Η βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο έρευνα για τα προγράμματα επιβράβευσης στο κλάδο των σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έρευνας που διεξάγει για τις αυξανόμενες τιμές των τροφίμων. Όπως αναφέρουν τα βρετανικά μέσα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) ανησυχεί ότι τα brands εντάσσουν μεγάλο μέρος των προσφορών τους στα προγράμματα επιβράβευσης σε βάρος της πλειοψηφίας των καταναλωτών, μειώνοντας έτσι τον ανταγωνισμό στον κλάδο. Τα προγράμματα επιβράβευσης των σούπερ μάρκετ είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, καθώς προσφέρουν αρκετά χαμηλότερες τιμές στα μέλη τους. Για παράδειγμα, η Tesco Clubcard προσφέρει φθηνότερα στα μέλη της περισσότερα από 8.000 προϊόντα, ενώ το Sainsbury’s έχει περίπου 6.000 κωδικούς στο πρόγραμμα επιβράβευσης της κάρτας Nectar. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις κάρτες ολόενα και περισσότερο, καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός υφίσταται διαρκή συρρίκνωση –το 90% των καταναλωτών είναι εγγεγραμμένοι τουλάχιστον σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης. Η επιτροπή έχει δηλώσει ότι τα προγράμματα επιβράβευσης δυσκολεύουν τους καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές διαφορετικών σούπερ μάρκετ, καθώς συχνά δεν καταγράφεται στην κάρτα η τιμή ανά βάρος προϊόντος. Η κ. Σάρα Κάρντελ, CEO της επιτροπής, σχολιάζει ότι «διαπιστώνεται αύξηση της χρήσης των προγραμμάτων επιβράβευσης, πράγμα που σημαίνει ότι οι προσφορές είναι διαθέσιμες μόνο στα μέλη των προγραμμάτων».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ