Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025 και όχι στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει παραγωγικά το νέο εργοστάσιο της ΦΑΓΕ στην Ολλανδία, στο επιχειρηματικό πάρκο Riegmeer Hoogeveen.

Όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας πρόκειται για μια επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει 250 νέες θέσεις εργασίας και θα προσθέσει στην παραγωγική δυναμικότητα της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας 40.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως.

Η γαλακτοβιομηχανία έκλεισε το 2021 με μικρή άνοδο στις πωλήσεις αλλά σημαντική μείωση της κερδοφορίας της, λόγω της μεγάλης αύξησης στις τιμές παραγωγού.

Τα οικονομικά μεγέθη
Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 535,6 εκατ. δολάρια, ενισχυμένες κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2020. Αν και ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,4%, μειώθηκε κατά 2,4% η μέση καθαρή τιμή πώλησης των προϊόντων της εταιρείας.

Τα μικτά κέρδη υποχώρησαν κατά 10% και διαμορφώθηκαν σε 191,2 εκατ. δολάρια, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βασικής πρώτης ύλης που είναι το γάλα.

Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 37,1%, στα 44,5 εκατ. δολάρια, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε μόλις 16,3 εκατ. δολάρια έναντι 55,5 εκατ. δολαρίων το 2020, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 15,8 εκατ. δολάρια από 43,3 εκατ. δολάρια το 2020. Πέραν των παραπάνω αποφάσεων, η εταιρεία, προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία της έχει προχωρήσει και στη διακοπή της παραγωγής προϊόντων με χαμηλά περιθώρια κέρδους.

Διατήρηση της ηγετικής θέσης στην ελληνική αγορά
Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ υποχώρησαν το 2021 κατά 1,4% σε αξία και αυξήθηκαν οριακά σε όγκο κατά 0,8%. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI που επικαλείται η ΦΑΓΕ στην οικονομική της έκθεση, έχει ηγετικό μερίδιο στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού στις ΗΠΑ (29% μερίδιο ως προς την αξία πωλήσεων), ενώ έχει το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο (4,6%) στο σύνολο της κατηγορίας του γιαουρτιού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η διοίκηση της ΦΑΓΕ, στην ελληνική αγορά, η γαλακτοβιομηχανία διατηρεί την ηγετική της θέση με μερίδιο 24,3% σε όγκο και 23,8% σε αξία. Δεύτερος «παίκτης» στην αγορά ως προς τον όγκο πωλήσεων είναι η Κρι – Κρι με μερίδιο 15,1%, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με μερίδιο 13,5%. Ως προς την αξία πωλήσεων τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia με μερίδιο 16,1% και η Κρι – Κρι την τρίτη θέση με μερίδιο 15%.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 0,8% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter