Ψηλά έθεσε τον πήχη η Ευβοϊκή Ζύμη στη φετινή Food Expo, μετά την περσινή επιτυχημένη παρουσία της στην έκθεση, εστιάζοντας όχι μόνο στα προϊόντα φύλλου και καταϊφιού, στα οποία εξειδικεύεται, αλλά και στην κατηγορία του παγωτού, όπου παρουσίασε δύο κωδικούς που έρχονται να προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα.

Η εταιρεία συναντήθηκε στην έκθεση με Έλληνες, αλλά και με ξένους αγοραστές, καθώς ήδη παρουσιάζει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, την οποία επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω. Σήμερα οι εξαγωγές της εταιρείας αποτελούν το 40% του συνολικού τζίρου της, με παρουσία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, την Αμερική, την Αυστραλία, όλες τις χώρες του Αραβικού Κόλπου, το Ισραήλ, την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ταιβάν, την Ταϊλάνδη, και πιο πρόσφατα τη Νότιο Κορέα και τη Σιγκαπούρη. Στόχος της διοίκησης για το μερίδιο των εξαγωγών στον τζίρο του 2023 είναι να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%.

«Φυσικά έχουμε πολλά “παγκόσμια χιλιόμετρα” ακόμα να διανύσουμε. Προσανατολιζόμαστε σε χώρες της Ασίας κυρίως που κρύβουν γαστρονομικούς θησαυρούς, αν μου επιτρέπεται η έκφραση, και που υπάρχει μια αναδυόμενη τάση προς τον δυτικό-μεσογειακό διατροφικό τρόπο ζωής», δήλωσε στο FOODReporter ο Κωνσταντίνος Κωνσταντάκης, Exports Specialist της Ευβοϊκής Ζύμης.

«Μαζεύτηκαν» λόγω της κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι διαφορές μεταξύ του Έλληνα και του ξένου καταναλωτή κυρίως παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες της προ και μετά Covid και ουκρανό-ρωσικού πολέμου εποχής. «Αυτά τα δύο απρόσμενα γεγονότα έχουν επηρεάσει τις ζωές μας τα τελευταία τρία χρόνια και συνεπώς τις καταναλωτικές συνήθειες. Ο Έλληνας είχε την τάση να ψωνίζει αρκετά και συνήθως χωρίς μέτρο, σε αντίθεση με τους “δυτικούς” που εμφανίζονταν πάντα πιο συγκρατημένοι στις καταναλωτικές τους συμπεριφορές. Οι συνθήκες και οι συγκυρίες, βέβαια, ταράξανε τα λιμνάζοντα ύδατα σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα ο κόσμος να αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα», επεσήμανε, προσθέτοντας πως οι Έλληνες έχουν αρκετά κοινά ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά με τους ανατολίτες.

Υπέρ της σύναψης διακρατικών συμφωνιών για αποστολή εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα
Ο κ. Κωνσταντάκης υπογράμμισε ότι ο κλάδος των τροφίμων και ποτών αποτελεί «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, παράγοντας αξιόλογα και ποιοτικά προϊόντα, κάτι που οι ξένοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, και γι’ αυτό υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα ελληνικά προϊόντα τα τελευταία χρόνια. «Πιστεύω πως αυτό είναι και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους γείτονες μας, οι οποίοι βλέπουνε περισσότερο το δένδρο παρά το δάσος», σχολίασε, και συνέχισε: «Για να συνεχίσουμε όμως να διατηρούμε τα ηνία, θα πρέπει και το κράτος να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα και να παρέχει βοήθεια όπου αυτή κρίνεται αναγκαία και άμεσα. Π.χ όπως ήδη θα γνωρίζετε, οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εύρεση προσωπικού. Για το λόγο αυτό θα πρέπει το κράτος να συνάψει διακρατικές συμφωνίες με άλλα κράτη για την αποστολή εργατικού δυναμικού για όσο αυτό θα κριθεί αναγκαίο, για να μη χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης της χώρας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter