Ένα νέο μέλος προστέθηκε στην οικογένεια της μαργαρίνης «φαστ» από τον Ιανουάριο του 2001. Το νέο μέλος, «γέννημα – θρέμμα» της ΜΙΝΕΡΒΑ και αυτό, φέρει την ονομασία «φαστ με μέλι» και ήρθε να εμπλουτίσει την κατηγορία της μαργαρίνης με γεύση, που ουσιαστικά δημιούργησε η ίδια εταιρεία πριν από τρία περίπου χρόνια, με το λανσάρισμα στην αγορά του προϊόντος «φαστ με γιαούρτι».
Ένα νέο μέλος προστέθηκε στην οικογένεια της μαργαρίνης "φαστ" από τον Ιανουάριο του 2001. Το νέο μέλος, "γέννημα – θρέμμα" της ΜΙΝΕΡΒΑ και αυτό, φέρει την ονομασία "φαστ με μέλι" και ήρθε να εμπλουτίσει την κατηγορία της μαργαρίνης με γεύση, που ουσιαστικά δημιούργησε η ίδια εταιρεία πριν από τρία περίπου χρόνια, με το λανσάρισμα στην αγορά του προϊόντος "φαστ με γιαούρτι".
Με αφορμή τη νέα κίνηση της ΜΙΝΕΡΒΑ, το “σελφ σέρβις” μίλησε με τον κ. Μιχάλη Παπαϊωάννου, brand manager της εταιρείας, για τα χαρακτηριστικά του νέου προϊόντος, καθώς και τις εξελίξεις στην κατηγορία της μαργαρίνης γενικά και ειδικότερα αυτής με γεύση.
Ο κ. Παπαϊωάννου θυμίζει ότι η μάρκα φαστ, η μαργαρίνη δηλαδή της ΜΙΝΕΡΒΑ, ήρθε στην αγορά στις αρχές της δεκαετίας του '80 ως φαστ soft (μαλακή μαργαρίνη). Ως γνωστόν, ο καταναλωτής χρησιμοποιεί τη μαργαρίνη σε δύο κυρίως χρήσεις. Η μία είναι για επάλειψη στο ψωμί στο οποίο πάνω προσθέτει και κάποιο άλλο συστατικό και η άλλη χρήση είναι για την παρασκευή γλυκών. Και στις δύο χρήσεις και ιδιαίτερα στην περίπτωση της επάλειψης στο ψωμί η μαργαρίνη ήταν μία κατηγορία στην οποία η γεύση ήταν επίπεδη.
Μια νέα γεύση, που είναι όμως ήδη πολύ οικεία
Όπως εξηγεί ο κ. Παπαϊωάννου, "σ' αυτή την αγορά ήρθε το 1998 η ΜΙΝΕΡΒΑ με τη μάρκα φαστ και έφερε… νέα γευστικά δεδομένα. Δηλαδή έφερε την πραγματικά διαφορετική γεύση στην κατηγορία της μαργαρίνης, προσθέτοντας το γιαούρτι, ένα αγνό προϊόν που ο Έλληνας καταναλωτής το γνωρίζει, το εμπιστεύεται για τη θρεπτική του αξία, το έχει μέσα στο σπίτι του, όπως έχει και τη μαργαρίνη (το 90% των ελληνικών νοικοκυριών έχει στο σπίτι του μαργαρίνη)".
Το φαστ με γιαούρτι ήταν -κατά τον κ. Παπαϊωάννου – πρωτοποριακό για δύο λόγους. “Πρώτον γιατί μέσα στη μαργαρίνη μπήκε κι ένα άλλο συστατικό και δεύτερον γιατί αυτό το συστατικό ήταν ένα “περίεργο” για τα δεδομένα της αγοράς της μαργαρίνης. Περίεργο διότι το γιαούρτι ήταν ένα συστατικό που μέχρι τότε ο καταναλωτής δεν έβαζε πάνω από τη μαργαρίνη. Αυτό που πέτυχε ήταν να δώσει στον καταναλωτή μία διαφορετική γεύση σε μία "επίπεδη" κατηγορία. Πήρε τη λιπαρότητα της μαργαρίνης και την αντικατέστησε με μία δροσερή γεύση, αυτή του γιαουρτιού. Το αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας ήταν εντυπωσιακό τόσο για την εταιρεία όσο και συνολικά για την αγορά και τον ανταγωνισμό (ο οποίος και ακολούθησε σύντομα).
Το προϊόν έγινε ευρέως αποδεκτό και σε πολύ σύντομο διάστημα. Επίσης επεκτάθηκε και σε χρήσεις πέραν αυτής της επάλειψης που ήταν ο αρχικός στόχος. Οι ίδιοι οι καταναλωτές πήραν αυτό το προϊόν και το έβαλαν και στη ζαχαροπλαστική, ενώ κάποιοι το χρησιμοποιούν και στη μαγειρική.
Με δεδομένα τα παραπάνω η εταιρεία ΜΙΝΕΡΒΑ συνεχίζει να διερευνά τις διαμορφούμενες ανάγκες των καταναλωτών στην κατηγορία της μαργαρίνης, ενώ διέκρινε ότι υπήρχε η ανάγκη για μία διαφορετική γεύση. Όπως εξηγεί ο κ. Παπαϊωάννου, “μέσα από έρευνες που κάναμε σχετικά με τη νέα γεύση με την οποία θα προσεγγίζαμε τον καταναλωτή, είδαμε ότι ο καταναλωτής αναζητά το μέλι για πολλούς και διάφορους λόγους. Κατ’ αρχάς είναι κι αυτό ένα φυσικό προϊόν, υπάρχει στα σπίτια των περισσοτέρων Ελλήνων και είναι αναγνωρισμένο και αυτό για τη θρεπτική του αξία και για τη γεύση του. Επιπλέον, είναι ένα προϊόν που βρίσκεται στο ίδιο πεδίο χρήσης με τη μαργαρίνη.
Δηλαδή ο καταναλωτής είναι συνηθισμένος να βάζει μαργαρίνη ή βούτυρο στο ψωμί του και από πάνω μέλι ή μαρμελάδα κλπ. Όταν του προτείνεις λοιπόν μαργαρίνη με μέλι στο ίδιο προϊόν είναι κάτι που το δέχεται και το καταλαβαίνει πολύ πιο εύκολα από ό,τι τη μαργαρίνη με γιαούρτι. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα “φαστ με μέλι”, η οποία βέβαια ήρθε μέσα από τη συνεχή έρευνα που κάνουμε στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα διεξήχθη και έρευνα σε επίπεδο παραγωγής για ένα προϊόν που παράγεται αποκλειστικά και μόνο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας”. Πρόκειται για ένα προϊόν που δεν αναγκάζει τον καταναλωτή να ξεφύγει από τις κλασικές χρήσεις της μαργαρίνης. Χρησιμοποιείται για επάλειψη στο ψωμί με την προσθήκη κατά βούληση ενός ακόμη συστατικού, καθώς και για την παρασκευή γλυκών με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα.
Το στοίχημα της ΜΙΝΕΡΒΑ: να δοκιμάσουν όλοι το νέο προϊόν
Η εταιρεία ΜΙΝΕΡΒΑ υποστηρίζει το νέο της προϊόν -που βγήκε στην αγορά τον Ιανουάριο του 2001- με μία άκρως ανταγωνιστική διαφημιστική καμπάνια στην τηλεόραση, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται γευστικές δοκιμές και διανομή εντύπων με πληροφορίες για το προϊόν και διάφορες συνταγές σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. “Το στοίχημά μας είναι να κάνουμε τους καταναλωτές να δοκιμάσουν αυτό το προϊόν”, τονίζει ο κ. Παπαϊωάννου προσθέτοντας ότι, “η πλειοψηφία των καταναλωτών που θα το δοκιμάσει, θα το αγοράσει”.
Κλείνοντας προσθέτει ότι η ανάγκη των καταναλωτών για νέες γεύσεις στην κατηγορία της μαργαρίνης προκύπτει και από το γεγονός ότι η μαργαρίνη με γιαούρτι κατόρθωσε να κατακτήσει την τελευταία τριετία που βγήκε στην αγορά ένα μερίδιο της τάξης του 8% (σε όγκο) στο σύνολο της αγοράς μαργαρίνης, με ρυθμούς ανάπτυξης που αγγίζουν το 40% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.