Την πόρτα της αχανούς αγοράς της Κίνας για εξαγωγές οίνων στοχεύει να ανοίξει το Επιμελητήριο Αχαΐας, σε συνεργασία με έμπειρους επαγγελματίες του κλάδου, όπως πληροφορείται το FOODReporter.

Η προσπάθεια βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα, όμως έχει ήδη λάβει την προκαταρκτική αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, το Επιμελητήριο Αχαΐας σκοπεύει να φτάσει ως τα ράφια των κινεζικών αγορών, μέσα από την ανάδειξη των εισαγωγέων, ως ambassadors, πρεσβευτών, δηλαδή, αχαϊκών οινικών προϊόντων. Ως «όχημα» ανάδειξης σχεδιάζεται η γαστρονομία. Η αρχή έγινε με Έλληνα εισαγωγέα τροφίμων και ποτών που κατοικεί και εργάζεται μόνιμα στην Κίνα. Πληροφορίες του FOODReporter αναφέρουν ότι για το project έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και το Επιμελητήριο Λάρισας.

«Με γνώμονα τη μειωμένη κατανάλωση και αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των νέων, σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή και τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, οι οινοποιοί αναζητούν διεξόδους σε νέες αγορές και συνεργασίες. Ελλάδα και Κίνα έχουν ιστορικούς, οικονομικούς, επιχειρηματικούς και πολιτιστικούς δεσμούς, που καλούμαστε να αναβαθμίσουμε», εξήγησε στο FOODReporter ο Στράτος Μαμαλούγκος, πολύπειρο στέλεχος πωλήσεων και marketing στον οινικό κλάδο. «Χρειάζεται marketing, branding και συνεργασίες τύπου clusters. Ενώ παρατηρείται πτώση κατανάλωσης αλκοόλ την τελευταία πενταετία στην Κίνα, οι νέες γενιές, με τάση προς το well-being, προτιμούν το κρασί έναντι των αλκοολούχων ποτών.

Για να τους προσεγγίσουμε χρειάζεται να μπούμε στην καθημερινότητα τους με εργαλεία τα social media, τοπικούς winemakers και ηλεκτρονικό εμπόριο», συνέχισε ο κ. Μαμαλούγκος, παρών στη συνάντηση στελεχών του κρασιού με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη.

Η βαθύτερη γνώση των στοχευόμενων κοινών
Το πλάνο της προώθησης στοχεύεται να τεμαχιστεί γεωγραφικά, ανά κινεζική περιφέρεια, ώστε να αναλυθούν επαρκώς οι παραδόσεις, συνήθειες, τάσεις και προτιμήσεις τοπικών καταναλωτικών ανάλογα με την κουλτούρα τους, κομμάτι της οποίας είναι και το κρασί. «Να πριμοδοτήσουμε δράσεις wine & food pairing, αναδεικνύοντας την ελληνική οινική κουλτούρα και γαστρονομία», πρότεινε ο κ. Μαμαλούγκος. Στις υπό αξιολόγηση δράσεις φέρεται να βρίσκεται και η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης AI για απεικόνιση των σύγχρονων τάσεων, που θα οδηγήσουν σε παραγωγή και εξαγωγή ετικετών σε όγκους και γεύσεις που θα καταναλώνονται. Η Κίνα έχει αχανή έκταση και διαφοροποιήσεις στην κατανάλωση. Ο κ. Μαμαλούγκος ανέλυσε: «Τα ήρεμα και ερυθρά κατά βάση και λευκά, αφρώδη κρασιά, ευδοκιμούν σε πωλήσεις στην νότιες και ανατολικές περιοχές, ενώ ενερχόμενα είναι και τα γλυκά κρασιά».

Δυνητικά, η αγορά οίνου της Κίνας κινείται μεταξύ 50 και 60 δισ. ευρώ ετήσιου τζίρου, κατά κεφαλήν κατανάλωσης €36,00 κατ’ έτος. Σε παρόντα χρόνο, η Κίνα κατέχει την ένατη θέση στην παγκόσμια κατανάλωση κατ’ όγκο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter