Οι εξαγωγές έχουν εδώ και κάποια χρόνια τεθεί ως το νέο εγχείρημα της εταιρείας Φάρμας Μητσόπουλος, η οποία εντοπίζει τις κατάλληλες χώρες – στόχους. Το εγχείρημα στέφεται με επιτυχία και το πώς επιτυγχάνεται όλο αυτό, σε συνδυασμό με την προώθηση και ανάδειξη των προϊόντων, αλλά και μέσω μεγέθυνσης του διαθέσιμου poftfolio από αυτά, μίλησε στο FOODReporter η Export Supervisor της εταιρείας, Ειρήνη Μαχαίρα.
Πώς αποτυπώθηκε η ανάπτυξη πωλήσεων της εταιρείας το 2023, ως προς την αξία και τον όγκο πωλήσεων;
Η εξωστρέφεια, ως εταιρικό χαρακτηριστικό, αποτελεί κινητήριο δύναμη για τη Φάρμα Μητσόπουλος, με στόχο την προώθηση των ελληνικών προϊόντων κρέατος σε ολόκληρο τον κόσμο. Πιστοί στις αξίες μας και με όραμα που διευρύνεται πέρα από τα ελληνικά σύνορα, στοχεύουμε σε διεθνείς αγορές και σε νέες συνεργασίες. Οι εξαγωγές αποτελούν σημαντική μας προτεραιότητα και είναι σημαντικό για εμάς που στα αποτελέσματα του 2023, ανήλθαν στο 8% του συνολικού κύκλου εργασιών του έτους, κινούμενες διαρκώς ανοδικά σε ποσοστό.
Υπάρχει κάποιο καινούριο λανσάρισμα κωδικού που σχεδιάζει η εταιρεία για το 2024;
Πάντα φιλοδοξούμε να σχεδιάζουμε συνταγές που συγχρονίζονται με τον «γευστικό παλμό» της αγοράς. Με γνώμονα την καινοτομία και έχοντας πάνω από μισό αιώνα τεχνογνωσία πάνω στο κρέας, άλλωστε, η Φάρμα Μητσόπουλος δε σταματά να επενδύει στον εμπλουτισμό της προϊόντικής της γκάμας. Δεν θα μπορούσε να κάνει και διαφορετικά… Η νέα σειρά «Farm’s Grilled» with Filling, ενώ μετρά μόλις λίγους μήνες λανσαρίσματος, απολαμβάνει ήδη εκτεταμένη αποδοχή και παράλληλα, εμείς φροντίσαμε για την επίσης εκτεταμένη της τοποθέτηση. Πρόκειται για σειρά νέων προϊόντων από εμπνευσμένες γευστικές προτάσεις με ιδιαίτερες γεμίσεις που… ξεχειλίζουν νοστιμιά και το σημαντικό είναι ότι βρίσκονται έτοιμες στο πιάτο μέσα σε λίγα μόνο λεπτά. Αξίζει να της δοκιμάσει κανείς, διότι δίνουν μια αξιόπιστη -και γευστική- λύση στο σύγχρονο νοικοκυριό, από το οποίο απουσιάζει ο χρόνος.
Πώς βλέπετε την αγορά κρέατος στη Μέση Ανατολή; Είναι εξοικειωμένη με τα ελληνικά προϊόντα;
Aναφερόμαστε σε τεράστια δυναμικής αγορά, με βασικό χαρακτηριστικό την αναζήτηση νέων καινοτόμων προϊόντων. Η κατανάλωση halal προϊόντων αναμένεται να φτάσει το 2024 τα 1,97 δισε. ευρώ, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι προοπτικές για εταιρείες όπως η δική μας διευρύνονται και οι εμπορικές ευκαιρίες γενικότερα για τα ελληνικά προϊόντα ενισχύονται. Πάνω από 90 ελληνικές εταιρείες είχαν πιστοποιηθεί από τον Οργανισμό Διεθνούς Πιστοποίησης Προϊόντων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, τον γνωστό EIAC (Emirates International Accreditation Centre) μέχρι το 2023.
Ποιες κινήσεις επιβάλλεται να γίνουν από πλευράς των ελληνικών εταιρειών για μεγαλύτερη επιτυχία στην εξωστρέφειά τους;
Πράγματι, απαιτείται συστηματική προσέγγιση και ευρηματική παρουσίαση των ελληνικών προϊόντων. Πιστεύουμε στο brand του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο βοηθάει και τη δική μας προσπάθεια, ώστε να κάνουμε ακόμη πιο γνωστά τα ελληνικά προϊόντα.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εξαγωγικές εθνικές αγορές για τη Φάρμα Μητσόπουλος και ποιες οι επόμενες χώρες-στόχοι για την εταιρεία;
Με ενεργή παρουσία σε είκοσι χώρες, ως Φάρμα Μητσόπουλος φροντίζουμε να ενδυναμώνουμε τα κανάλια πωλήσεων μας και να κάνουμε ευρέως γνωστά τα ελληνικά προϊόντα, που με μεράκι και αφοσίωση παράγουμε, εδώ και πάνω από μισό αιώνα. Από εκεί και πέρα, έχουμε στοχεύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη μας και επιπλέον διείσδυση των προϊόντων μας στη Σαουδική Αραβία, αλλά και σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης.
Ποιο είναι το σύνθημα με το οποίο προσήλθατε τόσο στην έκθεση Gulfood 2024, όσο και στον ανταγωνιστικό κόσμο των εξαγωγών γενικότερα;
Θα μου επιτρέψετε να πω: «Όταν η αυθεντική ελληνική γεύση πηγάζει από μέσα, η εμπειρία παραμένει για πάντα». Αυτή την εμπειρία προσπαθούμε να υποστηρίξουμε και νιώθουμε ότι οφείλουμε να την ενισχύσουμε, ώστε να κάνουμε κατανοητή την προστιθέμενη αξία των προϊόντων μας λόγω της ελληνικής τους προέλευσης.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter