Μονόδρομος οι ριζικές αλλαγές στη συμπεριφορά και τις συνήθειες καταναλωτών εξαιτίας των έντονων διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και της ανόδου του πληθωρισμού σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα “Global Consumer Insights Survey” της PwC. Αναφορικά, η έρευνα διεξήχθη σε 9069 καταναλωτές από 25 διαφορετικές χώρες.

Αναλυτικότερα, η παγκόσμια αβεβαιότητα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ωθούν ολοένα και περισσότερους αγοραστές να στραφούν στις τοπικές αγορές.

Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσαν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα τα οποία παράγονται στη χώρα ή την περιοχή τους. Επιπρόσθετα, το 37% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι θα επέλεγαν διαφορετική επιχείρηση για να καλύψουν τις ανάγκες τους ή σε περίπτωση που ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα, θα μεταπηδούσαν στις online αγορές.

Αντίστοιχα, σχεδόν το ένα τρίτο εκείνων από εκείνους που ψωνίζουν online, δηλώνουν ότι θα έδιναν στα φυσικά καταστήματα την ευκαιρία να καλύψουν τις ανάγκες τους, ενώ το 40% θα χρησιμοποιούσε ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών ώστε να ελέγξει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν αρνητικά την καταναλωτική συμπεριφορά. Ανάμεσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων (43% για εκείνους που αγοράζουν online και 37% για όσους ψωνίζουν από φυσικά καταστήματα), οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης για online αγορές (42%) καθώς και η μεγάλη αναμονή και κοσμοσυρροή στα φυσικά καταστήματα (36%).

Το 57% καταναλωτών δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές
Παρά την αύξηση του πληθωρισμού, κάνει εντύπωση το γεγονός ότι πάνω από το 75% θεωρεί ότι θα διατηρήσει τα σημερινά επίπεδα αγορών στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Επίσης, το 47% αναμένει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε είδη παντοπωλείου. Παρόλα αυτά, το 34% των ερωτηθέντων, σχεδιάζουν να μειώσουν την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες αγαθών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι έξοδοι για φαγητό.

Η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (το 65%) είτε online (το 56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.

Οι καταναλωτικές τάσεις μετά τον ερχομό της πανδημίας που θα παραμείνουν σταθερές
Σύμφωνα με την έρευνα, μετά τον ερχομό της πανδημίας, οι καταναλωτές άλλαξαν ριζικά τον τρόπο ζωή τους και τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Αυτές οι καταναλωτικές συνήθειες φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν, καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν καθιερώσει τις καινούργιες τους αγοραστικές συνήθειες και έχουν σκοπό να τις ενισχύσουν ακόμη περισσότερο μέσα στους επόμενους έξι μήνες.

Συγκεκριμένα, το 50% αναμένει να ψωνίσει περισσότερο online.

Το 39% των ερωτηθέντων καταναλωτών, αναμένει να διατηρήσει τις ηλεκτρονικές αγορές στα τρέχοντα επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το 46% σχεδιάζει να μαγειρεύει περισσότερο στην οικία του.

Επιπλέον, το 22% θα μειώσει τις αγορές του από φυσικά καταστήματα, ενώ μόνο το 33% των καταναλωτών θα τις αυξήσει.

Η ασφάλεια δεδομένων και η εμπειρία του πελάτη είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πελάτη – εταιρείας
Ποιοι είναι όμως οι καθοριστικοί παράγοντες αναφορικά με το κτίσιμο μίας σταθερής σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα σε πελάτες και εταιρείες; Μέσα από την έρευνα, διαφαίνεται ότι η ασφάλεια των δεδομένων και η εμπειρία του πελάτη είναι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες που επηρεάζουν την επαφή του καταναλωτή με μια εταιρεία. Συγκεκριμένα, η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατέχει την πρώτη θέση με το 58% των ερωτηθέντων, μία άνοδος της τάξεως του 11% τους τελευταίους έξι μήνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter