Θα προστεθεί και το χοιρινό κρέας στο φετινό Καλάθι των Χριστουγέννων, μετά από απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστα Σκρέκα. Η υποχρεωτική συμπερίληψη αφορά την πώληση χοιρινού κρέατος από καταστήματα σούπερ μάρκετ, αλυσίδων με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ. Από τον κ. Σκρέκα θεωρείται ότι η συγκεκριμένη ένταξη, όπως και η αρχική όσων προϊόντων μπήκαν στο Καλάθι των Χριστουγέννων ως προϊόντα που παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση κατά τις γιορτινές ημέρες, μπορεί να βοηθήσει στην κάμψη της τιμής, καθώς «ουσιαστικά θα υποχρεώσει και τις μικρότερες αλυσίδες να ακολουθήσουν, αλλά και τα τοπικά και μεγάλα κρεοπωλεία να πουλήσουν σε ανταγωνιστικότερες τιμές».
Καλάθι των Χριστουγέννων: Προσθαφαιρέσεις στο τελικό μείγμα προϊόντων
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων τόνισε ότι η κατανάλωση αρνίσιου κρέατος κατά τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σχεδόν ίδια με τις ημέρες του Πάσχα, επειδή το καταναλωτικό κοινό μαγειρεύει για περισσότερα τραπέζια και αποκάλυψε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για μείωση τιμών κρέατος κατά 10% έως και 12,5% σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές, πριν δηλαδή από την εφαρμογή του Καλαθιού του Νοικοκυριού. «Στόχος μας είναι το αρνίσιο και κατσικίσιο κρέας να είναι φθηνότερο τα φετινά Χριστούγεννα απ’ ό,τι ήταν το περσινό Πάσχα», είπε ο κ. Σκρέκας.
Περισσότερα προϊόντα στο μέτρο Μόνιμης Μείωσης Τιμής
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων επιβεβαίωσε ότι τελικά δεν θα βρίσκονται τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες στο Καλάθι των Χριστουγέννων. «Ήδη υπάρχουν στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα από 100 διαφορετικές εταιρείες μέχρι στιγμής, επώνυμα κατά 96%, τα οποία για τουλάχιστον έξι μήνες θα προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα», υπολόγισε ο κ. Σκρέκας αναφορικά με το τρέχον μέτρο της Μόνιμης Μείωσης Τιμής.
«Φθηνότερο το ελληνικό καλάθι αγορών σε σχέση με το μέσο ευρωπαϊκό»
Ο κ. Σκρέκας αποκάλυψε ακόμη ότι σχεδιάζεται «μεταρρύθμιση» με νομοθετική παρέμβαση μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 για την καταπολέμηση των «εικονικών προσφορών», ώστε οι προσφορές που δίνονται από σούπερ μάρκετ και προμηθευτές «να είναι πραγματικές». «Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή σε σχετική συζήτηση με εκπροσώπους των υπεραγορών, των προμηθευτών και των πολυεθνικών εταιρειών για να καταγράψουμε τα φαινόμενα “παραπλανητικών εκπτώσεων” ή “τεχνητών προσφορών, εκείνων δηλαδή που έρχονται ως προσφορές ενώ είχε ανέβει υπερβολικά η τιμή στο ράφι την προηγούμενη περίοδο”», σημείωσε ο κ. Σκρέκας. «Το τυπικό πραγματικό καλάθι ενός ελληνικού νοικοκυριού, που περιλαμβάνει προϊόντα καθημερινής διατροφής, κρέας, οπωροκηπευτικά αλλά και μη τρόφιμα κατά μέσο όρο είναι φθηνότερο από το μέσο ευρωπαϊκό καλάθι, βάσει της μέσης τιμής των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, όπως αποκάλυψε σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Η Ελλάδα βρίσκεται στη θέση να είναι λίγο πιο ακριβή από το μέσο καλάθι αγορών της Πορτογαλίας», συμπλήρωσε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter