To 33% των επιχειρήσεων-μελών του ECR Hellas που συμμετείχαν στην έρευνα της Ernst & Young (EY) δήλωσαν ότι τα κίνητρα της ενσωμάτωσης αρχών ESG αφορούσαν την επιχειρηματική ανθεκτικότητά τους.

Ακολούθησε, με 15%, η ευαισθητοποίηση, επιμόρφωση και επιβράβευση καταναλωτών. Στην έρευνα της ΕΥ συμμετείχαν 42 εταιρείες-μέλη του ECR Hellas, από τους κλάδους λιανεμπορίου, καταναλωτικών αγαθών (non-food), τροφίμων και ποτών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι μόνο το 33% των επιχειρήσεων έχει ενσωματώσει αρχές ESG πέραν των νομικών υποχρεώσεων, ενώ το 40% των εταιρειών λιανεμπορίου δεν έχουν ενσωματώσει ακόμη βασικές αρχές ESG. Εξάλλου, η ενημέρωση για θέματα ESG των στελεχών στο λιανεμπόριο είναι επαρκής μόνο κατά το 10%, λίγη στο 80% των στελεχών και καθόλου σε ακόμη 10%. Τα στελέχη εταιρειών τροφίμων και ποτών δήλωσαν πολύ ενημερωμένα κατά 54%. Ανά μέγεθος εταιρείας, το 48% των στελεχών μεγάλων επιχειρήσεων δήλωσαν πολύ ενημερωμένα, περισσότερο και από εκείνα των μεσαίων (43%) και των μικρών (20%).

Προσδοκίες και κίνητρα
Από την έρευνα προκύπτουν προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών: Το 70% των εργαζομένων λαμβάνουν υπόψη κοινωνικά κριτήρια κατά την επιλογή της εργασίας τους. Το 84% των καταναλωτών θεωρούν σημαντική τη βιωσιμότητα όταν πραγματοποιούν αγορά. Το 87% των πολιτών συμφωνούν ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη -και όχι οι μέτοχοι- είναι πιο σημαντικά για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας. Επιπλέον, το 90% των επενδυτών δίνουν σημασία στις επιδόσεις ESG ως προς τη λήψη αποφάσεων. Άλλωστε, τα στελέχη πρωταρχικά θεωρούν ότι οι προκλήσεις ενσωμάτωσης αρχών ESG αφορούν κεφαλαιακές δαπάνες (21%) και λειτουργικές δαπάνες (14%). Ακολουθούν οι έλλειψη γνώσης και αντίληψης της επιχειρηματικής αξίας και η απόδοση των επενδύσεων ESG σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, πλάι στην ανεπαρκή γνώση του ρυθμιστικού πλαισίου.

Οι κυριότερες στρατηγικές ESG – Τι ισχύει με το 17% που δεν τις αναγνώρισε
Το 17% των ερωτηθέντων απάντησε ότι η εταιρεία του δεν έχει ακόμη ενσωματώσει θεματικές ESG. Από την ΕΥ έκριναν ότι αυτό δηλώθηκε επειδή οι σχετικές δράσεις δεν έχουν εταιρικά καταχωρηθεί ως στρατηγικές ESG.

Οι ενδεικτικές περιοχές εστίασης ESG αναφορικά με το περιβάλλον είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, απανθρακοποίηση, ενεργειακή αποδοτικότητα, διαχείριση αποβλήτων, διατήρηση βιοποικιλότητας, εξοικονόμηση νερού, η ανακύκλωση πόρων και η αποτροπή αποψίλωσης δασών.

Ως προς τα κοινωνικά ζητήματα, προκρίνονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ίσες εργασιακές ευκαιρίες, ποικιλομορφία εργαζομένων, φιλανθρωπία, καταπολέμηση παιδικής εργασίας, υγεία, ασφάλεια και η σχέση με τις τοπικές κοινότητες. Σε θέματα διακυβέρνησης, προκρίνεται η επιχειρηματική ηθική και διαφάνεια, η ποικιλομορφία και δομή των εταιρειών, πάταξη της διαφθοράς, δικαιώματα μετόχων, στελεχιακές αμοιβές, δωρέες, φορολογική στρατηγική και συμμόρφωση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter