Απότομο «άλμα» πωλήσεων και κερδοφορίας έφερε στον όμιλο ΦΑΓΕ το 2023, χάρη κυρίως στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η γαλακτοβιομηχανία στη διάρκεια του έτους.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της ΦΑΓΕ, το 2023 έκλεισε με πωλήσεις ύψους 629,2 εκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 13,9% ή κατά 77 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε έναν χρόνο, μία ανάπτυξη που η διοίκηση του ομίλου αποδίδει κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών κατά 8,6%, στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,3%, αλλά και στη θετική επίδραση κατά 1% από την αποδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της λίρας. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ σε αξία αυξήθηκαν κατά 29,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 13,9% στις ΗΠΑ, κατά 11,7% στην Ιταλία και κατά 6,5% στην Ελλάδα.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο στην περίπτωση της ΦΑΓΕ είναι ότι την ώρα που ανέβαζε τις πωλήσεις της κατά 77 εκατ. δολάρια, το κόστος πωλήσεων όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλά εν τέλει μειώθηκε κατά σχεδόν 44 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα η μεικτή κερδοφορία να εκτοξευθεί από τα 171,6 εκατ. δολάρια του 2022 στα 292,2 εκατ. δολάρια το 2023 (με το μικτό περιθώριο κέρδους να εκτοξεύεται αντίστοιχα από το 31,1% στο 46,4%), μία αύξηση που η διοίκηση της ΦΑΓΕ αποδίδει στη θεαματική μείωση της τιμής του γάλακτος που χρησιμοποίησε στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα (-31,7%) και στις ΗΠΑ (-21,4%). Και κάπως έτσι, η κερδοφορία προ φόρων της γαλακτοβιομηχανίας τριπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο, από τα 35,9 εκατ. δολάρια στα 117,5 εκατ. δολάρια, ενώ η κερδοφορία μετά από φόρους διαμορφώθηκε στα 82,7 εκατ. δολάρια, έναντι 29,3 εκατ. δολαρίων το 2022.

Τα μερίδια σε ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο και Ιταλία
Αναλύοντας τις επιμέρους αγορές του εξωτερικού στις οποίες δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ, στις Ηνωμένες Πολιτείες η ελληνική γαλακτοβιομηχανία είναι ο κυρίαρχος παίκτης στο λευκό γιαούρτι, με μερίδιο αγοράς 29,9% περίπου το 2023. Σημειωτέον ότι η κατηγορία του λευκού γιαουρτιού αποτελεί μόνο το 14% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ, που όμως αναπτύχθηκε με ρυθμό +15,9% το 2023, δείχνοντας ενισχυμένη δυναμική. Συνολικά, η ΦΑΓΕ είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ, με μερίδιο 3,8% σε όγκο και 4,8% σε αξία.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο η ΦΑΓΕ είναι πλέον ο πέμπτος μεγαλύτερος παίκτης συνολικά στο γιαούρτι, με μερίδιο 3,3% σε όγκο και 5,3% σε αξία, και ο δεύτερος μεγαλύτερος στην κατηγορία του «Greek, Greek-Style and Natural Yogurt», με μερίδιο 7% σε όγκο και 12,5% σε αξία.

Στην Ιταλία, η ΦΑΓΕ είδε το μερίδιό της σε αξία να συρρικνώνεται κατά 0,2%, στο 8,1%, παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 11%, όμως παραμένει ηγέτιδα στο στραγγιστό γιαούρτι, με μερίδιο 18,7% σε αξία, ενώ έχει εξελιχθεί στον τρίτο σημαντικότερο παίκτη στο γιαούρτι χωρίς λακτόζη, με μερίδιο 8,1% σε αξία. Τέλος, στην ελληνική αγορά η ΦΑΓΕ διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στο επώνυμο γιαούρτι, με μερίδιο 16,2% σε όγκο και 18,9% σε αξία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter