Καλώς ήρθατε στο ERSI. Η εμφάνισή του θυμίζει κατάστημα ψιλικών της δυτικής Ευρώπης και ιδιαίτερα του Λονδίνου. Η ποικιλία των ειδών του -διαθέτει περισσότερους από 1.200 κωδικούς προϊόντων- και οι τιμές του αγγίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις εκείνες ενός σούπερ μάρκετ.
Καλώς ήρθατε στο ERSI. Η εμφάνισή του θυμίζει κατάστημα ψιλικών της δυτικής Ευρώπης και ιδιαίτερα του Λονδίνου. Η ποικιλία των ειδών του -διαθέτει περισσότερους από 1.200 κωδικούς προϊόντων- και οι τιμές του αγγίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις εκείνες ενός σούπερ μάρκετ.
Σε ένα σχετικά ήσυχο στενό της οδού Ερμού βρίσκεται το πρώτο κατάστημα ERSI, το οποίο σύντομα θα αποκτήσει και «αδερφάκι» κοντά στην πλατεία Ομονοίας. Όπως μας λέει ο κ. Χρήστος Χριστόπουλος, εμπνευστής της ιδέας, «η επιλογή των σημείων γίνεται βάσει αρκετών παραμέτρων, εκ των οποίων μία αρκετά σημαντική είναι το ποσό του ενοικίου». «Διαλέγουμε ένα κεντρικό σημείο και στη συνέχεια πάμε λίγο πιο δίπλα, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο έως και 4 φορές χαμηλότερο ενοίκιο», συμπληρώνει ο ίδιος. Η επιχείρηση με τα δύο καταστήματα είναι σήμερα οικογενειακή και παρά το γεγονός ότι ο κ. Χριστόπουλος σκέφτεται τη λύση του franchising, θα ήθελε και οι franchisees να διατηρήσουν το ύφος της οικογενειακής επιχείρησης. «Για να δουλέψει ένα κατάστημα χρειάζεται το πολύ δύο άτομα, τα οποία θα καλύπτουν το ωράριο 9-11, δηλαδή τις ώρες που ουσιαστικά το κατάστημα θα είναι ανοιχτό».
Σε ερώτησή μας αν το ωράριο πρόκειται να επεκταθεί, όπως γίνεται με τα convenience stores του εξωτερικού, ορισμένα εκ των οποίων είναι ανοικτά όλο το 24ωρο, η απάντηση είναι ότι «θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο, αν το ζητούσαν οι πελάτες». Αυτό που σίγουρα θα επεκταθεί είναι η επιχείρηση, αφού μέσα στο 2002 προβλέπεται η δημιουργία 5-6 νέων καταστημάτων, με προτίμηση στις περιοχές Ομόνοια, Κολωνάκι, Δάφνη και Κυψέλη. Σύμφωνα με τον κ. Χριστόπουλο, εκτός από το ωράριο, το οποίο άλλωστε ταυτίζεται με αυτό των καταστημάτων ψιλικών, σημαντικό πλεονέκτημα των καταστημάτων ERSI είναι οι τιμές των προϊόντων. «Οι επιχειρηματικές μας προσπάθειες έχουν ξεκινήσει από το χώρο των σούπερ μάρκετ και έτσι έχουμε πολύ καλή συνεργασία με προμηθευτές, οι οποίοι μας εξασφαλίζουν χαμηλές τιμές.
Η ποικιλία των προϊόντων μας είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από εκείνη ενός καταστήματος ψιλικών, ενώ οι τιμές μας προσεγγίζουν τις τιμές ενός σούπερ μάρκετ. Επομένως πελάτης μας δεν είναι μόνο ο περαστικός που θέλει ένα πακέτο τσιγάρα ή ένα περιοδικό, αλλά και οι υπάλληλοι των καταστημάτων που χρειάζονται κάποια πράγματα πηγαίνοντας στο σπίτι τους και δεν προλαβαίνουν να περάσουν από ένα σούπερ μάρκετ». Ο κ. Χριστόπουλος θεωρεί σημαντική την ύπαρξη της κατάλληλης τεχνολογικής υποδομής, που θα του επιτρέψει τον έλεγχο τόσο των πωλήσεων όσο και του αποθέματος ξεχωριστά για κάθε κατάστημα. Τη μηχανοργάνωση της επιχείρησης έχει αναλάβει η εταιρεία LOGICDIS, ενώ ο εξοπλισμός των καταστημάτων, ο οποίος αποτελείται από POS, από σκάνερ και από το απαραίτητο λογισμικό, είναι έργο της εταιρείας ΤΑΣΙΣ, θυγατρικής της LOGICDIS.
Όπως αναφέρει ο κ. Χριστόπουλος «όλα τα προϊόντα καταχωρούνται στο POS και έτσι στο τέλος της ημέρας είναι εύκολο να κάνουμε τον απολογισμό μας και να εντοπίσουμε τις ελλείψεις μας σε προϊόντα. Επιπλέον, όταν θα αυξηθεί ο αριθμός των καταστημάτων, θα υπάρχει η δυνατότητα λήψης στατιστικών στοιχείων και πάνω σε αυτά θα στηρίξουμε τις αποφάσεις μας για τις τιμές και τις παραγγελίες». «Είμαστε μικροί, αλλά σκεφτόμαστε σαν μεγάλοι και βασίζουμε την επιτυχία μας στις χαμηλές τιμές, σε συνδυασμό με την προσωπική εξυπηρέτηση που μπορεί να βρει σε εμάς ο πελάτης πολύ περισσότερο από ό,τι σε ένα σούπερ μάρκετ. Αυτά είναι τα συστατικά της δικής μας συνταγής, η οποία πιστεύουμε ότι θα δώσει ένα εύγευστο αποτέλεσμα», δηλώνει ο κ. Χριστόπουλος.