Αυξημένες κατά 8,2% ήταν το 2021 οι πωλήσεις της Εβροφάρμα, συγκριτικά με το 2020, κυρίως χάρη στην αύξηση των εξαγωγών, όμως παρά τις προσπάθειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και ταυτόχρονα μετακύλησης του υπερβάλλοντος κόστους παραγωγής στην τιμή του τελικού προϊόντος, δεν απετράπη το ζημιογόνο αποτέλεσμα για την εισηγμένη.

Ειδικοτερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 36,70 εκατ. ευρώ, έναντι 33,91 εκατ. ευρώ το 2020, μία αύξηση που προήλθε κυρίως από τις εξαγωγές που ανήλθαν σε 3,19 εκατ. ευρώ, έναντι 1,38 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση και αφορούν εξαγωγές στραγγιστού γιαουρτιού και φέτας. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 1.60 εκατ. ευρώ,, έναντι 2,80 εκατ. της προηγούμενης χρήσης.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημίες 260.000 ευρω (2020: κέρδη 1,17 εκατ.), ενώ το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες 355.000 ευρώ, έναντι κέρδους 1,06 εκατ. της προηγούμενης χρήσης.

Παράλληλα, το επενδυτικό πλάνο του ομίλου εξελίχθηκε ομαλά και ανήλθε στα 3,39 εκατ. ευρώ για το 2021, ενώ αφορούσε κυρίως την επέκταση του στραγγιστού γιαουρτιού.

Οι προκλήσεις των ανατιμήσεων
Όπως αναφέρει η διοίκηση της εισηγμένης στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, το δεύτερο εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκαν απότομες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες, στην ηλεκτρική ενέργεια, στα καύσιμα, που με την σειρά τους παρέσυραν προς τα πάνω το κόστος των προμηθειών με αποτέλεσμα να αυξηθεί τόσο το κόστος παραγωγής των προϊόντων, όσο και το κόστος διάθεσής τους. Ταυτόχρονα ανατιμήθηκαν υπέρμετρα οι τιμές των ζωοτροφών, με συνέπεια να αυξηθεί το κόστος παραγωγής γάλακτος της θυγατρικής Campus.

Η εταιρεία κατέβαλε προσπάθειες μείωσης του λειτουργικού κόστους και ταυτόχρονα μετακύλησης του υπερβάλλοντος κόστους παραγωγής στην τιμή του τελικού προϊόντος, ωστόσο αυτό δεν απέτρεψε το ζημιογόνο αποτέλεσμα του β’ εξαμήνου του 2021. Ήδη από τον Μάρτιο του 2022 πέρασαν αξιόλογες ανατιμήσεις στις τιμές πώλησης των προϊόντων, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα αποτελέσματα.

Ωστόσο, το πληθωριστικό περιβάλλον που ήδη επιδεινώνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, επηρεάζει σημαντικά τα κόστη των εισροών μας, όπως το νωπό γάλα, την ενέργεια και ειδικότερα τα μεταφορικά. Η διοίκηση διατηρεί συγκρατημένη στάση για τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter