Η ενεργοποίηση μιας σύγχρονης και υψηλού κόστους δομής, που ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες της λιανικής από την επιταχυμένη στροφή της ζήτησης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, λόγω της πανδημίας, ήταν ούτως ή άλλως ψηλά στην ατζέντα της ΑΒ Βασιλόπουλος. Όμως πλέον το πρώτο Home Shop Center της αλυσίδας είναι γεγονός. Η λειτουργία του βασίζεται στις αρχές των dark stores και θέτει τις βάσεις για την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος διανομών, που υποστηρίζει το e-shop της αλυσίδας.

Πρόκειται για την πρώτη δομή του είδους που λειτουργεί στη χώρα από εταιρεία του κλάδου. Εδρεύει στην περιοχή του Ρέντη και η ακτίνα δράσης της καλύπτει περίπου τη μισή Αττική. Σε αυτή την φάση θα αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος της εξυπηρέτησης των e-παραγγελιών, τις οποίες διαχειρίζονται μέχρι σήμερα επτά μεγάλα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας, που θα συνεχίσουν, πάντως, να υποστηρίζουν τη σχετική δραστηριότητα.

Το Home Shop Center ήδη υποστηρίζεται από 20 οχήματα διανομής. Σχετικά σύντομα ο αριθμός τους θα αυξηθεί σε 50, στην προοπτική να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περίπου 1.500 παραγγελίες. Η δομή θα συνεργάζεται και με άλλους μεταφορείς, ώστε να ανταποκρίνεται στην καθημερινή αύξηση των παραγγελιών. Σε πρώτη φάση οι περιοχές που υποστηρίζει θα εκτείνονται μεταξύ Χαϊδαρίου, Κηφισού, Πειραιά, Πετραλώνων, Περιστερίου και Κολωνού. Με την πάροδο του χρόνου η ακτίνα δράσης του θα επεκταθεί.

Τα εγκαίνια του πρώτου Home Shop Center προγραμματίζονται προσεχώς. Στο μεταξύ, ο σχεδιασμός της αλυσίδας προβλέπει την οργάνωση και ενός δεύτερου στην Αττική. Σημειώνεται ότι η διαχείριση των σχετικών παραγγελιών της ΑΒ Βασιλόπουλος στη Θεσσαλονίκη εξυπηρετούνται από μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας στην περιοχή, που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές.

Σταθερή στρατηγική επέκτασης
Εξάλλου, η ΑΒ Βασιλόπουλος παραμένει σταθερή στη στρατηγική της επέκτασης του δικτύου της με νέα σούπερ μάρκετ, καθώς και της αναβάθμισης των παλαιότερων καταστημάτων της. Φέτος προβλέπεται η οργάνωση και λειτουργία 8 νέων εταιρικών σούπερ μάρκετ και περίπου 25 franchise, από 35 που προέβλεπε το αρχικό ετήσιο πλάνο επέκτασης της εταιρείας.

Όπως σημειώνουν στελέχη της, η περίοδος του lockdown μπλόκαρε τις διαδικασίες σύναψης νέων συμβάσεων δικαιόχρησης, με αποτέλεσμα ο σχετικός σχεδιασμός να καθυστερήσει. Ωστόσο, όλα πλέον εξελίσσονται ομαλά στον τομέα της σύναψης νέων συμφωνιών με συνεργαζόμενους επιχειρηματίες. Όπως επισημαίνεται, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στο πεδίο της πανδημίας, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ολοκληρώσει κανονικά φέτος το ετήσιο επενδυτικό της πλάνο, το οποίο υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί στο ύψος των 60 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεών της, η χρονιά εξελίσσεται ανοδικά για την εταιρεία, πράγμα που οφείλεται όχι μόνο στην ώθησή τους από τη συγκυρία της πανδημίας, αλλά και στην αδιάλειπτη επέκταση του δικτύου της, όπως και στις προγραμματισμένες προσαρμογές της εμπορικής της πολιτικής. Πάντως, το σχέδιο της εταιρείας για την οργάνωση χώρων εστίασης στα μεγάλα καταστήματα του δικτύου της, έχει μετατεθεί σε πιο δόκιμη εποχή, δηλαδή όταν αρθούν οριστικά οι περιορισμοί στη λειτουργία των εστιατορίων, καφετεριών και μπαρ προς αποφυγή της διασποράς του επικίνδυνου ιού.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, το 2019 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 1,948 δισ. ευρώ έναντι 1,986 δισ. ευρώ το 2018 και το καθαρό προ φόρων αποτέλεσμά της στα 28,506 εκατ. ευρώ έναντι 54,006 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.