Τα ίδια στελέχη απέφυγαν να αποκαλύψουν την περιοχή δράσης ή άλλα στοιχεία ταυτότητας της προς εξαγορά αλυσίδας, ενώ, σχολιάζοντας πληροφορίες που φέρουν την εταιρεία να διαπραγματεύεται την εξαγορά μιας δεύτερης αλυσίδας, αυτή τη φορά αθηναϊκής, αρνήθηκαν την ύπαρξη σχετικού ενδιαφέροντος. Πηγές, πάντως, της αγοράς, προερχόμενες από τον χώρο των προμηθευτών, υποστηρίζουν ότι επαφές γίνονται, ή έστω έγιναν, με επιχειρηματία-ιδιοκτήτη μικρομεσαίας αλυσίδας, μέλους μεγάλου ομίλου αγορών.

Εφαλτήριο ανάπτυξης το logistic center

‘Οσον αφορά στο νέο κέντρο logistics της Προμηθευτική, σε αυτό μεταφέρθηκαν ήδη από την 31η Ιανουαρίου οι δραστηριότητες τόσο των παλαιών κεντρικών αποθηκών της εταιρείας όσο και της διοίκησής της. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κέντρο διανομής, έκτασης 8.000 τμ, κόστους επένδυσης περίπου 5 εκατ. ευρώ. Τα εν λόγω κεφάλαια η εταιρεία τα εξασφάλισε μέσω της επιδότησής της κατά 20%, μέσω τραπεζικής χρηματοδότησης κατά 25%, ενώ κατά το υπόλοιπο 55% από ίδια κεφάλαια.
Με το νέο κέντρο διανομής η Προμηθευτική αποβλέπει:

  • Στην ταχύτερη και, κυρίως, χαμηλότερου κόστους τροφοδοσία των καταστημάτων της, ώστε να βελτιώσει περαιτέρω τα καθαρά αποτελέσματά της.
  • Σε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι φέτος, όπως εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας, θα είναι της τάξης του 14%, αφού κατά ένα σημαντικό μέρος θα προέλθουν, όχι μόνο από τη λειτουργία των νέων καταστημάτων της, αλλά και από τη δραστηριοποίησή της στην κατηγορία των οπωροκηπευτικών, που υποστηρίζεται από τη λειτουργία του νέου κέντρου logistics.
  • Στην επέκταση της αλυσίδας και εκτός Αθηνών, δεδομένου ότι η γεωγραφική θέση του κέντρου εξυπηρετεί την υλοποίηση ανάλογων σχεδίων.

Τρία νέα καταστήματα ως την άνοιξη

Φέτος, η Προμηθευτή εντείνει την πολιτική επέκτασης του δικτύου της, έχοντας στο πρόγραμμα τη λειτουργία τριών ακόμη νέων καταστημάτων, τα οποία θα εγκαινιαστούν έως στα τέλη του Απριλίου. Τα δύο εξ αυτών θα λειτουργήσουν πάλι στον Δήμο Αθηναίων, ενώ το τρίτο στην περιοχή του Μπραχαμίου. Ανάλογα επενδυτικά σχέδια προγραμματίζει η εταιρεία μέχρι το τέλος του έτους, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνει τις ακριβείς προθέσεις της.

Για τις τρεις νέες μονάδες η Προμηθευτική θα επενδύσει το ποσό των 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα διαθέσει ακόμη 600.000 ευρώ για τις ανακαινίσεις δύο παλαιών καταστημάτων της. Το 2008 η εταιρεία επένδυσε επίσης 1,5 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του πλάνου επέκτασής της, καθώς και 1,2 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση τεσσάρων καταστημάτων της. Σήμερα, το δίκτυό της αριθμεί συνολικά 30 καταστήματα.

Στην τελευταία εταιρική χρήση, που έκλεισε για την Προμηθευτική τον Ιούνιο του 2008, καταγράφηκε άνοδος του κύκλου εργασιών στα 62 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη αξίας 1,6 εκατ. ευρώ. Μετρώντας την ανάπτυξη της εταιρείας σε ημερολογιακή βάση, ο τζίρος της κατά το περυσινό 12μηνο διαμορφώθηκε στα 65 εκατ. ευρώ, έναντι 58,5 εκατ. ευρώ το αμέσως προηγούμενο 12μηνο.

Σημειώνεται ότι στα σχέδια της αλυσίδας περιλαμβάνονται η περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τους επόμενους μήνες, σε κατηγορίες όπως το ρύζι, τα όσπρια, τα χαρτικά, τα απορρυπαντικά και τα καλλυντικά, με στόχο την αύξηση στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2009 του συνόλου των κωδικών ιδιωτικού σήματος από τους 50 περίπου στους 300.

Το άρθρο δημοσιεύεται στο τεύχος 381 (Φεβρουάριος 2009) του περιοδικού «σελφ σέρβις» (Εκδόσεις Comcenter).