοτική κατασκευή των προϊόντων της, ενώ το 1997 επιλέχθηκε από το θεσμό του Europartenariat σαν μία από τις 300 ελληνικές εταιρείες που τον εκπροσωπούν. Σήμερα η εταιρεία ολοκληρώνει το σύστημα διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων της κατά το διεθνές πρότυπο ISO 9002.
Εμφαση στα private labels
Εκτός από τις εξαγωγές, ένα κομμάτι της τάξης του 40% των πωλήσεων της εταιρείας καλύπτεται από private label δραστηριότητα, η οποία αφορά τα προϊόντα Lifoskin της Johnson & Johnson, τα προϊόντα από λίφι Ocean Vital της Lobelin και τα προϊόντα από λίφι των Body Shop. Τέλος, ένα μικρό αλλά ιδιαίτερης σημασίας κομμάτι των δραστηριοτήτων της εταιρείας αφορά τα promotion.
Σύμφωνα με τον κ. Βάββα, η εταιρεία πραγματοποιεί τζίρο 200 εκατ. δρχ. και αναπτύσσεται το 2000 με ρυθμούς 30% σε αξία.
Από τις αρχές του 2000 η εταιρεία διαθέτει στην αγορά τις νέες σειρές: LifoPlus, με φυτικά σφουγγάρια από λίφι, που καλύπτουν πλήρως τις σημερινές ανάγκες καθαρισμού και περιποίησης του σύγχρονου καταναλωτή και CleanSkin, με φυτικά καλλυντικά βασισμένα στο λάδι ελιάς και στο πράσινο τσάι (αφρόλουτρα, λοσιόν και κρέμες χεριών) και φυτικά σαπούνια απολέπισης.
Στο μέλλον, όπως μας εξήγησε ο κ. Βάββας, η εταιρεία Flax σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων της με την ανάπτυξη της σειράς Cleanskin αλλά και με την ανάπτυξη νέων προϊόντων.